Gå til innhold

Navn... Hva syns dere om...


Gjest Må nok gi det opp...

Anbefalte innlegg

Gjest Må nok gi det opp...

Kristianna?

Jeg har ønsket å kalle en datter for Kristianna i mange år, men har en her som nekter... Så da er det ikke aktuelt, men jeg har svårt for å gi det opp likevel... Det er et navn som finnes i slekten min, og jeg ønsker å kalle opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sofline

    5

  • tonie

    3

  • morsan

    2

  • avtrykk

    1

Mest aktive i denne tråden

Ikke så verst det navnet, synes jeg. :-)

Hva med å ha det som mellomnavn, som et kompromiss? Men du ønsker sikkert å ha det som "bruksnavn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Må nok gi det opp...

Ikke så verst det navnet, synes jeg. :-)

Hva med å ha det som mellomnavn, som et kompromiss? Men du ønsker sikkert å ha det som "bruksnavn".

Jeg vil ha det som bruksnavn ja. Tilbydde kjæresten at han kan si Anna om han vil... For DET KAN han gå med på... Men blir ikke det samme for meg.

Og mellomnavn skal barna våre HVERTFALL ikke ha! Enda både jeg og han har det... Han kan være meget bestemt i forhold til hva han IKKE vil ha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Må nok gi det opp...

Hvorfor vil han ikke ha det da?

Nå når jeg hvertfall har fått støtte fra to her så tror jeg at jeg skal prøve meg en gang til...

Nei, han syns det er for langt og vanskelig.. Og det er jo ingen som heter det! I følge han. Og når jeg drar fram Kristianna Loken så er bare det et godt argument for IKKE bruke det mener han.

Men siden ei jeg er veldig glad i har dette navnet, så har jeg også følelser knyttet til det. Vanskelig å gi det opp.. Har ment at jeg skulle kalle dette navnet opp siden jeg var... 15-16 kanskje..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg hvertfall har fått støtte fra to her så tror jeg at jeg skal prøve meg en gang til...

Nei, han syns det er for langt og vanskelig.. Og det er jo ingen som heter det! I følge han. Og når jeg drar fram Kristianna Loken så er bare det et godt argument for IKKE bruke det mener han.

Men siden ei jeg er veldig glad i har dette navnet, så har jeg også følelser knyttet til det. Vanskelig å gi det opp.. Har ment at jeg skulle kalle dette navnet opp siden jeg var... 15-16 kanskje..

Men hvorfor skal du overprøve han? Selvsagt skal dere ikke kalle ungen det om han absolutt ikke vil. Din mening og smak teller vel ikke mer enn hans?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Må nok gi det opp...

Men hvorfor skal du overprøve han? Selvsagt skal dere ikke kalle ungen det om han absolutt ikke vil. Din mening og smak teller vel ikke mer enn hans?

Nei, det er klart.. Men kan jo jobbe litt med han og gi han litt tid til å smake på det så kanskje han også syns det er fint :-) Det er det jeg mener med at jeg ikke skal gi det opp likevel..., ikke at jeg skal BESTEMME at vår datter skal hete det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg hvertfall har fått støtte fra to her så tror jeg at jeg skal prøve meg en gang til...

Nei, han syns det er for langt og vanskelig.. Og det er jo ingen som heter det! I følge han. Og når jeg drar fram Kristianna Loken så er bare det et godt argument for IKKE bruke det mener han.

Men siden ei jeg er veldig glad i har dette navnet, så har jeg også følelser knyttet til det. Vanskelig å gi det opp.. Har ment at jeg skulle kalle dette navnet opp siden jeg var... 15-16 kanskje..

Jeg synes det er positivt med navn som "ingen" heter jeg (uten at det av den grunn er et rart navn som f.eks. Gudleif (hvis man kan hete det)). Jeg husker dem som hadde samme fornavn som en annen i klassen på skolen. De syntes ikke det var særlig morsomt å få hengt på en bokstav: Anders S, Kristine B, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor skal du overprøve han? Selvsagt skal dere ikke kalle ungen det om han absolutt ikke vil. Din mening og smak teller vel ikke mer enn hans?

