Gå til innhold

Å snu på babyen i magen?


carma

Anbefalte innlegg

Snuppa har ikke helt skjønt at det har blitt for trangt å ligge på tvers, og til tider ligger hun og spenner alt hun kan og det kjennes ut som om hun prøver å presse seg ut av magen på den ene siden.

Jeg kan kjenne hodet på den ene siden og rumpa på den andre, og hvis jeg dytter hodet nedover mens jeg skyver rumpa oppover så klarer jeg som regel å få henne til å snu seg rett opp og ned.

Men er det greit å gjøre det? Har hørt så mye skummelt om sånne snu-operasjoner, så jeg tenkte plutselig på at det kanskje kunne være farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri snudd på babyen i magen. Bare la henne styre på selv. :)

Jammen, det er så slitsomt og ubehagelig når hun ligger på tvers sånn... *sparke*

Jeg snur ikke på henne sånn bare for moro skyld altså, men for å gjøre det litt mer behagelig for meg selv :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det er så slitsomt og ubehagelig når hun ligger på tvers sånn... *sparke*

Jeg snur ikke på henne sånn bare for moro skyld altså, men for å gjøre det litt mer behagelig for meg selv :-)

Lurer på om hun kan bli litt svimmel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hare1365380455

Jammen, det er så slitsomt og ubehagelig når hun ligger på tvers sånn... *sparke*

Jeg snur ikke på henne sånn bare for moro skyld altså, men for å gjøre det litt mer behagelig for meg selv :-)

Kanskje hun skal styre det selv (jeg tenker også på navlesnoren), men jeg vet altså ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun skal styre det selv (jeg tenker også på navlesnoren), men jeg vet altså ikke....

Ja, det er akkurat det jeg også tenker på... Får se om det er noen andre som vet noe om det :-)

Får bare la henne ligge der og prøve å sprenge seg ut, da *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hare1365380455

Ja, det er akkurat det jeg også tenker på... Får se om det er noen andre som vet noe om det :-)

Får bare la henne ligge der og prøve å sprenge seg ut, da *knegg*

Du får synge en rolig sang og se om hun sovner! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren hørtes ekkelt ut å snu henne da!

Men skjønner GODT hvordan du har det. Tuppa mi stanga hodet i ribbena de siste mnd, og jordmora sa på en av de siste ultralydene at det var sjelden de klarte å trenge seg så langt opp på sida...

Men vet ikke om det er noe dumt å dytte så hardt at hun snur seg altså. Ville spurt jordmor om det.

(Forresten så drømte jeg her om dagen at du og jeg var til felles-time hos en idiot-lege, og det var en helt psyk drøm...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å fy søren hørtes ekkelt ut å snu henne da!

Men skjønner GODT hvordan du har det. Tuppa mi stanga hodet i ribbena de siste mnd, og jordmora sa på en av de siste ultralydene at det var sjelden de klarte å trenge seg så langt opp på sida...

Men vet ikke om det er noe dumt å dytte så hardt at hun snur seg altså. Ville spurt jordmor om det.

(Forresten så drømte jeg her om dagen at du og jeg var til felles-time hos en idiot-lege, og det var en helt psyk drøm...)

Jeg trenger faktisk ikke å dytte så hardt for at hun skal snu seg. Bare skyver hodet ned og rumpa opp så "sklir" hun ned liksom... *grøsse* Men hun kravler ofte opp igjen like etterpå, så... Skal høre med JM neste kontroll, jeg.

Fin drøm... *knegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo skjedd tragiske snu-operasjoner når leger har gjort det under overvåking av fosterlyd og med UL. Så å begynne med det på egenhånd høres ut som en veldig dårlig idé. Du kan framkalle unødvendige støt på morkake som kan gi skader og du kan skade/styre på med navlestreng.

Men hvis det virkelig er så ubehagelig at du vil ta den sjansen, så kan du jo fortsette og leke jordmor/lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mirakel*2

jeg tror jeg ikke hadde turt å snu på ungen. Det kan være en grunn for at h*n snur seg tilbake med en gang. Jeg ville heller spurt legen og hørt hva h*n sa. Forrige svangerskap lå babyen med hodet ned hele tiden. Regner med jeg ikke kan være like heldig denne gangen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo skjedd tragiske snu-operasjoner når leger har gjort det under overvåking av fosterlyd og med UL. Så å begynne med det på egenhånd høres ut som en veldig dårlig idé. Du kan framkalle unødvendige støt på morkake som kan gi skader og du kan skade/styre på med navlestreng.

Men hvis det virkelig er så ubehagelig at du vil ta den sjansen, så kan du jo fortsette og leke jordmor/lege.

