Gå til innhold

DPS - behandlingstid

Anbefalte innlegg

Gjest Klarake
Skrevet

Jeg har nettopp kommet inn på et DPS i Oslo. Leste et sted at man nesten aldri får gå på DPS i mer enn 1 år. Stemmer dette? Hva hvis jeg har behov for mer behandling etter det? Må jeg søke etter ny psykolog på det private markedet? Eller får man gå der til man er såpass frisk at man kan klare seg uten behandling?

Mange spm... ;-)

Skrevet

Svaret avhenger av hva slags diagnose du har, og hva slags behandling du trenger.

Lengre tids individualterapi (samtaleterapi) foregår i all hovedsak hos privatpraktiserende behandlere. En del henvises også tilbake til bydelen for oppfølgning fra psykiatrisk sykepleier.

Gjest lurer litt på dette
Skrevet

Svaret avhenger av hva slags diagnose du har, og hva slags behandling du trenger.

Lengre tids individualterapi (samtaleterapi) foregår i all hovedsak hos privatpraktiserende behandlere. En del henvises også tilbake til bydelen for oppfølgning fra psykiatrisk sykepleier.

Men er det DPS som da henviser til privatpraktiserende for klienten, eller må klienten gjøre jobben selv?

Skrevet

Men er det DPS som da henviser til privatpraktiserende for klienten, eller må klienten gjøre jobben selv?

Pøh, jeg går på dps for 5 året på rad, finnes ikke tidsbegrensing tror jeg. Jeg har til og med litt uklar diagnose. Kommer ann på hvordan fremgangen din er. Jeg gikk først 2 år hos psykiater og deretter har jeg gått på rehabavsnittet i tre år, hos sykepleier, og arbeidstrening. Kommer iallefall å fortsette til jul, har psykepleieren min sagt.

Gjest lurer litt på dette
Skrevet

Pøh, jeg går på dps for 5 året på rad, finnes ikke tidsbegrensing tror jeg. Jeg har til og med litt uklar diagnose. Kommer ann på hvordan fremgangen din er. Jeg gikk først 2 år hos psykiater og deretter har jeg gått på rehabavsnittet i tre år, hos sykepleier, og arbeidstrening. Kommer iallefall å fortsette til jul, har psykepleieren min sagt.

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Skrevet

Vanligvis må klienten gjøre jobben selv.

Gjest lizzzna
Skrevet

bare 1 år? Det er jo tull. er jo folk som bor på et dps resten av livet... jeg skrev meg ut og brøt kontakt med dem etter et år, og de motsatte seg det sterkt, frarådet det.

Skrevet

Kan jeg spørre hvor i landet du bor?

Bor i oslo. Ikke noe uvanlig det her, men det hører med til historien at jeg har hatt psykosediagnose og vært litt ustabil. Flere av de jeg er sammen med på rehabiliteringen har gått like lenge, tom har noen gått lenger.

Skrevet

Dette høres rart ut. Jeg har gått til behandling på dps i over 5 år nå og psykiateren sier at jeg skal gå der i mange år fremover.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...