Gå til innhold

Hva leser du på nå?

Anbefalte innlegg

amerikafareren
Skrevet

lurer på om jeg har gått glipp av noe her....

Men det er ikke OK om du har blitt dårlig behandlet!

Hun var gal rett og slett. Hun vasket etter meg hele tiden, og de første fem minuttene etter at jeg flyttet inn viste hun meg hvordan skjeene skulle ligge i skuffen. Hun begynte første kvelden med å fortelle meg hvor dumme europeere var og hvor lite de respekterte demokratiet. Jeg bryr veldig lite om hvilken erfaringer hun hadde på en pub i Frankrike, men når dette var brukt til å vise meg at hun var meg overlegen så reagerer jeg. Hun var rasende på meg fordi jeg kritiserte amerikanske myndigheter krigsførsel i Irak, og fordi jeg støttet palestinere og likte ikke amerikansk rolle der heller.

Pga. dette så hadde hun tenkt å ta depositum på 100 dollar den ene kvelden, for så den neste å forhøye det til 150 dollar. Og det var etter at jeg hadde sagt til henne at jeg skulle hjem. Jeg hadde egentlig bare bestemt meg for å flytte, men jeg vurderte også veldig å dra hjem fordi jeg hadde det ikke bra i de steriliserte omgivelsene. Dette virket så fint i begynnelsen, å bo sammen med en enslig dame i min alder i en ren og fin leilighet.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 114
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hare1365380455

20

• Lillemus

8

• Meg1365380063

7

• cathlin

6

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hun var gal rett og slett. Hun vasket etter meg hele tiden, og de første fem minuttene etter at jeg flyttet inn viste hun meg hvordan skjeene skulle ligge i skuffen. Hun begynte første kvelden med å fortelle meg hvor dumme europeere var og hvor lite de respekterte demokratiet. Jeg bryr veldig lite om hvilken erfaringer hun hadde på en pub i Frankrike, men når dette var brukt til å vise meg at hun var meg overlegen så reagerer jeg. Hun var rasende på meg fordi jeg kritiserte amerikanske myndigheter krigsførsel i Irak, og fordi jeg støttet palestinere og likte ikke amerikansk rolle der heller.

Pga. dette så hadde hun tenkt å ta depositum på 100 dollar den ene kvelden, for så den neste å forhøye det til 150 dollar. Og det var etter at jeg hadde sagt til henne at jeg skulle hjem. Jeg hadde egentlig bare bestemt meg for å flytte, men jeg vurderte også veldig å dra hjem fordi jeg hadde det ikke bra i de steriliserte omgivelsene. Dette virket så fint i begynnelsen, å bo sammen med en enslig dame i min alder i en ren og fin leilighet.

Snakk om uflaks!

Håper du slipper forholde det til henne mer!

:-)

Skrevet

Oj - det minner meg om "gamledager" - tror jeg skal lese de bøkene igjen ganske snart! :)

Har de på barneavdelingen på biblioteket:-)

amerikafareren
Skrevet

Snakk om uflaks!

Håper du slipper forholde det til henne mer!

:-)

Det slipper jeg;) Det er ikke stor fare for å møte noen tilfeldig i New York.

Skrevet

Har de på barneavdelingen på biblioteket:-)

Eller i min gamle bokhylle hjemme hos mor! ;)

hare1365380455
Skrevet

"Idas dans" er om ei ung jente som fikk blodkreft. Gripende skrevet av hennes mor - som sagt ble det temmelig tårevått på slutten.

Jeg liker ikke slike bøker så godt, men jeg leste en bok om en dame som opplevde at mannen fikk demens i "ung" alder. Den burde du lese.

Skrevet

Ble akkurat ferdig med den hemmelige hagen og leser nå skyggen over steinbenken og brødrene løvehjertet.

Hørte "Den hemmelige hagen" på lydbok i fjor og "Brødrene Løvehjerte" har jeg lest mange, mange ganger. :o)

Skygge-bøkene av Maria Gripe har jeg ikke lest, men de står på lista over "skal lese en gang"-bøker.

Gjest mirakel*2
Skrevet

Nå leser jeg "Wild Swans" av Jung Chang og "Kjerringbissel" av Minette Walters.

Den har jeg lest to ganger:)

Gjest mirakel*2
Skrevet

Nå leser jeg "Wild Swans" av Jung Chang og "Kjerringbissel" av Minette Walters.

"Wild Swans" altså. Ikke den andre

Gjest mirakel*2
Skrevet

Har kommet et godt stykke uti ja. Men jeg har det med å gi meg fort hvis boka ikke fenger, tenkte jeg ikke skulle være så rask denne gangen. Men vi får nå se.. :-)

jeg ser på det slik at det er unødvendig sløsing av tid å lese en bok som ikke fenger. Føler jeg ikke får noe igjen for det. Hvis det er slik at jeg må lese den første siden om igjen fordi jeg fallt ut, lukker jeg den heller pent sammen:)

Skrevet

"Wild Swans" altså. Ikke den andre

Det er en fascinernde historie!

Skrevet

Det er en fascinernde historie!

Eh...mener selvsagt fascinerende. ;o)

Skrevet

Orkestergraven (Unni Lindell). Den fenget veldig i starten. Så begynte den plutselig å likne veldig på andre bøker av samme forfatter. Derfor har den ligget lenge på nattbordet nå. Kommer bare et par sider lenger for hver gang jeg tar den fram. Men jeg har kjøpt den, så den skal leses ferdig.

Samtidig holder jeg på med "Mandag" av Reidun Nordslett. (fortsettelsen til søndagsengler) Den er ikke spesielt fengende. Både lite troverdige karakterer og urealistisk handling. Så det spørs om jeg orker å fullføre den innen den må leveres på biblioteket.

Gjest mirakel*2
Skrevet

Eh...mener selvsagt fascinerende. ;o)

ja, virkelig!

Gjest Masahiro
Skrevet

Den er jeg akkurat ferdig med :) Nå leser jeg Historikeren av Elisabeth Kostova - BRA!!!! Men har over 800 sider.... :)

Gjest Masahiro
Skrevet

Der Gud gråter : en afghansk kvinnes mot og livskamp i en brennende region skrevet av Shakib, Siba

Den var veldig gripende!

hare1365380455
Skrevet

Den er jeg akkurat ferdig med :) Nå leser jeg Historikeren av Elisabeth Kostova - BRA!!!! Men har over 800 sider.... :)

Jeg må lese en bok som ikke har for mange sider nå, for jeg har så mye annet også å lese.

Skrevet

"Idas dans" er om ei ung jente som fikk blodkreft. Gripende skrevet av hennes mor - som sagt ble det temmelig tårevått på slutten.

Hmm...kanskje jeg burde lese den. Ei god venninne av meg fikk akutt leukemi i fjor sommer, den typen som er vanskelig for voksne å bli frisk av. Kanskje jeg har et og annet å lære fra den boka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...