Gå til innhold

Fordeling av permisjon


fuji1365380447

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen

Gubben skal ha 5 mnd, blir det vel, av total 14 (maibarn og bhgstart i august).

Han skal ha 3 uker i oktober (mens jeg tar ferie), 60% permisjon fra januar til begynnelsen av mai og to mnd ulønnet permisjon til slutt.

Med førstemann var han også hjemme i fem mnd, fra jentungen var 4-9 mnd. De stortrivdes hjemme, jeg synes kanskje det ble litt vel mye pumping med jobb og fullamming i starten, Bonusen var korte dager på jobben (to timer lønnet ammeperm), og å komme hjem til strøkent hus og ferdig middag hver dag...

Denne gangen blir Lillevill 7 mnd når jeg begynner å jobbe, og det tror jeg skal gå helt fint.

Hva skal til for å få sånn ammeperm? Har jeg aldri hørt om før.. Hvor gammel er barnet når man får det? Og hvordan skal denne permen brukes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • fuji1365380447

    9

  • annegunn

    5

  • Mirabell

    3

  • jubalong70

    2

Gjest lille rosinen

Hei Fuji!

Jeg er bare verpesjuk og er nok et godt stykke fra å bli gravid og problemstillingen blir aktuell, men vi har likevel diskutert det litt...., og funnet ut at vi er litt uenige. Hos oss vil BEGGE ha full kvote. Og det faller meg tungt om hjertet... Det er jo slik at ens egne foreldre ofte blir rollemodeller, og når jeg var lita så var mor hjemme med barna (til vi var ganske store). Derfor har jeg også alltid sett for meg at selvfølgelig skal jeg være hjemme sammen med barnet første året! Gjerne enda lenger hvis det finnes noen mulighet for det!

Men så er det kjæresten min da, som vil ha MINST halvparten. Og hadde vi vært likestilte (flere som roper opp om likestilling her leser jeg) så hadde jeg også unnet han det. Sånn jeg ser det (virker som du også ser det på samme måte) har jeg jobben med svangerskapet (som veldig mange syns er tungt fysisk og gjerne også psykisk), fødselen og amming, og dermed burde jeg også bli litt prioritert når man skal avtale fordeling av permisjon.

Jeg tenker at han kan få tre mnd eventuelt at vi deler de siste mnd 50/50 (deltid på begge- visste ikke om denne muligheten før nå!).

Jeg syns det er viktig med at far og barn skal få mulighet til god tilknytning, men ikke på enhver bekostning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal til for å få sånn ammeperm? Har jeg aldri hørt om før.. Hvor gammel er barnet når man får det? Og hvordan skal denne permen brukes?

Etter arbeidsmiljøloven har alle som ammer krav på en time fri uten lønn pr dag. På min arbeidsplass (privat, men følger staten når det gjelder mye sosaiale goder) er det to timer pr dag med lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...