Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest noe enkelt i dag
Skrevet

Kyllingnuggets og pommes frites. I går hadde vi potetmos og stekt kjøttdeig i brun saus.

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

9

• mil1365380270

4

• Piraye

4

• Lucretia

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Pannekaker med stekte pølser og poteter inne

er det godt? :-)

Gjest noe enkelt i dag
Skrevet

er det godt? :-)

Middagspannekaker er det nok h*n skal ha. De er gode med bacon og poteter til. Dessertpannekaker er søtere i smak.

Skrevet

Har ikke bestemt meg enda, men skal på skolen snart og er ikke hjemme før i halv ni tida, så da regner jeg med jeg lager noe som går raskt. Kanskje pastasløyfer med stekt squash og pesto (og revet ost på toppen), det fristet litt :)

Skrevet

Ja, men hvordan lager du selve seiburgeren? eller er det noe du får kjøpt ferdig?

Kjøper den ferdig. ;-P

Gjest M.Angelica
Skrevet

Stekt ris med laksefilet og grønnsaker.. Nam nam :D

Skrevet

Middagspannekaker er det nok h*n skal ha. De er gode med bacon og poteter til. Dessertpannekaker er søtere i smak.

pannekaker er pannekaker....de lages uten sukker - uansett, hos oss i alle fall.'

I Frankrike spiser vi pannekaker med ost og skinke inni og det er veldig godt! :)

Skrevet

Kjøper den ferdig. ;-P

hihi - nå er jeg mett - fant ikke sånne burgere jeg - men vi stappet Fiskepinner, remulade, tomater, salat og mais inn i Pitabrød - det var godt det også! :)

Gjest hallow :o/
Skrevet

Stekt ris med laksefilet og grønnsaker.. Nam nam :D

Kjempegodt ! En favorittmiddag hos oss.

Mrs. Wallace
Skrevet

Fiskepudding, blomkål og bacon i hvit saus, gratinert i form.

Skrevet

Jepp, nå skal pakka til pers. Har ligget i skapet minst et halvt år. Skal åpne det humus-glaset også, selv om vi også skal ha tzatziki til. Rapport avleveres i morgen! :-)

Da vil jeg ha detaljert oppskrift også takk!

Elisabeth1365380359
Skrevet

ÅJ! hvordan lager du den burgeren? det hørtes GODT ut!

Du kan få oppskrift av meg! Denne er populær!! Lagde den sammen med en 6.klasse i dag, og absolutt alle likte det, noe som alle vet ikke er vanlig når det gjelder fisk og barn. Vi lagde grove hamburgerbrød til, så derfor fiskeburger:)

Fiskeburger

4 personer

500gram seifilet

1 ss potetmel

1 egg

½ ts salt

½ ts pepper

2 ss ferdighakket gressløk

1 dl melk

Framgangsmåte:

1. Skjær seifileten i biter og ha den i en foodprosessor.

2. Tilsett salt og kjør maskinen til alt er blandet.

3. Rør inn den iskalde melken, litt om gangen.

4. Ha i potetmelet til slutt sammen med gressløk og pepper.

5. Ta litt kaldt vann på hendene og form store litt flate kaker. Stek seikakene på middels varm panne.

Skrevet

Du kan få oppskrift av meg! Denne er populær!! Lagde den sammen med en 6.klasse i dag, og absolutt alle likte det, noe som alle vet ikke er vanlig når det gjelder fisk og barn. Vi lagde grove hamburgerbrød til, så derfor fiskeburger:)

Fiskeburger

4 personer

500gram seifilet

1 ss potetmel

1 egg

½ ts salt

½ ts pepper

2 ss ferdighakket gressløk

1 dl melk

Framgangsmåte:

1. Skjær seifileten i biter og ha den i en foodprosessor.

2. Tilsett salt og kjør maskinen til alt er blandet.

3. Rør inn den iskalde melken, litt om gangen.

4. Ha i potetmelet til slutt sammen med gressløk og pepper.

5. Ta litt kaldt vann på hendene og form store litt flate kaker. Stek seikakene på middels varm panne.

Takk - men jeg er stappa enda og ikke har jeg foodprossessor----men jeg ser jo at jeg neste gang kan gå på MENY og kjøpe varme fiskekaker....NAM.

Skrevet

Fiskekaker varmet i ovnen, ferdig potetstappe og grønnsaksblanding.

Skrevet

Har ikke bestemt meg enda, men skal på skolen snart og er ikke hjemme før i halv ni tida, så da regner jeg med jeg lager noe som går raskt. Kanskje pastasløyfer med stekt squash og pesto (og revet ost på toppen), det fristet litt :)

Det ble pasta, men det ble tortellini med ricotta og spinat, med en toro pastasaus til (kremet saus med soltørket tomat og sjalottløk), og selvfølgelig revet ost på toppen :D Og brød til!

Skrevet

Ser folk her inne er kjempe flinke til å spise fisk. Høres godt ut med seiburger. Får kjøpe meg en foodprosessor og prøve en dag:)

Ble Spagetti, kjøttdeig med tomatsaus på oss. (ikke Gilde he he)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Lagde meg omelett med med 4 egg og bacon.

Det var digg, men jeg stekte den ikke godt nok så nå har jeg helt sikkert fått fugleinfluensa.

hehe, karantene neste.. ;)

Skrevet

hihi - nå er jeg mett - fant ikke sånne burgere jeg - men vi stappet Fiskepinner, remulade, tomater, salat og mais inn i Pitabrød - det var godt det også! :)

jepp det hørtes godt ut det også. Kanskje prøve remulade i neste gang. Det har jeg ikke testa!

mil1365380270
Skrevet

GLEDER MEG!

Det var godt med tzatziki til. Hadde sikkert blitt som IKEA sin om jeg hadde brukt mindre grønnsaker og dip. Kommer til å ha det igjen. Gubben glemte seg til og med bort og kalte det kjøttboller. Han får vanligvis litt angst hvis middagen ikke inneholder noe kjøtt ;-) Den hummous-tingen komme ikke til å havne i kurven igjen. Inneholder kikerter, og det var bare det det smakte. Gøøøørkjedelig.

mil1365380270
Skrevet

Da vil jeg ha detaljert oppskrift også takk!

Lærte av mAd: cous-cous iblandet gulrot/squash/brokkoli/forskjellig og tzatziki. Brukte ferdig falafelmix. Superenkelt, ganske sundt og kjapt. Det som tok tid var å skjære opp grønnsakene. Jeg varmet de møre i pannen før jeg bladet de i cous-cousen, vet ikke hva andre gjør :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...