Da lillesøster ble født ville mamma ha et navn som faren ikke syntes var fint, og omvendt. Til slutt holdt mamma på å gi seg, og hadde begynt å synes at hans navn var fint, men så syntes han allikevel hun passet godt til å hete mammas navn, og det heter hun så. Men folkeregisteret hadde begynt å sende brev om at nå skulle de snart velge navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Streker på veggen..!

Det er et nydelig navn!

Jeg synes det er merkelig at han vil ha et navn på hans unike barn som mange andre har..!

*jeg er en gutt* Og har et navn som ikke så alt for mange har nå for tiden, det har jo bare vært gøy :P

Fikk vite for en stund siden at en venninne av min søster har kalt sin førstefødte sønn mitt navn, ble så stolt atte!! :)

(ja jeg fikk et kallenavn pga av navnet mitt og ble ertet litt, men det gjorde jo bare så folk husket meg og jeg tok meg ikke nær av det så da var det jo bare greit syntes jeg.

Og når man blir eldre så er det bare enda mere gøy med et unikt navn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ha det som bruksnavn ja. Tilbydde kjæresten at han kan si Anna om han vil... For DET KAN han gå med på... Men blir ikke det samme for meg.

Og mellomnavn skal barna våre HVERTFALL ikke ha! Enda både jeg og han har det... Han kan være meget bestemt i forhold til hva han IKKE vil ha..

Har han selv noe forslag til alternativ, noe som han brenner like sterkt for som deg? Hvis ikke, så.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg hvertfall har fått støtte fra to her så tror jeg at jeg skal prøve meg en gang til...

Nei, han syns det er for langt og vanskelig.. Og det er jo ingen som heter det! I følge han. Og når jeg drar fram Kristianna Loken så er bare det et godt argument for IKKE bruke det mener han.

Men siden ei jeg er veldig glad i har dette navnet, så har jeg også følelser knyttet til det. Vanskelig å gi det opp.. Har ment at jeg skulle kalle dette navnet opp siden jeg var... 15-16 kanskje..

Hun heter forsåvidt Kristanna, men det er ikke så nøye. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha det som bruksnavn ja. Tilbydde kjæresten at han kan si Anna om han vil... For DET KAN han gå med på... Men blir ikke det samme for meg.

Og mellomnavn skal barna våre HVERTFALL ikke ha! Enda både jeg og han har det... Han kan være meget bestemt i forhold til hva han IKKE vil ha..

Forresten, er du gravid med en jente eller er det bare snakk om -hvis- dere får en datter en dag? Man kan nemlig ha svært så bestemte oppfatninger om navn både før og underveis, mens når ungen kommer så kan man gjerne ombestemme seg av en eller annen årsak. Det er hvertfall min erfaring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun heter forsåvidt Kristanna, men det er ikke så nøye. :-)

Jeg bare _måtte_ sjekke på nettet om du hadde rett ;-)

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=23213429&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=22479

Det morsomme er at hun kalles Kristianna på denne siden, men når man ser hennes egen autograf på bildet så skriver hun Kristanna. Du har visst rett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare _måtte_ sjekke på nettet om du hadde rett ;-)

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=23213429&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=22479

Det morsomme er at hun kalles Kristianna på denne siden, men når man ser hennes egen autograf på bildet så skriver hun Kristanna. Du har visst rett :-)

Første gang jeg hørte om henne var også første gang jeg hørte navnet, bet meg derfor spesielt merke til det. Navn er gøy! :-)

Synes forøvrig Kristianna er mye finere enn Kristanna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nydelig navn!

Jeg synes det er merkelig at han vil ha et navn på hans unike barn som mange andre har..!

*jeg er en gutt* Og har et navn som ikke så alt for mange har nå for tiden, det har jo bare vært gøy :P

Fikk vite for en stund siden at en venninne av min søster har kalt sin førstefødte sønn mitt navn, ble så stolt atte!! :)

(ja jeg fikk et kallenavn pga av navnet mitt og ble ertet litt, men det gjorde jo bare så folk husket meg og jeg tok meg ikke nær av det så da var det jo bare greit syntes jeg.

Og når man blir eldre så er det bare enda mere gøy med et unikt navn ;)

Jeg liker også bedre navn som skiller seg litt ut. Det blir litt mer personlig og unikt, enn populærnavnene.

Har selv gitt barna mine navn som svært få bærer i Norge.

Det har selvsagt blitt kallenavn ut av det, men det ser ikke ut til å plage barna. Heller motsatt

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...