Gå til innhold

Ny problemstilling


Gjest flere barn også

Anbefalte innlegg

Gjest flere barn også

Når jeg har termin kommer vi til å holde på med siste finishing på huset vi holder på å bygge, han har fått seg en ny og krevende jobb som krever han på jobb nesten hele dagen, vi har den nyfødte å ta oss av, oppi alt dette vil han på konsert den måneden. Jeg sa først nei. Det er i samme by. Dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En konsert varer vel ikke mer enn et par timer? Kanskje det kan gi han litt ekstra energi til å være pappa og byggmester og nyansatt på jobb hvis han får et par timer fri en kveld? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Du er vel ikke moren hans?

Skulle mye til at jeg nektet min mann å være med på noe. Men så vet han også å ta hensyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du er kjip om du nekter ham det.

Og går det egentlig an å nekte partneren å gjøre noe han/hun vil? Du kan jo selvsagt si at du helst ville at han skulle være hjemme med dere. Men tenk så blid og glad han blir av å gå på konsert. Han er sikkert dødssliten han også. En annen gang er det din tur til å kose deg og da blir jo du også blid og myk som smør igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Jeg syns du er kjip om du nekter ham det.

Og går det egentlig an å nekte partneren å gjøre noe han/hun vil? Du kan jo selvsagt si at du helst ville at han skulle være hjemme med dere. Men tenk så blid og glad han blir av å gå på konsert. Han er sikkert dødssliten han også. En annen gang er det din tur til å kose deg og da blir jo du også blid og myk som smør igjen :)

Ja, men han skal på en annen konsert i tillegg. Før jeg føder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest flere barn også

En konsert er det vel mulig å kunne gå på. Livet slutter ikke selv om det kommer et barn inn i familien.

Jeg tenker at situasjonen er ganske slitsom. Tiden strekker ikke til. Han skal på en annen konsert et par måneder før jeg føder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men han skal på en annen konsert i tillegg. Før jeg føder.

Og dermed har han brukt opp konsert-kvoten sin? :-p

Husk at dere begge skal være foreldre og passe på denne lille gjennom tykt og tynt i mange år. Hvis dere skal frarøve hverandres mulighet til noen timers fri i ny og ne kommer det til å slite dere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nittni

Jeg tenker at situasjonen er ganske slitsom. Tiden strekker ikke til. Han skal på en annen konsert et par måneder før jeg føder.

To konserter i løpet av to-tre måneder? *giiisp*

Ærlig talt, la gubben gå på konsert. Utrolig hva enkelte her lager problemer av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Og dermed har han brukt opp konsert-kvoten sin? :-p

Husk at dere begge skal være foreldre og passe på denne lille gjennom tykt og tynt i mange år. Hvis dere skal frarøve hverandres mulighet til noen timers fri i ny og ne kommer det til å slite dere ut.

Vi pleier å la hverandre gjøre det vi vil. Vi har barn fra før. Det er bare at den tiden har vi ikke nok tid. Nyfødt, husbygging, flytting, morgentilkveld jobb. Jeg skjønner ikke helt hvor vi skal få tiden fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pleier å la hverandre gjøre det vi vil. Vi har barn fra før. Det er bare at den tiden har vi ikke nok tid. Nyfødt, husbygging, flytting, morgentilkveld jobb. Jeg skjønner ikke helt hvor vi skal få tiden fra.

Og jeg skjønner ikke hvordan en kvelds aktivitet kan ødelegge planene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Og jeg skjønner ikke hvordan en kvelds aktivitet kan ødelegge planene...

Jeg glemte å skrive at jeg har flere eksamener som skal tas den måneden og måneden etter. Jeg synes det er litt egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemte å skrive at jeg har flere eksamener som skal tas den måneden og måneden etter. Jeg synes det er litt egoistisk.

Er det ikke en super anledning å lese litt etter at ungene har lagt seg og gubben er ute av huset da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alfreda

Problemet er vel at du ser på det som et problem? Har spurt deg "om lov", og du har sagt "nei"? Må han spørre om lov til å gjøre noe i noen timer lang tid i forveien? Det må være slitsomt for deg å ha oversikt og ansvar for hvordan han disponerer sin tid. Jeg synes selvfølgelig han må få vurdere hvordan han disponerer sin tid selv, og han er da utrolig omtenksom som sier i fra i (veldig?) god tid i forkant. Du virker lite omtenksom og ikke rent lite egoistisk som mener du kan nekte ham det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Er det ikke en super anledning å lese litt etter at ungene har lagt seg og gubben er ute av huset da?

Har du hatt nyfødte i hus?;) Det er bare det at jeg får litt panikk med tanke på den måneden. Jeg har gått og bekymret meg for det. Det var liksom dråpeni begeret når han kom og ville gå på enda en konsert akkurat da det står på som verst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så slitsomt ut at jeg absolutt ville sendt ham på konsert! Alt går, og dere kommer helt klart gjennom dette selv om han går på konsert. Har lest argumentene dine, synes ikke det holder....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Problemet er vel at du ser på det som et problem? Har spurt deg "om lov", og du har sagt "nei"? Må han spørre om lov til å gjøre noe i noen timer lang tid i forveien? Det må være slitsomt for deg å ha oversikt og ansvar for hvordan han disponerer sin tid. Jeg synes selvfølgelig han må få vurdere hvordan han disponerer sin tid selv, og han er da utrolig omtenksom som sier i fra i (veldig?) god tid i forkant. Du virker lite omtenksom og ikke rent lite egoistisk som mener du kan nekte ham det.

Jeg sa ikke bokstavelig talt nei. Jeg sa hvorfor jeg ikke ville han skulle gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt nyfødte i hus?;) Det er bare det at jeg får litt panikk med tanke på den måneden. Jeg har gått og bekymret meg for det. Det var liksom dråpeni begeret når han kom og ville gå på enda en konsert akkurat da det står på som verst.

Har dere flere barn ?

I så fall kan jeg, til en viss grad, forstå dine synspunkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Har dere flere barn ?

I så fall kan jeg, til en viss grad, forstå dine synspunkter.

Ja vi har flere barn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

For det første synes jeg det er rart at han spør om å få lov, og for det andre synes jeg du er i overkant streng som sier nei.

Finish på huset - betyr det maling, listing og slikt? I såfall - huset forringes ikke av at det blir utsatt en kveld.

Flyttingen skal dere neppe gjøre akkurat den kvelden, og barnet - vel, de timene er neppe vesentlig i den lilles liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...