Gå til innhold

Lage frokostblanding selv

Anbefalte innlegg

Gjest takk for tips
Skrevet

Lønner det seg? Hva har du i? Jeg tåler ikke hasselnøtter, så derfor er det få frokostblandinger jeg tåler. Jeg har kjøpt en pakke møllerens frokostblanding med cashewnøtter hos europris, men der var de utsolgt. Er det det samme om det brukes lettkokte eller vanlige havregryn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blander følgende: Hvaregryn, All bran og mandler. Drysser på kanel og topper med skummet surmelk.

Sunt, godt, mettende og holder magen i gang. :-)

Gjest takk for tips
Skrevet

Jeg blander følgende: Hvaregryn, All bran og mandler. Drysser på kanel og topper med skummet surmelk.

Sunt, godt, mettende og holder magen i gang. :-)

Jeg liker best skummet melk. Er det samme hvilken type havregryn jeg bruker?

Skrevet

Lettkokte ville jeg brukt.

Gjest takk for tips
Skrevet

Lettkokte ville jeg brukt.

Takk! :-)

Skrevet

Jeg er en enkel frokostsjel, og gafler i meg havregryn med litt linfrø, med ekstra lett melk.

Foretrekker lettkokte havregryn, men det er vel bare smak og behag.

Skrevet

Min "egen" hjemmelagde frokostblanding:

Lettkokte havregryn, havrekli, linfrø, solsikkefrø, mandler og hasselnøtter. Lett-appelsinmarmelade og sk.melk.

Dette smaker godt....for meg.

Skrevet

Jeg mener å ha lest at lettkokte havregryn har høyere glykemisk indeks enn store havregryn. Men de lettkokte er nå best da...

Gjest takk for tips
Skrevet

Jeg mener å ha lest at lettkokte havregryn har høyere glykemisk indeks enn store havregryn. Men de lettkokte er nå best da...

Hva er høyere glykemisk indeks ?

Gjest Aimabel
Skrevet

Hva er høyere glykemisk indeks ?

kroppen tar opp karbohydratene fortere og det er uheldig for forbrenning og blodsukker. Jeg kan ikke tenke meg at det kan være den helt store forskjellen men...Havregrøt er jo sunt så...

Selv spiser jeg Bjørns store havregryn med linfrø og solsikkefrø. Har på cultura naturell og rosiner iblandt.

Havregryn er genialt som frokost. Du blir mett over lengre tid, uten mye kalorier.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...