Gå til innhold

Gi opp ekteskapet uten å prøve ?


troskap

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dere har vært gift i 2 år. Og hun har hatt dette forholdet/ denne vennen i 1 1/2 år?

Herlighet, hun er jo rask, da! Og det høres ut som om hun tar veldig lett på det, spør du meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Jo det virker lettvint å bare avslutte ekteskapet uten å ville forklare eller snakke om saken, ikke minst av hensyn til foreldreskapet dere har sammen.

Nå kan det virke som om ektefellen din har en flamme på si, at hun rett og slett har blitt forelsket i en annen. Det kan vel neppe kalles for annet enn utroskap.-

Min mening er at når man er etabler og har en forpliktende avtale om fellesskap, det e både et samboerskap og et ekteskap, da har man også en etisk plikt til å smaspille med partneren om samlivsbruddet.

Ingen kan tvinge en samlivspartner til å bli mot sin vilje. Men mitt råd er at dere begge har nytte av å enten bruke tid hjemme på samtaler om krisen, eller at dere får hjelp av en parterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jo det virker lettvint å bare avslutte ekteskapet uten å ville forklare eller snakke om saken, ikke minst av hensyn til foreldreskapet dere har sammen.

Nå kan det virke som om ektefellen din har en flamme på si, at hun rett og slett har blitt forelsket i en annen. Det kan vel neppe kalles for annet enn utroskap.-

Min mening er at når man er etabler og har en forpliktende avtale om fellesskap, det e både et samboerskap og et ekteskap, da har man også en etisk plikt til å smaspille med partneren om samlivsbruddet.

Ingen kan tvinge en samlivspartner til å bli mot sin vilje. Men mitt råd er at dere begge har nytte av å enten bruke tid hjemme på samtaler om krisen, eller at dere får hjelp av en parterapeut.

Har du noen som helst personlig erfaring med samliv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen som helst personlig erfaring med samliv?

Hva mener du med personlig erfaring med samliv?

Vi har vært samboere i fem år før vi giftet oss.

Takk for tilbakemeldinger alle sammen.

Hun bor nå hos en venninne og jeg tror hun har bestemt seg for at dette er slutt. Hører det på måten hun snakker på.

Jeg har stolthet og skal ikke trygle henne når følelsene hennes er større for en annen. Det hun har gjort bak min rygg er forkastelig. Jeg har mine sterke og svake sider som alle andre og da må en iallefall bli konfrontert med disse svake sidene slik at man kan gjøre noe med det. I stedet har hun betrodd seg til en annen.Jeg trodde jeg kjente henne men jo mer jeg får høre jo mer sikker er jeg på at dette ikke kommer til å fungere. Familien hennes tar det også veldig tungt og vi er i den noe rare situasjonen at det er vi som bakker hverandre opp. Hverdagen må komme etter dette og jeg skal komme meg igjennom det. Livet må gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med personlig erfaring med samliv?

Vi har vært samboere i fem år før vi giftet oss.

Takk for tilbakemeldinger alle sammen.

Hun bor nå hos en venninne og jeg tror hun har bestemt seg for at dette er slutt. Hører det på måten hun snakker på.

Jeg har stolthet og skal ikke trygle henne når følelsene hennes er større for en annen. Det hun har gjort bak min rygg er forkastelig. Jeg har mine sterke og svake sider som alle andre og da må en iallefall bli konfrontert med disse svake sidene slik at man kan gjøre noe med det. I stedet har hun betrodd seg til en annen.Jeg trodde jeg kjente henne men jo mer jeg får høre jo mer sikker er jeg på at dette ikke kommer til å fungere. Familien hennes tar det også veldig tungt og vi er i den noe rare situasjonen at det er vi som bakker hverandre opp. Hverdagen må komme etter dette og jeg skal komme meg igjennom det. Livet må gå videre.

Svaret var til den såkalte samlivseksperten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cynical, but Correct

Høres ut som din kone er av samme ulla som en rekke andre moderne kvinner, dessverre. Dvs. kvalmende individorienterte, lykkeforherligende, selvsentrerte pefeksjonister av noen egoister som har lest seg til at man ikke må finne seg i det om man ikke er 100% lykkelig på alle måter. Å ikke ha det alldeles fullkomment er jo det moderne (urbane) livs største skam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret var til den såkalte samlivseksperten.

Du bør helst unngå slike uintelligente spørsmål og innlegg uten å begrunne hva du ikke skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør helst unngå slike uintelligente spørsmål og innlegg uten å begrunne hva du ikke skjønner.

Jævla dust, det er ikke så vankelig å skjønne om en har over 20 i IQ da. Jeg synes samlivseksperten gir svar som om hun aldri har vært i noe forhold, langt mer hatt eller måtte løst problem. Hun kan umulig være noen ekspert.

Skjønte du det nå eller må jeg ta det med teskje igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla dust, det er ikke så vankelig å skjønne om en har over 20 i IQ da. Jeg synes samlivseksperten gir svar som om hun aldri har vært i noe forhold, langt mer hatt eller måtte løst problem. Hun kan umulig være noen ekspert.

Skjønte du det nå eller må jeg ta det med teskje igjen?

Både ordbruken din og svaret nå, er fullstendig uten substans og IQ-bevis. Eller?

Hva var det egentlig som provoserte deg?

For meg kan det kun se ut som om du ikke er i stand til å argumentere, og det beviser man ved å skjelle ut - fullstendig uten argumentasjon.

Det er jo like uintelligent som å "slå" eller bruke vold i stedet for å være konstruktiv.

Så takk, jeg har ikke noe mål å lytte til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både ordbruken din og svaret nå, er fullstendig uten substans og IQ-bevis. Eller?

Hva var det egentlig som provoserte deg?

For meg kan det kun se ut som om du ikke er i stand til å argumentere, og det beviser man ved å skjelle ut - fullstendig uten argumentasjon.

Det er jo like uintelligent som å "slå" eller bruke vold i stedet for å være konstruktiv.

Så takk, jeg har ikke noe mål å lytte til slikt.

Hvorfor skulle du lytte til og blande deg inn her uansett? Svaret mitt var til samlivsekspertenog ikke deg.

Sånne som deg som må blande seg opp i tråder bare for å kjefte og kverulere provoserer meg, du må ha vanvittig lite å fare med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle du lytte til og blande deg inn her uansett? Svaret mitt var til samlivsekspertenog ikke deg.

Sånne som deg som må blande seg opp i tråder bare for å kjefte og kverulere provoserer meg, du må ha vanvittig lite å fare med.

Kanskje fordi jeg synes det er både trist og tåpelig at slike som deg ødelegger en fin tråd?

Det som er kverulerende og lite intelligent, er å angripe et innlegg helt useriøst.

Hvis du vil bevise din IQ, vennligst kom med motargumenter eller dine egne "gode" erfaringer med å løse problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje fordi jeg synes det er både trist og tåpelig at slike som deg ødelegger en fin tråd?

Det som er kverulerende og lite intelligent, er å angripe et innlegg helt useriøst.

Hvis du vil bevise din IQ, vennligst kom med motargumenter eller dine egne "gode" erfaringer med å løse problemer.

*Hvis du vil bevise din IQ, vennligst kom med motargumenter eller dine egne "gode" erfaringer med å løse problemer.*

Du er virkelig langt ute på jordet her nå altså. Motargumenter til hva da? Jeg bare spurte samlivseksperten som er ansatt her inne hva slags erfaring hun har med forhold, du er vel ikke henne er du vel? I tilfelle så kan du bare pelle deg vekk, ikke deg jeg har spurt om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...