Gå til innhold

Psyken eller mirakler?


Gjest berre lurer.....

Anbefalte innlegg

Gjest berre lurer.....

Jeg tok med moren min som blant annet er lam etter et hjerrneslag på et helberedelsesmøte her en dag.

Jeg tror på Gud og har hørt om mange mirakler, men etter dette møtet ble tvilen min større en noen gang.

Det var mange vonde nakker, hofter og skuldre som plutselig ble bra. Flere med nedsatt hørsel hørte plutselig bedre igjen. Folk som hadde gått med konstante magesmerter i årevis ble plutselig frisk.

Men moren min var like lam etter møte, og damen med MS greide ikke å gå etter helbredelsen. En mann med parkinson ristet like mye når han gikk hjemm. Det var tydlig at dem som var alvorligst syk ikke fikk noen hjelp.

Min forklaring på de andres helbredelser var at de ble så oppspillt og sterk i troen at kroppen utskilte endorfiner som myket opp sener, muskler og bein i kroppen. Hva tror dere om dette? I såfall er det en tankevekker på at psykens kraft er enorm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt har en tendens til å bare være veldig kortvarig. Lenge nok til at kollektbøssa kan fylles.... Du har nok rett i antagelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Teorien din er god. Det er utrolig hva psyken kan endre på :-)

Noen trenger en god forklaring til andre før de kan legge symptomene bort. Helbredelse ved bønn kan være en slik forklaring.

Har hatt pasienter som mener de var for trøtt til å møte på time eller ringe og avbestille. Eller engstelige som påstår at de ikke tør å ringe i telefonen. Ikke engang om premien var 1 mill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vandreulven

Teorien din er god. Det er utrolig hva psyken kan endre på :-)

Noen trenger en god forklaring til andre før de kan legge symptomene bort. Helbredelse ved bønn kan være en slik forklaring.

Har hatt pasienter som mener de var for trøtt til å møte på time eller ringe og avbestille. Eller engstelige som påstår at de ikke tør å ringe i telefonen. Ikke engang om premien var 1 mill?

Jeg ville ikke tatt antipsykotika, om du så hadde tilbydt meg 1 milliard kroner per pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest albertt

hva synes du om månen albertt? Faller den ned, eller snusker den seg opp?

Spiller ingen rolle, bare du blir fornøyd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du vil ha tlf.nummeret? jeg er snill, pen og edru;)

Beklager virkelig hvis du oppfattet det slik. Kjærligheten er for skjønn til å besudles på denne måten. Jeg venter, som du antakelig også gjør,på det vindkastet som skal fyke inn i gjennom vinduet. Kjærligheten er der ute, for alle, for meg, og for deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest albertt

Beklager virkelig hvis du oppfattet det slik. Kjærligheten er for skjønn til å besudles på denne måten. Jeg venter, som du antakelig også gjør,på det vindkastet som skal fyke inn i gjennom vinduet. Kjærligheten er der ute, for alle, for meg, og for deg. :-)

*sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*sukk*

Ikke ta alt så tungt Albertt. Se lyst på livet. Denne veien er lang, vi havner i grøfta iblant, men nesten alltid så reiser vi oss. Det som hjertet har gjemt, er ikke glemt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig suggesjon og bløff. Jeg har selv feks talet i tunger, haha, jeg kunne gjort det nå. Det er inget mirakel det er bløff. Menneskeheten kan ikke befri sitt sanne potensiale, før vi dumper gud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt antipsykotika, om du så hadde tilbydt meg 1 milliard kroner per pille.

Hvis jeg hadde fått en milliard per pille med antipsykotika hadde jeg helt klart tatt en eller to! :-D Det er jo grenser for hvor mange milliarder man trenger!

Piller begynner ikke å funke så fort vet du! Og i hvert fall ikke så lenge ;-) Hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teorien din er god. Det er utrolig hva psyken kan endre på :-)

Noen trenger en god forklaring til andre før de kan legge symptomene bort. Helbredelse ved bønn kan være en slik forklaring.

Har hatt pasienter som mener de var for trøtt til å møte på time eller ringe og avbestille. Eller engstelige som påstår at de ikke tør å ringe i telefonen. Ikke engang om premien var 1 mill?

Hehe, det har nok litt med motivasjon å gjøre ja...

Neste gang jeg sier at jeg ikke klarer å gjøre noe så skal jeg teste om det stemmer ved å se for meg en million :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest berre lurer.....

Det er selvfølgelig suggesjon og bløff. Jeg har selv feks talet i tunger, haha, jeg kunne gjort det nå. Det er inget mirakel det er bløff. Menneskeheten kan ikke befri sitt sanne potensiale, før vi dumper gud.

Det verste er alle de menneskene som kommer til å få en skikekig nedtur. Alvorlig syke mennesker som gråt av glede fordi de trodde de var blitt frisk. Fikk så vondt av en søt, ung dame med leukemi og medfødt hjertefeil. Hun takket predikanten så mye for at hun hadde fått livet i gave. Lurer på hvordan det vil gå med henne etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...