mariamamma Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Jenta vår på 5 år slet veldig med hard mage som liten. Nå er det forsåvidt ok, men hun har veldig mye luft i magen. Jeg hadde samme problem som barn. I tillegg har hun, som meg, hatt hyppige urinveisinfeksjoner og nå nylig fått dokumentert ressistent type. Legen skriver ut resepter. Jeg må innrømme jeg blir skeptisk da det må være en årsak til dette, og jeg liker ikke at hun skal få så mye antibiotika. Snakket med homøopat som mente at hennes (og mine) plager trolig skyldes kumelk. Kumelk er ifølge henne mer skadelig enn den gjør nytte. Vi har fått tips om å gradvis kutte ut melk og gå over til soyamelk. Jeg gikk lenge på en slik kur i tenårene og ble bra. Legen derimot blåser av dette. Homøopaten fortalte hun har hatt utallige barne- og voksenpasienter som har slitt med urinveisinfeksjon, mageproblemer, ørebetennelser, bihulebetennelser, revmatisme, adhd m.m. Samtlige fikk beskjed om å legge om kosten til både melk - og glutenfrie matvarer og samtlige ble nærmest kvitt problemene. Har noen her erfaring på dette området? Legen behandler jo kun problemområdet, mens en homøopat ser jo på hele kroppen. Nå har jo jeg god referanse i megselv, men jeg er jo voksen. Har lett litt rundt på nettet men finner ikke så mye informasjon. Noen som har noen innspill, erfaringer eller linker å dele meg meg ikveld? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/223487-hom%C3%B8opati-vs-skolemedisin-barn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.