Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei

For ca 3 år siden begynte jeg å få veldig stygge negler. De hadde vært buklete før det, men nå begynte store deler av neglene å løsne fra huden under og åpenrommet mellom neglene og huden blir gul og fylles fort med rusk og rask. Jeg var hos en hudlege som sjekket om det var sopp, noe det ikke var. Dermed mente han det mest sannsynlig var neglepsoriasis. Han ga meg en D-vitamin krem som jeg brukte mange måneder, men som ikke hjalp i det hele tatt. Det utvikler seg mer og mer etter som tiden går, og de fleste av fingerneglene er angrepet, den ene storetåneglen er ille, og nå kommer flere tånegler etter. Det som også er kjedelig foruten at det ser forferdelig stygt ut, er at neglene blir veldig ømme og vonde når jeg kommer borti dem. Finnes det noe å gjøre med slike negler? Vil de bare bli værre og værre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21939-neglepsoriasis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 1 år senere...

Kjære enile.

Jeg kjenner dessverre ikke til noen effektiv alternativ behandling for neglepsoriasis. Har sjekket i diverse bøker, men finner bare råd om hvordan man kan styrke neglene generelt.

Jeg har hørt at man kan få sprøytet kortison inn i negleroten.... og at dette skal være effektivt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/21939-neglepsoriasis/#findComment-171968
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...