Gå til innhold

FU: strekkmerker


Gjest strekkmerker

Anbefalte innlegg

Gjest strekkmerker

Jeg lurer litt på hvor vanlig det er med strekkmerker.

Har du som har vært gravid før fått strekkmerker da? Og i hvilket omfang? Hadde moren din det evt. også? (lurer litt på det med arvelighet)

Du som er gravid nå, har du fått det ennå? Isåfall når?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mirakel*2

fikk det ikke forrige gang og håper jeg ikke får det nå heller. Min mor hadde det ikke de to gangene hun gikk gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen strekkmerker på magen når jeg gikk gravid, smurte meg heller ikke. Moren min fikk heller ikke strekkmerker etter å ha født to barn. Tror det har noe med hvordan hud man har og hvor stram man er i kroppen før en blir gravid, og at det ikke er arvlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strekkmerker

Jeg fikk ingen strekkmerker på magen når jeg gikk gravid, smurte meg heller ikke. Moren min fikk heller ikke strekkmerker etter å ha født to barn. Tror det har noe med hvordan hud man har og hvor stram man er i kroppen før en blir gravid, og at det ikke er arvlig.

Hudtype er jo gjerne arvelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått det så langt. (Bank i bordet....) Har 8 uker igjen til termin. Tror ikke moren min fikk det i sine svangerskap heller.

Har lært at det ikke hjelper å smøre. Det er hormoner og arv som styrer hele greia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest strekkmerker

Jeg har ikke fått det så langt. (Bank i bordet....) Har 8 uker igjen til termin. Tror ikke moren min fikk det i sine svangerskap heller.

Har lært at det ikke hjelper å smøre. Det er hormoner og arv som styrer hele greia

Vet du hva som styrer om man får disse hormonene eller ikke? Også arv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var full av strekkmerker. Jeg fikk ikke noen, så direkte arvelig var det ikke i mitt tilfelle ihvertfall.

Jeg smurte magen inn med olje hver eneste dag fra uke 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariaflyfly

Første gangen fikk jeg ingen, og da var jeg STOR.

Andre gangen fikk jeg noen få på undersiden av magen, men de blei borte etterhvert.

Om moren min hadde noen, veit jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom de første små strekkmerkene rundt uke 30... De er under navlen, på hver side. Jeg regnet med at de kom, men hadde ikke trodd at de skulle komme der. Håper de holder seg under navlen...

Aner ikke om moren min fikk strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Ingen strekkmerker før fødselen startet. Men i løpet av de tre timene kom det mye på hofter, bryst og bak på bekkenet. Bleknet en del på 1,5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strekkmerker

Ingen strekkmerker før fødselen startet. Men i løpet av de tre timene kom det mye på hofter, bryst og bak på bekkenet. Bleknet en del på 1,5 år.

Hvordan kan man få strekkmerker på hofter, bryster osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan man få strekkmerker på hofter, bryster osv?

Uhm... ved at underhuden sprekker?

Man kan få strekkmerker på hele kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fuji1365380447

Jeg har ikke fått noen strekkmerker i forbindelse med graviditeten, men jeg har noen på hoftene og lårene som følge av rask vekst/utvikling i tenårene.

Min mor har strekkmerker på magen etter 3 graviditeter, og min søster har fått strekkmerker på magen i graviditet nr. 2.

Jeg er forberedet på å få strekkmerker på magen i forbindelse med graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen på magen forrige svangerskap, men fikk litt på puppene da melka kom etter fødselen.

Denne gangen har jeg heller ikke fått noen.

Ikke smurt med noe noen av gangene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg fikk ingen strekkmerker i noen av svangerskapene mine, og magen min var diger!

Jeg smurte meg ikke med noe. Jeg fikk litt strekkmerker på puppene da de voks enormt når melka kom. Men de strekkmerkene ble langsomt borte av seg selv.

Moren min fikk ikke strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så noe på magen som så ut som det holdt på å bli et strekkmerke, men det ble borte av seg selv etter fødselen. Aner ikke om moren min har sånne. Har ikke studert henne så nøye...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man få strekkmerker på hofter, bryster osv?

Fordi vevet strekker seg der også, ikke kun foran på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke strekkmerker under noen av mine svangerskap enda jeg la på meg 18 kg, 20 kg og 36 kg siste gangen.

Mora mi har heller ingen strekkmerker, hun har bare vært gravid en gang da men da var hun like diger som meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...