Gå til innhold

Ny problemstilling


Gjest flere barn også

Anbefalte innlegg

Har dere flere barn ?

I så fall kan jeg, til en viss grad, forstå dine synspunkter.

*klaske seg i panna*

dere har jo flere barn, jf nicket ditt.

Jo, det høres slitsomt ut med flere barn og nyfødt, samt alle de andre gjøremålene dere har. Så problemet ditt er neppe selve det at han går på konsert, dvs de timene han faktisk er borte. Problemet er snarere at han ikke er omtenksom nok mot deg og at det kan bli mye belastning på deg hjemme ?

Jeg skjønner deg litt, men jeg ville likevel latt mannen dra på konsert. Såfremt jeg visste at han kunne nås på mobilen dersom fødselen begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du hatt nyfødte i hus?;) Det er bare det at jeg får litt panikk med tanke på den måneden. Jeg har gått og bekymret meg for det. Det var liksom dråpeni begeret når han kom og ville gå på enda en konsert akkurat da det står på som verst.

Du kan jo ikke vite nå at det kommer til å stå midt i det verste akkurat på dette tidspunktet. For alt du vet får dere en baby som sover søtt i sengen sin det meste av natten.

Skulle det være sånn at ungen får kolikk og hyler 24/7 må jo selvfølgelig mannen din bare droppe konserten og hjelpe deg hjemme, men å skulle si flere måneder i forveien han ikke får gå på konsert fordi det er for mye å gjøre den kvelden blir for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

For det første synes jeg det er rart at han spør om å få lov, og for det andre synes jeg du er i overkant streng som sier nei.

Finish på huset - betyr det maling, listing og slikt? I såfall - huset forringes ikke av at det blir utsatt en kveld.

Flyttingen skal dere neppe gjøre akkurat den kvelden, og barnet - vel, de timene er neppe vesentlig i den lilles liv.

Han har ikke spurt om lov. Han sa det at det var en til konsert den og den datoen. Da sa jeg at jeg ikke ville han skulle gå for det ble for liten tid den måneden. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det hvis det var to måneder etter men det er så mye akkurat da. Det kan godt være at jeg overreagerer men jeg føler det skjer altfor mye i forhold til hva som er realistisk. Jeg skal ta 5 eksamener oppå alt det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

*klaske seg i panna*

dere har jo flere barn, jf nicket ditt.

Jo, det høres slitsomt ut med flere barn og nyfødt, samt alle de andre gjøremålene dere har. Så problemet ditt er neppe selve det at han går på konsert, dvs de timene han faktisk er borte. Problemet er snarere at han ikke er omtenksom nok mot deg og at det kan bli mye belastning på deg hjemme ?

Jeg skjønner deg litt, men jeg ville likevel latt mannen dra på konsert. Såfremt jeg visste at han kunne nås på mobilen dersom fødselen begynte.

Problemet er snarere at han ikke er omtenksom nok mot deg og at det kan bli mye belastning på deg hjemme ?

Ja jeg føler det.

Barnet er nettoppfødt. Det har ikke med fødselen å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Noelle

Han har ikke spurt om lov. Han sa det at det var en til konsert den og den datoen. Da sa jeg at jeg ikke ville han skulle gå for det ble for liten tid den måneden. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det hvis det var to måneder etter men det er så mye akkurat da. Det kan godt være at jeg overreagerer men jeg føler det skjer altfor mye i forhold til hva som er realistisk. Jeg skal ta 5 eksamener oppå alt det andre.

Fem eksamener? Da regner jeg med du tar ungen med deg mens du har eksamen? Ettersom du krever at barnets far skal være tilgjengelig hele tiden og oppgi alt annet enn å være hjemme å ta seg av hus og hjem, mener jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Fem eksamener? Da regner jeg med du tar ungen med deg mens du har eksamen? Ettersom du krever at barnets far skal være tilgjengelig hele tiden og oppgi alt annet enn å være hjemme å ta seg av hus og hjem, mener jeg?

Det stemmer ikke. Han kommer til å være alt annet enn tilgjengelig. Han gifter seg med jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det stemmer ikke. Han kommer til å være alt annet enn tilgjengelig. Han gifter seg med jobben.

Høres ut som om den konserten er det minste problemet dere har...

Kanskje det er smart å fokusere på det som egentlig er problemet i familien og prøve å løse det? Det er jo tydelig at dere har svært ulike prioriteringer. Det bør det vel gå an å snakke om i stedet for å nekte hverandre frihet? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er snarere at han ikke er omtenksom nok mot deg og at det kan bli mye belastning på deg hjemme ?

