hemaly Skrevet 15. mars 2001 Del Skrevet 15. mars 2001 Vi har en gutt på 3 mnd. som har atopisk eksem, både i ansiktet og på hele kroppen, men feltvis. Dette er veldig rødt og hissig i perioder. Smører med hydrokortisonsalve 1% og fuktighetskrem Lacobase og Repair. Prøver nå i disse dager Dr. Melumad's Aloe Vera Gel som skal være mer eller mindre ren alovera. (Volare-homeparties produkter)Det sies at dette skal hjelpe. Har dere noen erfaring med dette eller eventuelt andre produkter enn kortisonkremer som kan brukes. Han "flasser" også ganske mye i hodebunnen. Dette klør og plager han mye i perioder. Er dette også atopisk eksem? Hva kan vi behandle det med? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22153-atopisk-eksem-baby/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Kjære hemaly. "Flass" i hodebunnen kan også være seborre og dette kan ofte behandles med salicylvaselin for å fjrne skjellingen og deretter et liniment. I min praksis har jeg hatt god erfaring med å gi et tilskudd av omega 6 fettsyrer (GLA- fra kjempenattlys eller agurkurt) 6 kapsler daglig sammen med 45 mg sink og 350 vitamin E. Pasienter med eksem kan mangle et enzym i huden som gjør at fett i kosten ikke kommer huden til gode og den blir derfor kronisk tørr. Fettsyren GLA er ikke avhengig av dette enzymet og vil derfor styrke huden direkte innenfra. Dessuten anbefaler jeg en salve av stemorsblomst fra helsekost. Ved sprukken hud kan man supplere med calendula salve. Kuren skal virke i løpet av tre uker, hvis ikke er du ikke responder og bør kutte ut. Har du god effekt kan du redusere inntaket av GLA kapsler til 3 dgl som vedlikeholdsbehandling. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22153-atopisk-eksem-baby/#findComment-95804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.