Gå til innhold

Til Nils Håvard, nedtrapping.

Anbefalte innlegg

Hei, Nils Håvard. Jeg og legen min driver og trapper ned på Zeldox fra 40 mg dag og kveld til 20 mg dag og kveld. Å trappe ned 40 til 20 på dagen har gått helt fint, men det er den dosen 20mg på kvelden som gjør at jeg får en del rare følelser i hodet. Det føles som om hjernen "skriker" etter mer medisin. Jeg har gått på denne dosen i over 1 1/2 år. Vil denne følelsen på kvelden gå over etter hvert som kroppen vender seg til dosen, eller er det et tegn på at jeg må fortsette med 40mg på kvelden. Finnes det altenative medisiner ved siden av Zeldox som man kan ta ved siden av for å dempe disse rare følelsene i hodet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/218774-til-nils-h%C3%A5vard-nedtrapping/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Før eller siden vil ubehaget gå over. Du kan ta det den harde veien ved å fortsette, eller du kan velge en lettere vei ved å ta det i etapper:

20 + 40

20 + 20

0 + 20

slutt.

Jeg kjenner ikke til annen medisin som kan minke ubehaget og samtidig opprettholde en faktisk nedtrapping.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...