Gå til innhold

Hjelp jeg har lav iQ


rose23

Anbefalte innlegg

Jeg tok en mensa-test med mange oppgaver ala "Hvilken figur passer inn og ikke inn..."

Fikk en skår på 9 av 40!!

I følge denne Mensa-testen er jeg uintlligent. Betyr det at jeg er dum?

Jeg har ellers høgskoletdannelse, en krevende jobb og vil kalle meg for sosialt intlligent. Har mange venner og takkler samtaler med de fleste typer mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

serenity777

Du har åpenbart ikke lav IQ. Kanskje du som meg har dårlig konsentrasjon på ting som ikke intreserer deg. Jfr IQtester og denslags krimskramseri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også dårlig resultat, men kanskje det kom av at jeg sovna halvveis? Mensa må bety sovemiddel. Både folka, testene og vedtektene er drepende kjededelige. Det er mer en tålmodighetstest tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Her kan en lett rote seg inn i problemer med enkelte brukere nesten uansett hva en svarer :-)

Jeg ser i hvert fall at enkelte allerede har gitt eksempel på kjente forsvarsmekanismer.

Dette blir nok en tråd med fin anledning til å lære både det ene og andre om psykologi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skårer dårlig på en Mensa-test, betyr det vel at du vil fungere dårlig i Mensa... Som store deler av den øvrige befolkningen.

;-)

Hvor mange slike "hva blir den riktige neste figuren-oppgaver" er din hverdag avhengig av at du løser?

Og nå er jeg spent på hvilken diagnose NHD setter på et slikt svar.

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kanskje ikke så viktig..?

Ikke for å være frekk, men til å ha høgskoleutdanning etc er du ikke særlig flink til å skrive riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma 24-7

Her kan en lett rote seg inn i problemer med enkelte brukere nesten uansett hva en svarer :-)

Jeg ser i hvert fall at enkelte allerede har gitt eksempel på kjente forsvarsmekanismer.

Dette blir nok en tråd med fin anledning til å lære både det ene og andre om psykologi :-)

Med forsvarsmekanismer, mener du det med at en slik test er så kjedelig at man sovner av den, eller dette med oppmerksomhetssvikt. Eller begge deler kanskje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men til å ha høgskoleutdanning etc er du ikke særlig flink til å skrive riktig...

Jeg har ikke tatt noen utdannelse der lærerene sitter å retter skrivefeil!

Er enig i at den Mensa-testen var gørrkjedlig, så vidt jeg gadd å svare på alle spørsmålene. Forstår ikke helt poenget med disse figurene tydligvis. Synest zudoku også er kjedlig. Har ikke tålmodighet til slike oppgaver jeg heller.

Gjør det nok sterkere i Geni eller "Vil du bli millionær"

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men til å ha høgskoleutdanning etc er du ikke særlig flink til å skrive riktig...

Hva har rettskrivning og høyere utdannelse med hverandre å gjøre? (Med mindre utdannelsen er innen språkfag kanskje).

Jeg kjenner ei med dysleksi som har en doktorgrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forsvarsmekanismer, mener du det med at en slik test er så kjedelig at man sovner av den, eller dette med oppmerksomhetssvikt. Eller begge deler kanskje???

Man sovner vel for å skaffe seg et alibi for å ikke ha svart på alle spørsmålene man ikke skjønte et fnugg av.

Dissasosiasjon, eller hva det nå kalles...?

;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men til å ha høgskoleutdanning etc er du ikke særlig flink til å skrive riktig...

Ikke for å være frekk, men til å være landsovrhode etc., var ikke Kong Olav særlig flink til å skrive riktig...

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk, men til å ha høgskoleutdanning etc er du ikke særlig flink til å skrive riktig...

Dessuten skal det være punktum etter etc.

HA!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Du tuller

Jeg har ikke tatt noen utdannelse der lærerene sitter å retter skrivefeil!

Er enig i at den Mensa-testen var gørrkjedlig, så vidt jeg gadd å svare på alle spørsmålene. Forstår ikke helt poenget med disse figurene tydligvis. Synest zudoku også er kjedlig. Har ikke tålmodighet til slike oppgaver jeg heller.

Gjør det nok sterkere i Geni eller "Vil du bli millionær"

:-)

Her var det faktisk ikke en eneste setning uten minst en skrivefeil.

Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zahara

Jeg har tatt testen. 2 ganger.

Den første gikk ikke veldig bra. Jeg blir sinna av å se streker fant jeg ut..

Men... etter å ha løst en hel bok med lignende utfordringer, så gikk det veldig bra!

så... begynn å løs oppgaver med streker og prikker og trekanter ..... også prøv igjen om en stund...:)

Hvor mange forskjellige typer intelligens vi har vet jeg ikke, men det er nå ganske mange.

Så om man skal få et riktig resultat må man gå mer grundig til verks, ,teste flere typer intelligens.

Skrivefeil kan bety dysleksi, eller rett og slett at man ikke jobber med språk og er blitt litt lat og slurvete..

(det er jeg..... veldig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Om du skårer dårlig på en Mensa-test, betyr det vel at du vil fungere dårlig i Mensa... Som store deler av den øvrige befolkningen.

;-)

Hvor mange slike "hva blir den riktige neste figuren-oppgaver" er din hverdag avhengig av at du løser?

Og nå er jeg spent på hvilken diagnose NHD setter på et slikt svar.

;-)

mvh

Jeg kan godt diagnostisere deg, helt gratis: Du lider av sunn fornuft. Dessverre er det mye som tyder på at det ikke er særlig smittsomt. ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan godt diagnostisere deg, helt gratis: Du lider av sunn fornuft. Dessverre er det mye som tyder på at det ikke er særlig smittsomt. ;o)

LOL !

;-)

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mamma 24-7

Man sovner vel for å skaffe seg et alibi for å ikke ha svart på alle spørsmålene man ikke skjønte et fnugg av.

Dissasosiasjon, eller hva det nå kalles...?

;-)

Kanskje det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du skårer 9 av 40 betyr ikke at du er dum. Det står det da ikke heller. Det påpekes bare at du er langt fra å klare kravene til Mensa.

Mensa er kun for de 2 % i verden med høyest IQ.

Går du inn på linken til Mensa, den danske IQ testen, vil du få et bedre inntrykk av hvor du ligger. (Gjør det en dag du er opplagt. Tar 40 min)

Det at du har bra utdanning, og er sosial, har nødvendigvis ikke noe med IQ å gjøre.

Det er mange barn, med høy IQ, som nødvendigvis ikke sitter inne med så mye kunnskap. Det med IQ går mer på logisk forståelse av systemer og sammenhenger.

Jeg fikk bra skår på mensa-testen, men klarte ikke alle. Tok den derfor til jeg hadde alle riktige. Da forsto jeg dem jeg ikke klarte i starten. Øvelse gjør mester!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...