Gå til innhold

hvordan vet jeg om psykologen er død eller alvorlig syk?

Anbefalte innlegg

Gjest bekymret klient

merkelig spørsmål kanskje men...

jeg har ikke hørt noen ting fra psykologen min på over to uker. avbestilte en time for to uker siden, la igjen en beskjed på svareren og ba han ringe meg opp igjen når han hadde forslag til time. (har kun gått til han 6 ganger

Jeg har forsøkt mobilen hans, men får bare telefonsvarer og beskjed om å legge igjen beskjed etter pipetonene. Han har også et annet nummer et jobbtlf hvor heller ingen tar telefonen, men jeg blir bedt om å legge igjen en beskjed

Sannsynligvis har dette en god forklaring, men jeg synes dette er merkelig. har ringt 17 ganger på mobilen og fått svareren direkte. Samme med andre nummeret. Han har ingen sekretær som jeg kan ringe til og spørre. Har ikke hørt noenting om at han skulle ha ferie.

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd. Hvis det skulle ha skjedd noe alvorlig som dødsfall eller alvorlig sykdom, vil jeg da som klient bli underettet om dette? Eller?

Hva tenker dere?

Fortsetter under...

Gjest bekymret klient

jeg har ikke hørt noenting fra psykologen på tre uker, det var da jeg sist hadde time

Jeg er ikke en person som prater med psykologen hver dag eller ringer for andre ting enn å avbestille eller endre time. Kunne virke som om jeg var en person som bare MÅTTE prate med psyk'en og derfor ble desperat da jeg ikke fikk svar

Men jeg vil gjerne vite om jeg har en psykolog eller ikke. har desverre hatt en del dårlige erfaringer med folk som har blitt syke og sluttet og jeg har måttet finne meg en ny en. Så nå som jeg har en del å tenke på hadde det vært fint å vite om jeg bør finne en ny psykolog , eller om dette har andre grunner som jeg ikke har tenkt på.

Dette var sløvt av han synest jeg. Prøv med brev da, eller ring ei eventuell kone og spør om han lever.

Jeg har ikke opplevd at psykologen min har avbestilt noen timer med meg, men en gang han ble forsinket ringte han å sa fra. SÅ tok han meg inn på overtid senere på dagen.

Annonse

Gjest bekymret klient

Om han har vært død i 2 uker(eller ihverfall 1 uke)så har bør du antakelig finne en dødsannonse i lokalavisen.

Nå abonnerer jeg ikke på noen avis, så jeg kan ikke sjekke det. Kan man sjekke det på nett noe sted?

Fornuften sier meg at dette med at han er død er høyst usannsynlig men så mye rart jeg har opplevd det siste året så skulle det vel ikke forundre meg.

men merkelig at jeg bare blir satt over til en svarer i hele to uker da? Hvis noe uventet skulle skje, at han var sykemeldt, eller noe annet hadde skjedd, hvorfor ikke legge igjen beskjed på svareren om det? Så man vet det?

Vel, hvis dette er en måte å si opp klienter på så synes jeg det er særdeles uproft

Gjest bekymret klient

Om han har vært død i 2 uker(eller ihverfall 1 uke)så har bør du antakelig finne en dødsannonse i lokalavisen.

Nå abonnerer jeg ikke på noen avis, så jeg kan ikke sjekke det. Kan man sjekke det på nett noe sted?

Fornuften sier meg at dette med at han er død er høyst usannsynlig men så mye rart jeg har opplevd det siste året så skulle det vel ikke forundre meg.

men merkelig at jeg bare blir satt over til en svarer i hele to uker da? Hvis noe uventet skulle skje, at han var sykemeldt, eller noe annet hadde skjedd, hvorfor ikke legge igjen beskjed på svareren om det? Så man vet det?

Vel, hvis dette er en måte å si opp klienter på så synes jeg det er særdeles uproft

Gjest bekymret klient

Dette var sløvt av han synest jeg. Prøv med brev da, eller ring ei eventuell kone og spør om han lever.

Jeg har ikke opplevd at psykologen min har avbestilt noen timer med meg, men en gang han ble forsinket ringte han å sa fra. SÅ tok han meg inn på overtid senere på dagen.

Det er derfor jeg synes det er så rart. Andre ganger når han har måttet avbestille timen eller ble forsinket, så har han ringt meg.

Men det var jeg som avbestilte timen altså. Og den beskjeden la igjen på begge nummerene dagen før, så det ikke skulle bli noen misforståelser ved at jeg ikke hadde avbestilt tidlig nok.

Synes jo det er litt innvaderende å ringe han privat. Har søkt opp privatnr på nettet, men synes det er ganske så innvaderende å ringe dette nr, iallefall nå.

Kanskje han ligger på sykehus med hjerteinnfark, eller det er dødsfall i nær familie?

Jeg vet ikke. Nå føler jeg meg rimelig dum, forvirret, sint og bekymret

Det kan være hva som helst. Kanskje er han på fylla. Mange gode mennesker gjør det, se bare på Erik Bye eller Tom Waits. Dra innom kontoret, skriv et brev eller noe annet.

