Gå til innhold

romantisk middag for 2

Anbefalte innlegg

Gjest Kumpadra
Skrevet

CABARET til hovedrett?? *vantro*

Det er ikke middag. Knapt nok mat.*grøsser*

Finn en annen hovedrett og en annen dessert. Forretten kan brukes til nød, dersom rekene er ferske, ikke i lake.

Men herregud da!!

Vi spiser cabaret som festmat titt og ofte, med poteter eller makaroni til. så det er det jeg skal ha til hovedrett.

det er jo så godt atta.

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• Sofline

4

• flowy

3

• hare1365380455

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

fuji1365380447
Skrevet

Helt ærlig - dette syntes ikke jeg at hørtes noe godt ut.

Ferdigpillede reker er kjipe, cabaret er oldemor-mat, og ferdig iskake er for lite spennende...

Jeg ville ha lagd forretten fra bunnen, med ferske reker. Hovedretten ville jeg ha fokusert runt fisk eller kjøtt med gode friske grønnsaker til (eks fennikel). og så ville jeg laget en dessert fra bunnen av.

Men folk er forskjellige. Det viktigste ved en romantisk middag er jo faktisk selskapet... Lykke til.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Men herregud da!!

Vi spiser cabaret som festmat titt og ofte, med poteter eller makaroni til. så det er det jeg skal ha til hovedrett.

det er jo så godt atta.

"Men herregud da!!"

Hvor ble det av oppfordringen til å komme med innspill?

Det nærmeste man kommer til å servere cabaret som festmat er på et koldtbord sammen med rikelig annet. Det skal være brød/loff til, og en god cabaretsaus. *står standhaftig på mitt*

Gjest ChiengMai
Skrevet

Helt ærlig - dette syntes ikke jeg at hørtes noe godt ut.

Ferdigpillede reker er kjipe, cabaret er oldemor-mat, og ferdig iskake er for lite spennende...

Jeg ville ha lagd forretten fra bunnen, med ferske reker. Hovedretten ville jeg ha fokusert runt fisk eller kjøtt med gode friske grønnsaker til (eks fennikel). og så ville jeg laget en dessert fra bunnen av.

Men folk er forskjellige. Det viktigste ved en romantisk middag er jo faktisk selskapet... Lykke til.

"Jeg ville ha lagd forretten fra bunnen, med ferske reker."

Som denne f.eks:

http://www.baby.no/mat/familiemat/forretter/rekecoctail/

mariaflyfly
Skrevet

Men herregud da!!

det er jo så godt atta.

Du bad om innspill, du fikk det.

Når du sier "romantisk middag for 2", ser jeg for meg mer á la carpaccio til forrett, en blodig biff eller kyllingrisotto til hovedrett og sjokoladefondant til dessert.

Men smaken er heldigvis som baken.

Gjest Kumpadre
Skrevet

Du bad om innspill, du fikk det.

Når du sier "romantisk middag for 2", ser jeg for meg mer á la carpaccio til forrett, en blodig biff eller kyllingrisotto til hovedrett og sjokoladefondant til dessert.

Men smaken er heldigvis som baken.

har aldri hørt om carpapccio eller fondant jeg..

så rar mat dere foreslår.

Gjest herremedhatt
Skrevet

Men herregud da!!

det er jo så godt atta.

Hvorfor spør du om andres mening når du alt har bestemt deg?

Cabaret med poteter høres ut som veldig kjedelig mat, og ikke noe jeg ville blitt glad for å få hvis jeg skulle fått en romantisk bedre middag.

Men for all del, er din mann fornøyd med denne type mat. delvis hermetisk, reker i lake og kjøpt? Så versågod. Mange ville nok blitt skuffet av det der.

Skrevet

Jeg ville laget denne sjokolademoussen til dessert.

2 sjokolader med 85% kakao

70 gram smør

Dette smeltes i vannbad.

3,5 dl kremfløte piskes til halvstiv krem. 2 egg og 2 ss flytende honning piskes til eggedosis. Bland sjokolade og smørblanding med krem og eggedosis. Helles i kalde porsjonsskåler og settes i kjøleskapet. (Dette er nok en ganske stor porsjon)

Nå er ikke jeg trådstarter da men..Dette så skikkelig godt ut, tror jeg må prøve denne en dag:)

Kan man bruke sukker istedenfor honning?

Skrevet

sånn masse forskjellige greier inn gele, egg reker osv.

digg!

Hmm... tror ikke jeg ville servert det til en romantisk middag.

Ikke for å være kverulerende, men har man reker i forretten, skal man ikke også ha reker i hoverretten. Iskaka tror jeg dessuten jeg ville laget selv.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvorfor spør du om andres mening når du alt har bestemt deg?

Cabaret med poteter høres ut som veldig kjedelig mat, og ikke noe jeg ville blitt glad for å få hvis jeg skulle fått en romantisk bedre middag.

Men for all del, er din mann fornøyd med denne type mat. delvis hermetisk, reker i lake og kjøpt? Så versågod. Mange ville nok blitt skuffet av det der.

Ikke alle er gourmeter vett'u...

Gjest herremedhatt
Skrevet

Ikke alle er gourmeter vett'u...

Nei, tydeligvis. Men er ikke poenget med en slik staselig romatisk middag at det ikke skal ære ferdigkjøpt og hverdagsmat?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Inntil?

Tror trådstarter har bestemt seg uansett hva vi måtte mene =)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Nei, tydeligvis. Men er ikke poenget med en slik staselig romatisk middag at det ikke skal ære ferdigkjøpt og hverdagsmat?

Joda, jeg er helt enig! Og skal jeg servere noe godt med reker, så piller jeg dem i alle fall selv. Reker i lake er overhodet ikke godt, og _i_alle_fall_ikke_ festmat.

mariaflyfly
Skrevet

serverer cola og vørterøl inntil!

Det her må være et tulleinnlegg?

Gjest M.Angelica
Skrevet

Har man ikke det på brødskiva da. Har iallefall aldri hatt poteter ved siden av det.

Det er det jeg er vant til og.. Aldri hatt det til middag =)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Tror trådstarter har bestemt seg uansett hva vi måtte mene =)

Man kan saktens lure...

Gjest M.Angelica
Skrevet

He he..jeg har og mine mistanker. Iallfall ikke vits å komme med sine meninger, tror jeg ;o)

Gjest Settlers
Skrevet

Hvorfor i all verden må en romantisk middag være mange-retters og avansert? Poenget er vel å lage noe man vet partneren er glad i?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hehe, litt av et tema for et tulleinnlegg, men jeg mistenker sterkt at du har rett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...