Gjest Kumpadra Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 CABARET til hovedrett?? *vantro* Det er ikke middag. Knapt nok mat.*grøsser* Finn en annen hovedrett og en annen dessert. Forretten kan brukes til nød, dersom rekene er ferske, ikke i lake. Men herregud da!! Vi spiser cabaret som festmat titt og ofte, med poteter eller makaroni til. så det er det jeg skal ha til hovedrett. det er jo så godt atta. 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Helt ærlig - dette syntes ikke jeg at hørtes noe godt ut. Ferdigpillede reker er kjipe, cabaret er oldemor-mat, og ferdig iskake er for lite spennende... Jeg ville ha lagd forretten fra bunnen, med ferske reker. Hovedretten ville jeg ha fokusert runt fisk eller kjøtt med gode friske grønnsaker til (eks fennikel). og så ville jeg laget en dessert fra bunnen av. Men folk er forskjellige. Det viktigste ved en romantisk middag er jo faktisk selskapet... Lykke til. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Men herregud da!! Vi spiser cabaret som festmat titt og ofte, med poteter eller makaroni til. så det er det jeg skal ha til hovedrett. det er jo så godt atta. "Men herregud da!!" Hvor ble det av oppfordringen til å komme med innspill? Det nærmeste man kommer til å servere cabaret som festmat er på et koldtbord sammen med rikelig annet. Det skal være brød/loff til, og en god cabaretsaus. *står standhaftig på mitt* 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Helt ærlig - dette syntes ikke jeg at hørtes noe godt ut. Ferdigpillede reker er kjipe, cabaret er oldemor-mat, og ferdig iskake er for lite spennende... Jeg ville ha lagd forretten fra bunnen, med ferske reker. Hovedretten ville jeg ha fokusert runt fisk eller kjøtt med gode friske grønnsaker til (eks fennikel). og så ville jeg laget en dessert fra bunnen av. Men folk er forskjellige. Det viktigste ved en romantisk middag er jo faktisk selskapet... Lykke til. "Jeg ville ha lagd forretten fra bunnen, med ferske reker." Som denne f.eks: http://www.baby.no/mat/familiemat/forretter/rekecoctail/ 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Men herregud da!! Vi spiser cabaret som festmat titt og ofte, med poteter eller makaroni til. så det er det jeg skal ha til hovedrett. det er jo så godt atta. Du bad om innspill, du fikk det. Når du sier "romantisk middag for 2", ser jeg for meg mer á la carpaccio til forrett, en blodig biff eller kyllingrisotto til hovedrett og sjokoladefondant til dessert. Men smaken er heldigvis som baken. 0 Siter
Gjest Kumpadre Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Du bad om innspill, du fikk det. Når du sier "romantisk middag for 2", ser jeg for meg mer á la carpaccio til forrett, en blodig biff eller kyllingrisotto til hovedrett og sjokoladefondant til dessert. Men smaken er heldigvis som baken. har aldri hørt om carpapccio eller fondant jeg.. så rar mat dere foreslår. 0 Siter
Gjest herremedhatt Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Men herregud da!! Vi spiser cabaret som festmat titt og ofte, med poteter eller makaroni til. så det er det jeg skal ha til hovedrett. det er jo så godt atta. Hvorfor spør du om andres mening når du alt har bestemt deg? Cabaret med poteter høres ut som veldig kjedelig mat, og ikke noe jeg ville blitt glad for å få hvis jeg skulle fått en romantisk bedre middag. Men for all del, er din mann fornøyd med denne type mat. delvis hermetisk, reker i lake og kjøpt? Så versågod. Mange ville nok blitt skuffet av det der. 0 Siter
nilia Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Jeg ville laget denne sjokolademoussen til dessert. 2 sjokolader med 85% kakao 70 gram smør Dette smeltes i vannbad. 3,5 dl kremfløte piskes til halvstiv krem. 2 egg og 2 ss flytende honning piskes til eggedosis. Bland sjokolade og smørblanding med krem og eggedosis. Helles i kalde porsjonsskåler og settes i kjøleskapet. (Dette er nok en ganske stor porsjon) Nå er ikke jeg trådstarter da men..Dette så skikkelig godt ut, tror jeg må prøve denne en dag:) Kan man bruke sukker istedenfor honning? 0 Siter
Sofline Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 sånn masse forskjellige greier inn gele, egg reker osv. digg! Hmm... tror ikke jeg ville servert det til en romantisk middag. Ikke for å være kverulerende, men har man reker i forretten, skal man ikke også ha reker i hoverretten. Iskaka tror jeg dessuten jeg ville laget selv. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 har aldri hørt om carpapccio eller fondant jeg.. så rar mat dere foreslår. http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=7380 http://www.artoftaste.no/servlet/region?name=V2_SEKSJON_MAT_SOK_VIS&item=10139860 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Hvorfor spør du om andres mening når du alt har bestemt deg? Cabaret med poteter høres ut som veldig kjedelig mat, og ikke noe jeg ville blitt glad for å få hvis jeg skulle fått en romantisk bedre middag. Men for all del, er din mann fornøyd med denne type mat. delvis hermetisk, reker i lake og kjøpt? Så versågod. Mange ville nok blitt skuffet av det der. Ikke alle er gourmeter vett'u... 0 Siter
Gjest herremedhatt Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Ikke alle er gourmeter vett'u... Nei, tydeligvis. Men er ikke poenget med en slik staselig romatisk middag at det ikke skal ære ferdigkjøpt og hverdagsmat? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Inntil? Tror trådstarter har bestemt seg uansett hva vi måtte mene =) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Nei, tydeligvis. Men er ikke poenget med en slik staselig romatisk middag at det ikke skal ære ferdigkjøpt og hverdagsmat? Joda, jeg er helt enig! Og skal jeg servere noe godt med reker, så piller jeg dem i alle fall selv. Reker i lake er overhodet ikke godt, og _i_alle_fall_ikke_ festmat. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 serverer cola og vørterøl inntil! Det her må være et tulleinnlegg? 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Har man ikke det på brødskiva da. Har iallefall aldri hatt poteter ved siden av det. Det er det jeg er vant til og.. Aldri hatt det til middag =) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Tror trådstarter har bestemt seg uansett hva vi måtte mene =) Man kan saktens lure... 0 Siter
Gjest M.Angelica Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Det her må være et tulleinnlegg? He he..jeg har og mine mistanker. Iallfall ikke vits å komme med sine meninger, tror jeg ;o) 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Nei, tydeligvis. Men er ikke poenget med en slik staselig romatisk middag at det ikke skal ære ferdigkjøpt og hverdagsmat? Hvorfor i all verden må en romantisk middag være mange-retters og avansert? Poenget er vel å lage noe man vet partneren er glad i? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Det her må være et tulleinnlegg? Hehe, litt av et tema for et tulleinnlegg, men jeg mistenker sterkt at du har rett... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.