Gå til innhold

Liktorn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Det er noe ordentlig dritt!

Jeg har en sånn under hælen. Det er en stor, hard klump med fortykket hud, som gjør vondt hver gang jeg tråkker på foten. Det hjelper i hvertfall ikke å bruke fotfil på den!

Jeg har vært hos lege med den. Han brukte en skalpell og skar bort masse død hud. Deretter frøs han området inni der, ned til 50 minusgrader, i håp om at den ikke skulle komme tilbake.

Den kom tilbake som bare det. Jeg prøver verucid + fjerne død hud regelmessig, men borte blir den ikke. Jeg har hatt den i to år nå, og begynner å tro at den skal være der for alltid. Æsj, jeg er så lei!

Jeg har tenkt på å oppsøke en fotpleier men jeg kvier meg. Har alltid tenkt at liktorner og fotpleiere er for gamle folk, og jeg er ung...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224592-liktorn/#findComment-1685061
Del på andre sider

Gjest sunnhordland

Jeg har en sånn under hælen. Det er en stor, hard klump med fortykket hud, som gjør vondt hver gang jeg tråkker på foten. Det hjelper i hvertfall ikke å bruke fotfil på den!

Jeg har vært hos lege med den. Han brukte en skalpell og skar bort masse død hud. Deretter frøs han området inni der, ned til 50 minusgrader, i håp om at den ikke skulle komme tilbake.

Den kom tilbake som bare det. Jeg prøver verucid + fjerne død hud regelmessig, men borte blir den ikke. Jeg har hatt den i to år nå, og begynner å tro at den skal være der for alltid. Æsj, jeg er så lei!

Jeg har tenkt på å oppsøke en fotpleier men jeg kvier meg. Har alltid tenkt at liktorner og fotpleiere er for gamle folk, og jeg er ung...

Det som eg synes er noko dritt med den er at det gjer så vondt :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224592-liktorn/#findComment-1685273
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Kva er det som gjer at liktornene kjem? Korleis kan eg forhindre at dei kjem?

De kommer gjerne der skoen klemmer, vet ikke nøyaktig hvorfor. Noen har mer anlegg for det enn andre.

Det viktigste man kan gjøre for å unngå å få dem er for det første å bruke sko som ikke trykker og klemmer. For det andre bør man bruke fotfil eller neglebørste der man pleier å få dem. Har man først fått dem må de gjerne fjernes "kirurgisk" av fotpleier. Det ser og høres ekkelt ut, men er faktisk ikke særlig vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224592-liktorn/#findComment-1688896
Del på andre sider

• 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...