Gå til innhold

Kokosolje og kolesterol

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky

Jeg har nylig (på internet) lest forskning rundt mulig forbindelse fibromyalgi/stoffskifteproblemer. I den anledning ble kokosolje som remedium nevnt.

Jeg sliter også med overvekt, som jeg har vondt for å bli kvitt, så litt på impuls kjøpte jeg kokosolje (sklt. virgin oil) og prøver meg fram med en spiseskje daglig.

Nå har jeg søkt på kokosolje på nettet og får mange treff der det blir sidestilt med fete meieriprodukter mht til kolestrol. Jeg har ikke forhøyet kolestrol (i alle fall hadde jeg det ikke for to år siden), men ble litt forskrekket likevel.

Har du noe å henvise meg til/fortelle i den anledning? Jeg som var så fornøyd med å finne noe som mange på nettet sa hadde hjulpet dem med muskelsmerter! Søren au!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/221668-kokosolje-og-kolesterol/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

lapis lazuli

Tenkte bare jeg skulle dele min erfaring med kokosolje med deg....litt off topic...

Er også overvektig, men kjøpte meg kokosolje på helsekosten fordi jeg hadde hørt at det hjalp på forbrenningen. Brukte det som pålegg (!) på to brødskiver hver morgen, og søtsuget ble borte. Hadde ikke behov for sjokolade og brus, hvilket førte til at jeg begynte å gå ned i vekt. Gikk ned nesten 8 kilo den perioden jeg brukte kokosolje, brukte to glass... Men ble jo selvsagt inspirert av at vekta krøp nedover, så jeg passet litt på hva jeg spiste og da.

Ang kolestrol har jeg ikke peiling...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...