Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt meg kronisk bronkitt i 6 år nå. Og jeg orker ikke gå på mer anitibiotika!! Den "fjerner" ikke bronkitten, men holder den bare nede, og i sjakk for meg.

Nå vil jeg prøve å bli kvitt dette ut av kroppen for godt. Kan det være mulig å få hjelp av alternativ medisin og akupunktur for dette?

Hilsen ei som er lei av å hoste slim....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22477-bronkitt-og-akupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære englepels.

Det finnes flere undersøkelser som viser god effekt av akupunktur ved astma og kronisk bronkitt, men resultatene er ikke entydige. Vi vet ikke hvordan akupunkturen virker i detalj, men forskning viser at behandlingen kan påvirke immunapparatet, blodgjennomstrømningen i lungene og slimproduksjonen. Det er derfor en god ide å forsøke akupunktur, men du bør regne med at behandlingen bør foregå over minst 3 mnd. Jeg vil i tillegg anbefale tilskudd av vitamin C (minst 1 gram daglig) samt (Magnesium 400 mg). Det er også viktig å drikke mye rent vann og redusere salt inntaket da dette kan være gunstig for å unngå at slimet blir seigt i lungene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22477-bronkitt-og-akupunktur/#findComment-97308
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...