Gå til innhold

Behandleren sa jeg skulle søke om uføretrygd

Anbefalte innlegg

Gjest anouschka78

Jeg har slitt med depresjoner siden jeg var i tenårene. Fikk diagnosen bipolar depresjon og hypersomni for to år siden på en DPS i Oslo. Flyttet tilbake til hjemstedet og fikk en psykiatrisk sykepleier på den klinikken jeg hørte til igjen. Hun sa jeg hadde tilpasningsforstyrrelse, og at jeg burde søke om uføretrygd.

Jeg ble sendt i gruppe, men kjente på meg at jeg ikke ville omgås alle de syke menneskene, men heller friske folk for å bli bedre.

jeg kuttet ut, gikk til min gamle privat lege og spurte om jeg kunne få aurorix i tillegg til lamictalen jeg fikk fra DPS i Oslo. Så ble jeg så bra at jeg "våknet" fra hypersomnien på sterke doser aurorix, følte meg som den utadvendte jeg egentlig er, med god selvtillit. søkte jobb og fikk den. Har nå jobbet i to år fulltid og fikser jobben bedre og bedre, dag for dag.

Men, jeg fikk diagnosen PTSD etter en utredning for voldsoffererstatning. Jeg har unngått kjæreste forhold, men må nå slippe kontrollen og få bukt med "skadene" etter år med vold og forfølgelser.

MEN, jeg henvises da til den lokale klinikken, og får en psykiatrisk sykepleier!

I Oslo fikk jeg en psykiater!

Hvorfor er det sånn?

Fortsetter under...

Hei!

Skal en psykiatrisk sykepleier behandle deg for PTSD ? Det kan vel ikke være forsvarlig..

Forresten så må du selv kjenne etter om du klarer å være i jobb. Jeg forstår ikke hvorfor noen mener at du burde søke uføretrygd når du selv syns du fikser jobben bra? Hm.

Håper det ordner seg for deg!

Hei!

Skal en psykiatrisk sykepleier behandle deg for PTSD ? Det kan vel ikke være forsvarlig..

Forresten så må du selv kjenne etter om du klarer å være i jobb. Jeg forstår ikke hvorfor noen mener at du burde søke uføretrygd når du selv syns du fikser jobben bra? Hm.

Håper det ordner seg for deg!

Forresten så er jeg veldig enig i at det er best å omgåes friske mennesker når man selv er syk! Å omgåes andre syke kan bare gjøre en enda mer depressiv..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...