Gå til innhold

Tannregulering som voksen?


Angela1365380318

Anbefalte innlegg

Angela1365380318

Jeg har litt skjeve tenner,ble vurdert og anbefalt tannregulering da jeg var yngre, men hadde sånn tannlege skrekk og tennene er ikke så gale, så jeg gjorde det ikke.

Dessuten synest jeg streng er stygt.

Nå har jeg hørt at man kan få streng bakpå istedet for fremfor tennene. Og hvis det er mulig for meg, så kunne jeg tenke meg det. Men må jeg betale alt selv da?

Vil jeg få dekket like mye som jeg hadde fått dekket da jeg var barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

godteri1365380733

Nei, så sant du ikke har et massivt overbitt, må du nok betale det selv. Man får ikke støtte til tannregulering etter man er myndig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Oj, dette var en gammel tråd, men jeg svarer likevel.

Jeg har tannregulering nå (er 28 år), og pga tannstilling trenger jeg også kjeveoperasjon i tillegg. Siden jeg har disse tennene og dette bittet så fikk jeg innvilget "trygderefusjon på 100%". Det betyr at jeg fortsatt må dekke 20.000 selv + 7000,- for hvite porselensklosser (totalsummen for meg er på 43900,- før trygderefusjonen). Det var reguleringstannlegen som sendte inn skjema til trygdekontoret.

Dersom man velger usynlig regulering (altså på innsiden) blir det ikke dekket av trygdekontoret siden dette er en mye mer komplisert affære for tannlegene og dette er ca 75-100% dyrere enn vanlig regulering.

Jeg bruker Tannbuen i Oslo, de er spesialister på voksne med regulering og de tilbyr både vanlig og innvendig regulering.

Og for alle de som vegrer seg mot regulering i voksen alder (jeg var selv blant dem og hadde seriøst tenkt å holde meg innendørs i to år), denne tiden har gått som en lek. Merkelig nok har jeg hatt større draget på det motsatte kjønn etter at jeg fikk på reguleringen. Ikke gjør det spesielt vondt heller (men kanskje jeg bare har vært heldig). Så lykke til, dere som vurderer reggis. Jeg svarer gjerne på spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...