Gjest herremedhatt Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Hmm... tror ikke jeg ville servert det til en romantisk middag. Ikke for å være kverulerende, men har man reker i forretten, skal man ikke også ha reker i hoverretten. Iskaka tror jeg dessuten jeg ville laget selv. Det med at det må være reker begge steder synes jeg blit dumt. Men reker i lake? Nei, vettuhva. Jeg hadde ikke blitt mer glad av den maten der enn av en grandis... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Hvorfor i all verden må en romantisk middag være mange-retters og avansert? Poenget er vel å lage noe man vet partneren er glad i? Men siden vi på DOL ikke kjenner partneren til vedkommende, og ble spurt om innspill angående den treretters middagen, så må vi vel kunne svare? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Det med at det må være reker begge steder synes jeg blit dumt. Men reker i lake? Nei, vettuhva. Jeg hadde ikke blitt mer glad av den maten der enn av en grandis... Jeg sa at det ikke skulle være reker i begge retter. 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Det her må være et tulleinnlegg? Tror nok du har rett i det ja. 0 Siter
Gjest herremedhatt Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Hvorfor i all verden må en romantisk middag være mange-retters og avansert? Poenget er vel å lage noe man vet partneren er glad i? Joda, men da er det vel en vanlig middag? Fikk inntrykk av at dette skulle være noe litt mer? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Det med at det må være reker begge steder synes jeg blit dumt. Men reker i lake? Nei, vettuhva. Jeg hadde ikke blitt mer glad av den maten der enn av en grandis... Jeg hadde faktisk blitt MER glad for en grandis... 0 Siter
amerikafareren Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Hvis dette er noe dere liker begge to så høres det greit ut. For min del trenger ikke mat å være så fancy for å være god, og dette er noe som har nok vært servert før;) 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Men siden vi på DOL ikke kjenner partneren til vedkommende, og ble spurt om innspill angående den treretters middagen, så må vi vel kunne svare? Selvfølgelig. Jeg reagerte bare på at enkelte av dere hevder at man "kan da ikke bruke ditt og datt". 0 Siter
Gjest herremedhatt Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg sa at det ikke skulle være reker i begge retter. Uansett så er vel ikke det så nøye. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Tydelig at dette er et tulleinnlegg. Skal du sjekke hvor høflige DOL'erne er og/eller hvor dårlig smak de har? Om ikke før så avslørte du deg da du nevnte drikke lengre ned. 0 Siter
flowy Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Nå er ikke jeg trådstarter da men..Dette så skikkelig godt ut, tror jeg må prøve denne en dag:) Kan man bruke sukker istedenfor honning? Ja, det kan du:) Jeg kan love deg at det er nydelig!! 0 Siter
jubalong70 Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Forretten er grei, men både hovedrett og dessert er fullstendig uromantisk! Til hovedrett steker du en skikkelig god biff og serverer med fløtegratinerte poteter (helst hjemmelagde, til nød halvfabrikata), så vidt kokt brokkoli og ovnsbakte tomater med hakket løk. Til saus trenger du ikke så mye siden det er endel væske i potetene. Men lag en god sjy av restene i stekepanna som du koker ut med litt van og evt. jevner med litt maisena. Til dessert kjøper du frossne bær som du tiner og serverer med vaniljesaus eller vaniljeis. (Kjøpt iskake er skikkelig harry - godt av og til, men harry.) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.