Ja jeg føler det.

Barnet er nettoppfødt. Det har ikke med fødselen å gjøre.

Ok, sånn å forstå.

Ja, jeg skjønner deg igrunnen bedre og bedre. Har selv vært en del alene med tre småbarn alder 4 år til nyfødt, en rekke helger og kvelder. Bl.a var det kjempevanskelig å få til ammingen av den nyfødte med de to andre hengende rundt, og ofte fortonte alt seg som et stort kaos for meg. Og vi hadde ikke de ekstrabelastningene som du beskriver.

Dere kan ikke kompromisse, sånn at du får ta deg en frikveld litt senere, til gjengjeld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Han har ikke spurt om lov. Han sa det at det var en til konsert den og den datoen. Da sa jeg at jeg ikke ville han skulle gå for det ble for liten tid den måneden. Jeg hadde ikke hatt noen problemer med det hvis det var to måneder etter men det er så mye akkurat da. Det kan godt være at jeg overreagerer men jeg føler det skjer altfor mye i forhold til hva som er realistisk. Jeg skal ta 5 eksamener oppå alt det andre.

Altså, hvis du skal ha eksamen dagen etter er jeg enig (fikk ikke med meg eksamensopplegget ditt), da bør han holde seg hjemme slik at du får lest.

Men denne konserten - hvor lang tid tar den? Innbefatter det full fest, eller er det kun for musikkens skyld han skal dit?

Er han borte fra hjemmet et par timer forstår jeg ikke problemet, egentlig, men er det full speaker forstår jeg ditt synspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Høres ut som om den konserten er det minste problemet dere har...

Kanskje det er smart å fokusere på det som egentlig er problemet i familien og prøve å løse det? Det er jo tydelig at dere har svært ulike prioriteringer. Det bør det vel gå an å snakke om i stedet for å nekte hverandre frihet? :-)

Nei det gjelder kun konserten her. Det går ikkedypere. Jeg skulle jo ønske han tok litt hensyn akurat den måneden. Jobben har alltid vært drømmen hans det har jeg alltid visst. Han pleier å gå på ca en konsert i året. Jeg skulle bare ønsket at det holdt med den ene før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Altså, hvis du skal ha eksamen dagen etter er jeg enig (fikk ikke med meg eksamensopplegget ditt), da bør han holde seg hjemme slik at du får lest.

Men denne konserten - hvor lang tid tar den? Innbefatter det full fest, eller er det kun for musikkens skyld han skal dit?

Er han borte fra hjemmet et par timer forstår jeg ikke problemet, egentlig, men er det full speaker forstår jeg ditt synspunkt.

Det er alkohol med ja. Jeg kan jo høre med han om han kun kan gå på konserten og komme tilbake med en gang etter men jeg har en følelse på at det ikke bli slik. Det som er dumt er at han skal betale billetten nå og den er dyr. Dumt hvis han finner ut at han ikke kan gå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest flere barn også

Ok, sånn å forstå.

Ja, jeg skjønner deg igrunnen bedre og bedre. Har selv vært en del alene med tre småbarn alder 4 år til nyfødt, en rekke helger og kvelder. Bl.a var det kjempevanskelig å få til ammingen av den nyfødte med de to andre hengende rundt, og ofte fortonte alt seg som et stort kaos for meg. Og vi hadde ikke de ekstrabelastningene som du beskriver.

Dere kan ikke kompromisse, sånn at du får ta deg en frikveld litt senere, til gjengjeld?

Det må isåfall bli en god del senere. Jeg ser realistisk på det. Vi harikke tid til frikvelder. Jeg så egentlig på han at han var litt enig med meg Han har og innrømmet at den jobben kommer på et veldig dårlig tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mom33

Det er alkohol med ja. Jeg kan jo høre med han om han kun kan gå på konserten og komme tilbake med en gang etter men jeg har en følelse på at det ikke bli slik. Det som er dumt er at han skal betale billetten nå og den er dyr. Dumt hvis han finner ut at han ikke kan gå

Full fest betyr som regel mange timer borte samt fyllesyke dagen etter. Det hadde jeg nok ikke likt jeg heller.

Og det burde han selv ha vett på å forstå.

Men selve konserten mener jeg fortsatt at bør gå an, om det BARE er konserten og du ikke har eksamen dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men han skal på en annen konsert i tillegg. Før jeg føder.

Vi er ihuga konsert mennesker begge to så jeg forstår mannen din innmari godt. Jeg har ikke hjerte til å nekte noen en god konsert opplevelse selvom jeg har nyfødte i huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...