Gå til innhold

Navn... Hva syns dere om...


Gjest Må nok gi det opp...

Anbefalte innlegg

Gjest Må nok gi det opp...

Forresten, er du gravid med en jente eller er det bare snakk om -hvis- dere får en datter en dag? Man kan nemlig ha svært så bestemte oppfatninger om navn både før og underveis, mens når ungen kommer så kan man gjerne ombestemme seg av en eller annen årsak. Det er hvertfall min erfaring :-)

Neida, det er ikke noe på vei enda, men vi har lenge diskutert eventuelle navn :-) Det pussige er at første gangen vi var ute og spiste sammen (typ date), så kom det opp hvilket navn han ville kalle sønnen sin, og det er Christian! Han har "alltid" sagt at hvis han får en sønn så skal han hete Christian. Og det går ikke, kan ikke ha en Christian og ei Kristianna! Hvis vi får en gutt og ei jente vel og merke. Christian er forsåvidt ikke noe aktuelt navn for meg da...

Han foreslo en gang at hvis vi fikk ei jente først så kunne hun hete Kristianna og hvis vi får en gutt kan han hete Christian. Men det tar jeg ikke sjansen på så lenge det KAN bli en gutt :-S

Kjæresten min vokste opp med et navn som han mener er uvanlig (helt vanlig norsk navn, bare ikke SÅ mange som har det på hans alder men likevel en god del. Det har jo i løpet av de siste årene dukket opp ikke mindre enn 3 i media!), derfor vil han ikke påføre sitt barn samme smerte (mine ord ikke hans, men det er det han mener) ved å gi et uvanlig navn. Jeg for min del kunne godt gitt mitt barn hans navn hadde det ikke vært for at han allerede heter det. Syns det er veldig fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sofline

    5

  • tonie

    3

  • morsan

    2

  • avtrykk

    1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Bussster

Neida, det er ikke noe på vei enda, men vi har lenge diskutert eventuelle navn :-) Det pussige er at første gangen vi var ute og spiste sammen (typ date), så kom det opp hvilket navn han ville kalle sønnen sin, og det er Christian! Han har "alltid" sagt at hvis han får en sønn så skal han hete Christian. Og det går ikke, kan ikke ha en Christian og ei Kristianna! Hvis vi får en gutt og ei jente vel og merke. Christian er forsåvidt ikke noe aktuelt navn for meg da...

Han foreslo en gang at hvis vi fikk ei jente først så kunne hun hete Kristianna og hvis vi får en gutt kan han hete Christian. Men det tar jeg ikke sjansen på så lenge det KAN bli en gutt :-S

Kjæresten min vokste opp med et navn som han mener er uvanlig (helt vanlig norsk navn, bare ikke SÅ mange som har det på hans alder men likevel en god del. Det har jo i løpet av de siste årene dukket opp ikke mindre enn 3 i media!), derfor vil han ikke påføre sitt barn samme smerte (mine ord ikke hans, men det er det han mener) ved å gi et uvanlig navn. Jeg for min del kunne godt gitt mitt barn hans navn hadde det ikke vært for at han allerede heter det. Syns det er veldig fint!

'Christian er forsåvidt ikke noe aktuelt navn for meg da...'

Og likevel vil du prøve å overtale ham til å godta et navn han ikke liker? Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Må nok gi det opp...

'Christian er forsåvidt ikke noe aktuelt navn for meg da...'

Og likevel vil du prøve å overtale ham til å godta et navn han ikke liker? Jaja..

Ja, herreminhatt. Skulle ikke det være lov? Har ikke tenkt å overtale han til å gå med på et navn han ikke liker! Det er jo uaktuelt at vårt barn skal ha et navn han misliker! Men det går da an å snakke mer om det, siden jeg har hatt han litt på gli. Han må gjerne gjøre et forsøk på å få meg mer på gli på Christian, men jeg tviler på han vil lykkes. Vi har dessuten flere guttenavn som vi er veldig enige i :-)

For alt jeg vet så blir det aldri aktuelt med noe jentenavn, bare gøy å diskutere litt. Og siden "mitt" navn er litt spesielt var det litt gøy å høre hva andre syns om det her. Hadde regnet med flere negative!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg hørte om henne var også første gang jeg hørte navnet, bet meg derfor spesielt merke til det. Navn er gøy! :-)

Synes forøvrig Kristianna er mye finere enn Kristanna!