Det er litt forskjell på å snu opp-ned på en baby før fødsel fordi den ligger i seteleie og å skyve litt på babyens hode for å få den til å snu litt på seg i uke 28, eller hur?

"Men hvis det virkelig er så ubehagelig at du vil ta den sjansen, så kan du jo fortsette og leke jordmor/lege."

Fatter ikke hva vitsen er med å svare på den måten der, jeg? Må du være så jævelig arrogant for å klare deg i denne verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt forskjell på å snu opp-ned på en baby før fødsel fordi den ligger i seteleie og å skyve litt på babyens hode for å få den til å snu litt på seg i uke 28, eller hur?

"Men hvis det virkelig er så ubehagelig at du vil ta den sjansen, så kan du jo fortsette og leke jordmor/lege."

Fatter ikke hva vitsen er med å svare på den måten der, jeg? Må du være så jævelig arrogant for å klare deg i denne verden?

Ja, det er forskjell. Men ved å snu fra hodeleie til tverrleie i uke 28 kan du forårsake de samme skadene.

Du utbroderer hvor ubehagelig det er, som om vi skal gi deg støtte i å snu på egenhånd for at du skal slippe dette ubehaget. Og det er en sjanse å ta, så det må du avgjøre selv. Jeg mente ikke å være arrogant og beklager at du opplevde deg slik. Forøvrig har jeg ikke problemer med å klare meg i denne verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forskjell. Men ved å snu fra hodeleie til tverrleie i uke 28 kan du forårsake de samme skadene.

Du utbroderer hvor ubehagelig det er, som om vi skal gi deg støtte i å snu på egenhånd for at du skal slippe dette ubehaget. Og det er en sjanse å ta, så det må du avgjøre selv. Jeg mente ikke å være arrogant og beklager at du opplevde deg slik. Forøvrig har jeg ikke problemer med å klare meg i denne verden.

Jeg har vel ikke utbrodert noen ting!

"Jammen, det er så slitsomt og ubehagelig når hun ligger på tvers sånn... *sparke*"

Var det utbrodering for å prøve å få støtte til å gjøre noe som egentlig er helt fælt for ungen min, syns du?

Hei og hå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke utbrodert noen ting!

"Jammen, det er så slitsomt og ubehagelig når hun ligger på tvers sånn... *sparke*"

Var det utbrodering for å prøve å få støtte til å gjøre noe som egentlig er helt fælt for ungen min, syns du?

Hei og hå...

Ja, det virket så veldig ille for deg. Det er ofte ubehagelig når et barn beveger seg i magen. Det er liksom ikke noe unormalt over det. Men du har tydeligvis en oppfatning av at dette ikke kan være farlig selv, så da er det jo helt unødvendig med svar fra jævla arrogante typer som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det virket så veldig ille for deg. Det er ofte ubehagelig når et barn beveger seg i magen. Det er liksom ikke noe unormalt over det. Men du har tydeligvis en oppfatning av at dette ikke kan være farlig selv, så da er det jo helt unødvendig med svar fra jævla arrogante typer som meg.

"Ja, det virket så veldig ille for deg. Det er ofte ubehagelig når et barn beveger seg i magen. Det er liksom ikke noe unormalt over det."

Huff, jeg visste ikke at det var ulovlig å uttrykke ubehageligheter her på forum for gravide jeg. Du får be webbis å sette opp noen retningslinjer som passer for deg! :-D

"Men du har tydeligvis en oppfatning av at dette ikke kan være farlig selv, så da er det jo helt unødvendig med svar fra jævla arrogante typer som meg."

Ja, det var nok derfor jeg valgte å skrive et innlegg og spørre andre gravide her på DOL om det kunne være farlig - fordi jeg tydeligvis har en oppfatning av at dette ikke kan være farlig. Og det er nok også derfor jeg tar til meg rådene og sier flere steder at jeg skal snakke med JM om det ved neste kontroll.

Det er jo logisk, ikke sant?

Sorry, men jeg kan ikke annet enn å syns du er litt underholdende *knis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er forskjell. Men ved å snu fra hodeleie til tverrleie i uke 28 kan du forårsake de samme skadene.

Du utbroderer hvor ubehagelig det er, som om vi skal gi deg støtte i å snu på egenhånd for at du skal slippe dette ubehaget. Og det er en sjanse å ta, så det må du avgjøre selv. Jeg mente ikke å være arrogant og beklager at du opplevde deg slik. Forøvrig har jeg ikke problemer med å klare meg i denne verden.

Psst... jeg oppfatta deg også som en anelse arrogant og ble litt overraska siden du vanligvis er så grei :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...