Det er bare en jobb for ham. Kanskje har sønnen omkommet i en dykkerulykke, eller så har kona fortalt ham at hun egentlig er lesbisk og skal gifte seg med en kvinnelig prest, huset hans har brent ned, snøskredet begravde bilen,eller så fyller moren hans 75 år i dag(omtrent på denne tia)

Eller har du kanskje en hallusinasjon?

Ingen på dette forumet vet ihvertfall hvorfor psykologen din ikke tar telefonen : )

Kan du legge igjen en bekjed på svareren?

Du kan jo også reise innom kontoret han sitt, og vente til han kommer ut.

Skulle det ha skjedd han noe, vil det helt garantert henge en lapp på døra til kontoret, eller du vil møte en låst dør, på en tid hvor den vanligvis er åpen.

Når du får tak i psykologen din, ville jeg ha tatt opp dette du går å tenker på.

Gjest bekymret klient

Kan du legge igjen en bekjed på svareren?

Du kan jo også reise innom kontoret han sitt, og vente til han kommer ut.

Skulle det ha skjedd han noe, vil det helt garantert henge en lapp på døra til kontoret, eller du vil møte en låst dør, på en tid hvor den vanligvis er åpen.

Når du får tak i psykologen din, ville jeg ha tatt opp dette du går å tenker på.

har lagt igjen beskjed på svareren. Bør jeg legge igjen enda en beskjed?

Jo jeg kan jo ta med meg sovepose og telt og campe utenfor den blokka han har kontor og vente til han kommer ut. Men så god tid har jeg ikke:(

Hmm.. Send et brev der du ber om å bli kontaktet. Han har vel en kontoradresse eller postkasse eller noe?

Det er litt voldsomt å få 17 anrop på mobilen.. :P Kanskje han føler seg litt forfulgt...:P

Du får ikke gjort mer fra eller til uansett.

Annonse

Gjest bekymret klient

Det kan være hva som helst. Kanskje er han på fylla. Mange gode mennesker gjør det, se bare på Erik Bye eller Tom Waits. Dra innom kontoret, skriv et brev eller noe annet.

Det er bare en jobb for ham. Kanskje har sønnen omkommet i en dykkerulykke, eller så har kona fortalt ham at hun egentlig er lesbisk og skal gifte seg med en kvinnelig prest, huset hans har brent ned, snøskredet begravde bilen,eller så fyller moren hans 75 år i dag(omtrent på denne tia)

Ingen på dette forumet vet ihvertfall hvorfor psykologen din ikke tar telefonen : )

takk for kreative og morsomme forklaringer til hvordan han ikke tar telefonen:)

Gjest Jordnær

Tusen takk for det innlegget! Så mye har jeg ikke ledd på 12 år!

Og det er IKKE et forvarsel om en påstått mani. Det var rett og slett kjempemorsomt det du skrev!

Tusen takk!

Gjest Jordnær

Tusen takk for det innlegget! Så mye har jeg ikke ledd på 12 år!

Og det er IKKE et forvarsel om en påstått mani. Det var rett og slett kjempemorsomt det du skrev!

Tusen takk!

Uff. Det var ikke for å bagatellisere problemet i det opprinnelige innlegg jeg skrev dette. Beklager dersom du syntes var dumt at jeg lo, du som skrev det opprinnelige innlegget!

takk for kreative og morsomme forklaringer til hvordan han ikke tar telefonen:)

Hadde en foreleser som var psykolog en gang, han ble sparka til slutt - men poenget var at han var alkoholiker, og gikk dermed på fylla i perioder. Så dersom initialene hans er AR og du bor i oslo-området, så er nok det forklaringen! :-) Men du må bare ta turen til kontoret hans, eller be legen din om henvisning til ny psykolog.

Gjest bekymret klient

Hadde en foreleser som var psykolog en gang, han ble sparka til slutt - men poenget var at han var alkoholiker, og gikk dermed på fylla i perioder. Så dersom initialene hans er AR og du bor i oslo-området, så er nok det forklaringen! :-) Men du må bare ta turen til kontoret hans, eller be legen din om henvisning til ny psykolog.

har nok ikke de initialene. Men fyren har jo kone og barn, går man på fylla ukesvis i strekk da?

Hvis han er alkis så vet jeg ikke hva jeg skal tro. sluttet hos en psykolog fordi hun hadde alkoholproblemer.

Og denne psykologen her hadde jeg til og med fått anbefalt av noen andre. Kanskje han også er alkis

jo da verden står vel ikke til påske

kontoret hans er i andre etasje i en blokk, og jeg kommer ikke inn der uten at jeg trykker på ringeklokka

Gjest bekymret klient

Uff. Det var ikke for å bagatellisere problemet i det opprinnelige innlegg jeg skrev dette. Beklager dersom du syntes var dumt at jeg lo, du som skrev det opprinnelige innlegget!

det er helt ok

jeg vet du har opplevd mye vondt og unner deg av alt mitt hjerte den latteren dette innlegget kunne gi:)

Gjest Jordnær

det er helt ok

jeg vet du har opplevd mye vondt og unner deg av alt mitt hjerte den latteren dette innlegget kunne gi:)

Tusen takk!

Ønsker deg alt godt! Og håper at du snart får kontakt med psykologen din igjen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...