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nydelig navn!

Jeg synes det er merkelig at han vil ha et navn på hans unike barn som mange andre har..!

*jeg er en gutt* Og har et navn som ikke så alt for mange har nå for tiden, det har jo bare vært gøy :P

Fikk vite for en stund siden at en venninne av min søster har kalt sin førstefødte sønn mitt navn, ble så stolt atte!! :)

(ja jeg fikk et kallenavn pga av navnet mitt og ble ertet litt, men det gjorde jo bare så folk husket meg og jeg tok meg ikke nær av det så da var det jo bare greit syntes jeg.

Og når man blir eldre så er det bare enda mere gøy med et unikt navn ;)

Kan'ke du si hva du heter da? Pliiiz! :-)

Jeg liker spesielle navn og er supernysgjerrig på slike!

Ps: Du er ikke nødt å etterkomme ønsket mitt altså :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er et navn jeg ikke har hørt ofte, men veldig fint synes jeg. Men så er jeg også svak for alle navn med "anna", "ane", "anne", "ana" i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå når jeg hvertfall har fått støtte fra to her så tror jeg at jeg skal prøve meg en gang til...

Nei, han syns det er for langt og vanskelig.. Og det er jo ingen som heter det! I følge han. Og når jeg drar fram Kristianna Loken så er bare det et godt argument for IKKE bruke det mener han.

Men siden ei jeg er veldig glad i har dette navnet, så har jeg også følelser knyttet til det. Vanskelig å gi det opp.. Har ment at jeg skulle kalle dette navnet opp siden jeg var... 15-16 kanskje..

Du kan argumentere med at det er 24 personer som heter Kristianna i Norge. Så hun vil ikke være helt alene.

Synes navnet er litt vanskelig, men pent. Men om mannen din synes det er fryktelig, så må dere heller forsøke å finne et navn dere begge ville bli begeistret for!

(Dersom mannen min hadde tvunget igjennom f.eks "Jomar" på sønnen vår, ville jeg hatt store problemer med å forholde meg til det!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Streker på veggen..!

Kan'ke du si hva du heter da? Pliiiz! :-)

Jeg liker spesielle navn og er supernysgjerrig på slike!

Ps: Du er ikke nødt å etterkomme ønsket mitt altså :-)

hehe, hemmlig!! :)

Starter på O.. så kan du jo bare gjette hvis du vil, men jeg sier det ikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nydelig navn!

Jeg synes det er merkelig at han vil ha et navn på hans unike barn som mange andre har..!

*jeg er en gutt* Og har et navn som ikke så alt for mange har nå for tiden, det har jo bare vært gøy :P

Fikk vite for en stund siden at en venninne av min søster har kalt sin førstefødte sønn mitt navn, ble så stolt atte!! :)

(ja jeg fikk et kallenavn pga av navnet mitt og ble ertet litt, men det gjorde jo bare så folk husket meg og jeg tok meg ikke nær av det så da var det jo bare greit syntes jeg.

Og når man blir eldre så er det bare enda mere gøy med et unikt navn ;)

"Og når man blir eldre så er det bare enda mere gøy med et unikt navn ;) "

Det synes ikke jeg. Jeg har lært meg å leve med navnet mitt, men jeg hadde gjerne sett at jeg het noe mer normalt. Lisa for eksempel. Eller Marit. Eller noe. Unik er jeg uansett navn;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, hemmlig!! :)

Starter på O.. så kan du jo bare gjette hvis du vil, men jeg sier det ikke ;)

Odin (vanlig på smågutter nå da;-))

Oleander

Odd-et-eller-annet...? -geir, -mund, -bjørn etc...

O.... Nei, nå gir jeg opp altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Streker på veggen..!

Odin (vanlig på smågutter nå da;-))

Oleander

Odd-et-eller-annet...? -geir, -mund, -bjørn etc...

O.... Nei, nå gir jeg opp altså ;-)

hihi, ingen av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...