Gjest batteri Skrevet 11. april 2006 Del Skrevet 11. april 2006 Jeg har hatt mageproblemer i lang tid nå, oppblåsthet,rart avføringsmønster,smerter i mage+endetarm, sure oppstøt osv... har vært hos lege, tatt avflringsprøve og slikt for å finne ut om det var noe farlig som lå bak, og de fant ikke noe. Skal jeg stole på dette, eller bør jeg kreve å bli undersøkt nærmere, ved f.eks gastroskopi eller hva det heter.... Er litt i tvil om jeg virkelig skal tro at dette er noe helt "uskyldig", siden plagene er såpass tydelige og plagsomme, jeg har brukt mange,mange penger på ulike legemidler/helsekost produkter som liksom skal hjelpe, ingenting virker. Jeg har plagene uanset hva jeg spiser, orker ikke ha det slik, spesielt ikke i sosiale sammenhenger, og jeg føler meg oppblåst-gravid, og utslitt.Føler også at jeg ofte får enda surere mage av f.eks ost,melk og slike produkter, selv om legetesten ikke viste at jeg var allergisk mot dette...alkohol blir magen også helt f#cka av, særlig dagen derpå...også sukker kan gjøre det verre, gjør hvertfall gassen mer illeluktende...men magen er altså bestandig trøblete. Har lest en del om candida sopp i magen, har hatt lyst til å prøve en kur for å finne ut om jeg kan ha dette, men vet ikke om den er gjennomførbar for meg, blir så fort slapp og får hodepine når jeg ikke spiser skikkelig, er også litt avhengig av søtsaker... så en slik kur kan være vanskelig å gjennomføee.Burde kansje begynne med å kutte ut søtsaker, og kutte ut brød og slikt etterhvert som jeg mestrer å unngå det mest usunne.. Bør jeg stole på at testene fra legen "snakker sant", og undersøke videre selv, ved å kutte ut enkelte matvarer for godt? Eller bør jeg bli undersøkt nærmere før jeg begir meg ut på en hard kur som kanskje bare gjør at sympthomene blir mindre, og risikerer og gå enda lengre med noe som kan være alvorlig...!? Jeg vet bare at slik magen min er ikke er normalt i det hele tatt, slipper ut så utrolig mye gass i løpet av dagen, det bobler inni meg, har strekkmerker på magen som valkene lager når jeg er oppblåst, er trøtt og lei og det er ubehagelig... Opplever at jeg blir litt oppgitt over meg selv også, vet at livskvaliteten min kunne blitt såå mye bedre om jeg fant ut av dette.... det hadde egebntlig vært mer oppløftende å høre fra legen at "du har den og den sykdommen, og det og det må gjøres"...enn å høre at de ikke finner noe, og da blir det på en måte opp til meg å finne ut av... det MÅ kunne bli bedre...jeg kan ikke gå gjennom livet med denne magen. Hva skal jeg satse på? Gjennomføre en kur som jeg i utgangspunktet er ganske usikker på, eller kreve å bli undersøkt nærmere... er så redd for å få høre at de ikke finner noe, at ingenting er galt osv... jeg greier ikke fikse dette alene..trenger noen som forteller meg hva jeg bør/skal gjøre... motivasjonen er ikke akkurat på topp når jeg ikke opplever noen endring selv om jeg f.eks skifter spisevaner... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226434-videre-hjelp-eller-finne-ut-av-selvmagetr%C3%B8bbel/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Du har blitt ganske grundig undersøkt. Og jeg synes absolutt at symptomene dine kan tyde på at du har en overvekst av candida. Dette både på bakgrunn av de symptomene du nevnte innledningsvis, men også pga søtbehovet, reaksjonen på alkohol og sukker samt oppblåstheten. Jeg synes du skal prøve en candida-kur. Du kan godt gjøre det gradvis hvis du synes det er vanskelig. Kutt først ut søtsaker og alkohol. Etter 2-3 dager er det værste søtsuget borte. Da kutter du ut brød og knekkebrød med gjær. Etter noen dager kutter du ut alt med sukker, gjær og hvetemel. Det som er viktig når du går på en slik streng diett er at du spiser nok annen mat, og ikke minst, at du får i deg nok fett! Lager du deg en salat, så ikke glem å ha på litt olje. Spis gjerne fet fisk. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226434-videre-hjelp-eller-finne-ut-av-selvmagetr%C3%B8bbel/#findComment-1706209 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest batteri Skrevet 15. april 2006 Del Skrevet 15. april 2006 Du har blitt ganske grundig undersøkt. Og jeg synes absolutt at symptomene dine kan tyde på at du har en overvekst av candida. Dette både på bakgrunn av de symptomene du nevnte innledningsvis, men også pga søtbehovet, reaksjonen på alkohol og sukker samt oppblåstheten. Jeg synes du skal prøve en candida-kur. Du kan godt gjøre det gradvis hvis du synes det er vanskelig. Kutt først ut søtsaker og alkohol. Etter 2-3 dager er det værste søtsuget borte. Da kutter du ut brød og knekkebrød med gjær. Etter noen dager kutter du ut alt med sukker, gjær og hvetemel. Det som er viktig når du går på en slik streng diett er at du spiser nok annen mat, og ikke minst, at du får i deg nok fett! Lager du deg en salat, så ikke glem å ha på litt olje. Spis gjerne fet fisk. Lykke til. tusen takk for svar..er litt usikker på om jeg virkelig har bltit grundig nok undersøkt, men siden jeg reagerer slik på alkohol,har behov for sukker,er slapp..det er så mye som stemmer med det jeg har lest om candida.men så er det jo ikke bevist at det er noe som i det hele tatt heter candida?! men er vel verdt ett forsøk... tror bare jeg kommer til å sprekke i løpet av kuren..gruer meg...skal starte forsiktig allerede denne uka.. håper du har rett!!! =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226434-videre-hjelp-eller-finne-ut-av-selvmagetr%C3%B8bbel/#findComment-1706807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariamamma Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hei. Er enig med jubalong. Prøv en candidakur! I tillegg ville jeg kuttet ut både melk og gluten en periode. Jeg har selv slitt veldig mye med magen. Fikk beskjed om veldig kraftig candida for noe år siden og tok en kur, samt kuttet ut gluten og kumelk, og jeg ble veldig fin. Drikker ikke melk nå heller jeg, og har erstattet kumelk med havremelk. Har du stor søthunger kan du ta krom, det hjelper. Før jeg gikk i gang med denne kuren tok jeg også en utrolig effektiv rensekur "Sitronsaft-kuren" en fastekur på 10 dager (lønnesirup, cayiennepepper og sitron). Skal love deg jeg fikk renset opp i systemet. En homøopat vil nok kunne se om du har candida eller ikke, men en slik kur skader jo ikke uansett! Lykke til og god bedring! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226434-videre-hjelp-eller-finne-ut-av-selvmagetr%C3%B8bbel/#findComment-1707583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest batteri Skrevet 17. april 2006 Del Skrevet 17. april 2006 Hei. Er enig med jubalong. Prøv en candidakur! I tillegg ville jeg kuttet ut både melk og gluten en periode. Jeg har selv slitt veldig mye med magen. Fikk beskjed om veldig kraftig candida for noe år siden og tok en kur, samt kuttet ut gluten og kumelk, og jeg ble veldig fin. Drikker ikke melk nå heller jeg, og har erstattet kumelk med havremelk. Har du stor søthunger kan du ta krom, det hjelper. Før jeg gikk i gang med denne kuren tok jeg også en utrolig effektiv rensekur "Sitronsaft-kuren" en fastekur på 10 dager (lønnesirup, cayiennepepper og sitron). Skal love deg jeg fikk renset opp i systemet. En homøopat vil nok kunne se om du har candida eller ikke, men en slik kur skader jo ikke uansett! Lykke til og god bedring! takk for svar...da prøver jeg det. verdt ett forsøk...!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/226434-videre-hjelp-eller-finne-ut-av-selvmagetr%C3%B8bbel/#findComment-1707827 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.