Gå til innhold

romantisk middag for 2

Anbefalte innlegg

Gjest herremedhatt
Skrevet

Hmm... tror ikke jeg ville servert det til en romantisk middag.

Ikke for å være kverulerende, men har man reker i forretten, skal man ikke også ha reker i hoverretten. Iskaka tror jeg dessuten jeg ville laget selv.

Det med at det må være reker begge steder synes jeg blit dumt. Men reker i lake? Nei, vettuhva. Jeg hadde ikke blitt mer glad av den maten der enn av en grandis...

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

5

• Sofline

4

• flowy

3

• hare1365380455

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvorfor i all verden må en romantisk middag være mange-retters og avansert? Poenget er vel å lage noe man vet partneren er glad i?

Men siden vi på DOL ikke kjenner partneren til vedkommende, og ble spurt om innspill angående den treretters middagen, så må vi vel kunne svare?

Skrevet

Det med at det må være reker begge steder synes jeg blit dumt. Men reker i lake? Nei, vettuhva. Jeg hadde ikke blitt mer glad av den maten der enn av en grandis...

Jeg sa at det ikke skulle være reker i begge retter.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Det her må være et tulleinnlegg?

Tror nok du har rett i det ja.

Gjest herremedhatt
Skrevet

Hvorfor i all verden må en romantisk middag være mange-retters og avansert? Poenget er vel å lage noe man vet partneren er glad i?

Joda, men da er det vel en vanlig middag? Fikk inntrykk av at dette skulle være noe litt mer?

mariaflyfly
Skrevet

Jeg hadde faktisk blitt MER glad for en grandis... ;)

amerikafareren
Skrevet

Hvis dette er noe dere liker begge to så høres det greit ut. For min del trenger ikke mat å være så fancy for å være god, og dette er noe som har nok vært servert før;)

Gjest Settlers
Skrevet

Men siden vi på DOL ikke kjenner partneren til vedkommende, og ble spurt om innspill angående den treretters middagen, så må vi vel kunne svare?

Selvfølgelig. Jeg reagerte bare på at enkelte av dere hevder at man "kan da ikke bruke ditt og datt".

Gjest herremedhatt
Skrevet

Jeg sa at det ikke skulle være reker i begge retter.

Uansett så er vel ikke det så nøye.

Gjest Elextra
Skrevet

Tydelig at dette er et tulleinnlegg. Skal du sjekke hvor høflige DOL'erne er og/eller hvor dårlig smak de har?

Om ikke før så avslørte du deg da du nevnte drikke lengre ned.

Skrevet

Nå er ikke jeg trådstarter da men..Dette så skikkelig godt ut, tror jeg må prøve denne en dag:)

Kan man bruke sukker istedenfor honning?

Ja, det kan du:) Jeg kan love deg at det er nydelig!!

Skrevet

Forretten er grei, men både hovedrett og dessert er fullstendig uromantisk!

Til hovedrett steker du en skikkelig god biff og serverer med fløtegratinerte poteter (helst hjemmelagde, til nød halvfabrikata), så vidt kokt brokkoli og ovnsbakte tomater med hakket løk.

Til saus trenger du ikke så mye siden det er endel væske i potetene. Men lag en god sjy av restene i stekepanna som du koker ut med litt van og evt. jevner med litt maisena.

Til dessert kjøper du frossne bær som du tiner og serverer med vaniljesaus eller vaniljeis.

(Kjøpt iskake er skikkelig harry - godt av og til, men harry.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...