Gå til innhold

Hva gjør tannlegen for å sjekke at det ikke har skjedd noe galt?


Marlena

Anbefalte innlegg

Hei tannlege Erik!

Jeg tror jeg må plage deg litt til jeg. Nå er det 1 uke siden jeg skiftet til plast og 1 uke med "null" spising. Har "sugd" i meg litt youghurt og tygd med tungen min...det er alt jeg har kunnet gjort.

Nå var jeg hos tannlegen i dag. Han slipte litt til ned hvor det var høyt, tok emalje på den ene tannen og herdet plastikken en gang til. Jeg spurte om han kunne ta røntgen, men han sa det var for tidlig for å sjekke om det var noe galt.

Hva mere kan han gjøre for at jeg ikke skal ha vondt når jeg tygger. jeg reiser til USA om en uke og blir der minst et år, så jeg vil gjerne ha tennene i orden før jeg drar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Hei igjen.

Tidspress var det du trengte minst akkurat nå.

Jeg synes det tross alt er på tide med et røntgenbilde. Så har man i hvert fall god samvittighet for at alt er gjort.

En grundig vurdering av tannen.

Kanskje fjerne fyllingen ?

Men igjen,

det er forholdet der og da når du er der som er det avgjørende.

Be om litt tid hos tannlegen igjen.

Jeg kan bare råde herfra hvor jeg sitter, desverre.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Tidspress var det du trengte minst akkurat nå.

Jeg synes det tross alt er på tide med et røntgenbilde. Så har man i hvert fall god samvittighet for at alt er gjort.

En grundig vurdering av tannen.

Kanskje fjerne fyllingen ?

Men igjen,

det er forholdet der og da når du er der som er det avgjørende.

Be om litt tid hos tannlegen igjen.

Jeg kan bare råde herfra hvor jeg sitter, desverre.

Lykke til.

Skrekk og gru, nå ble jeg nervøs! Jeg har jo fortsatt litt vondt og nå skal jeg ta to fyllinger hos samme tannlege...for det må jo gjøres før jeg drar til USA...

Hva kan han sjekke med røntgen? Han sa det var for tidlig å se noe ennå? Stemmer det? Tror du jeg burde skifte fyllingene altså? Eller er det fortsatt sjanser for at det kan gå over! De fleste jeg har snakket med sier at det er rart at jeg har fortsatt vondt...Jeg spør deg mye rart, men jeg har aldri hatt problemer med tennene mine før, og jeg er mildt sagt ganske stresset siden jeg reiser om en uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...