Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Dette skulle kanskje vært spurt i ernæring, men les hele og se hvorfor jeg spurte her. Jeg er en gutt på 18 som i alle år har hatt et problem med at jeg blir veldig fort sulten. Etter at jeg har spist kan det gå mindre enn 2 timer før jeg blir veldig sulten igjen, og med sulten kommer vanligvis moderat eller til tider veldig kvalme, svimmelhet, lett disorientering og et ikke alltid godt humør. Jeg kaster aldri opp, men det er allikevel fælt nok. Jeg får også naturlig nok vanskelig for å konsentrere meg, og det er vanskelig å være sosial. Grunnen til at jeg hendvender meg hit er at jeg har blitt fortalt at det kanskje er noe mentalt som gjør dette. Du skjønner, selv når jeg har det som verst og omtrent ikke klarer å holde meg på beina på grunn av kvalmen og svimmelheten, hvis jeg får mat, hva som helst, og selv bare en munnfull, vil jeg bli i kjempeform, konsentrasjonsevnen komme tilbake og plutselig bli kjempehappy og mer sosial på bokstavelig talt mindre enn 5 sekunder. Som å slå på en lysbryter. Ifølge legen min er dette plent umulig, ettersom det tar tid for næring å opptas i blodet, etc. Så jeg lurer på hva dette kan være? Det er rart, for det samme skjer hvis jeg f.eks. er kvalm pg.a. forkjølelse. Hvis jeg får noe å spise vil jeg straks føle meg i fin form igjen, ihvertfall helt til kroppen min skjønner at jeg er faktisk er syk og jeg blir like dårlig som før. Jeg har forøvrig et vanlig sunt kosthold med frukt og grønt hver dag, trener litt, og er langt fra overvektig. Har du noen ide? Det hadde vært fint å vite noe mer om dette. Den foreløpige løsningen min er å bære med meg mat overalt, men det er ikke alltid praktisk, og det hadde vært fint å kunne spise en kraftig frokost og faktisk overleve til lunch. :) Haru

Skrevet

Dette er ikke akkurat det jeg kan mest om. Men har du sjekket hos legen at ting med blodsukker og slikt er i orden. Det høres ut som om du får et fall i blodsukkeret ditt, slik andre som jeg kjenner det beskriver det. Men du får det jo rimelig ofte da i tilfelle.

Men hvis du ikke har vært hos lege til en skikkelig sjekk, ville jeg startet der. Det var kanskje det eneste vettuge jeg skrev i dette innlegget:o)

Håper du får andre svar også.

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei:)

Jeg tenkte, i likhet med bugge-jenta, også på blodsukker. Det er noen som lett får fall i blodsukker og som da blir svimmel og smådårlig.

Hva med stoffskifte? Har du undersøkt om det kan være for høyt?

Hvis dette er et stort problem for deg, synes jeg du burde gå tilbake til legen.

Du får huske alltid å ha et eple e.l. i lommen da:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...