Gå til innhold

Konfirmasjonsgave

Anbefalte innlegg

Gjest Cruisy
Skrevet

Hvaskal dere gi/har gitt egne barn?

Var datter får laptop + ny mobil + lappen når den tid kommer.

Er dette en ok gave syns dere?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

10

• mariaflyfly

4

• Dorthe

3

• Mary Poppins

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg regner med at dette er et tulleinnlegg, og gidder ikke ta det seriøst.

Gjest Reiser er en fin gave synes vi
Skrevet

Så mye ????

Har en sønn som konfirmeres nete år, og vi har ingen muligheter til å gi han en slik gave.Han skal få en reise for livet fra oss. Vi skal til Kina og hente ei lillesøster + at vi skal hjelpe han med litt penger til lappen. Men han må skaffe det meste selv :)

Gjest Cruisy
Skrevet

Jeg regner med at dette er et tulleinnlegg, og gidder ikke ta det seriøst.

What?

Syns du det var SÅ dårlig gave? Er jeg helt på jordet eller?

Gjest Cruisy
Skrevet

Så mye ????

Har en sønn som konfirmeres nete år, og vi har ingen muligheter til å gi han en slik gave.Han skal få en reise for livet fra oss. Vi skal til Kina og hente ei lillesøster + at vi skal hjelpe han med litt penger til lappen. Men han må skaffe det meste selv :)

Fin gave det også da!

Skrevet

Jeg synes det er kjempemye.

Vi har ikke diskutert dette enda. Min stesønn skal stå til konfirmasjon nå i sommer.

Regner med at vi kommer til å gi et sted mellom 5-10.000 enter i penger eller delvis i penger og delvis i gave.

Gutten er totalt håpløs med penger, så det frister ikke mye å gi penger.

Lurte på om vi skulle gi en TV til å ha på rommet.

Mary Poppins
Skrevet

Det var en fin gave, men ikke så veldig, tja hva skal jeg si, minnerikt? Men hvis ikke sånt er viktig så er det jo en flott gave.

Det er sikkert en del her inne som kommer til å reagere på at det er veldig mye dere gir, men har man råd til det så ser ihvertfal ikke jeg noe galt i det.

Gjest Cruisy
Skrevet

Det var en fin gave, men ikke så veldig, tja hva skal jeg si, minnerikt? Men hvis ikke sånt er viktig så er det jo en flott gave.

Det er sikkert en del her inne som kommer til å reagere på at det er veldig mye dere gir, men har man råd til det så ser ihvertfal ikke jeg noe galt i det.

Hun har jo det meste fra før..

Penger har hun på konto (arv) så det ønsker hun seg ikke..

Skrevet

Vi er skilt -så det blir kanskje lettere når vi er to familier...men SÅ mye gir vi ikke. Hun får selskapet -klærne, 2000 og en sydentur med meg og storesøster, og så får hun 3000 av faren -og da syns vi at vi har vårt råflotte.

Gjest Cruisy
Skrevet

Vi er skilt -så det blir kanskje lettere når vi er to familier...men SÅ mye gir vi ikke. Hun får selskapet -klærne, 2000 og en sydentur med meg og storesøster, og så får hun 3000 av faren -og da syns vi at vi har vårt råflotte.

selskapet og klærne er vel ikke noe gave??

hmm.. mon tro om datteren min skal skal på julemiddag i bursdagsgave?

Mary Poppins
Skrevet

Hun har jo det meste fra før..

Penger har hun på konto (arv) så det ønsker hun seg ikke..

Jeg fikk bl.a en veldig flott og dyr klokke som jeg kommer til å ha livet ut. Jeg tenkte altså ikke på penger, men på f.eks smykke, klokke eller noe slikt.

Men som sagt er laptop osv en flott gave det også.

Gjest Persille
Skrevet

Noe sier meg at dere har relativt god økonomi?

De aller fleste får faktisk et antrekk til en ikke ubetydelig sum av foreldrene til konfirmasjonen, og da blir det endel av gaven.

Jeg fikk bunad av mine foreldre - og ikke noe annet.

Den varer livet ut, mens en pc/tlf ville vært maks tre år i beste fall...

Gjest Cruisy
Skrevet

Jeg fikk bl.a en veldig flott og dyr klokke som jeg kommer til å ha livet ut. Jeg tenkte altså ikke på penger, men på f.eks smykke, klokke eller noe slikt.

Men som sagt er laptop osv en flott gave det også.

hun ønsker seg ikke smykker, og klokke har hun akkurat fått.

et annet gavetips som er fint er design solbriller (f eks DG, Dior eller Chanel)

Dette skal hun få av min bestevenninne som også er hennes fadder.

Gjest Cruisy
Skrevet

Noe sier meg at dere har relativt god økonomi?

De aller fleste får faktisk et antrekk til en ikke ubetydelig sum av foreldrene til konfirmasjonen, og da blir det endel av gaven.

Jeg fikk bunad av mine foreldre - og ikke noe annet.

Den varer livet ut, mens en pc/tlf ville vært maks tre år i beste fall...

hun har fått bunad (arvet/omsydd) av mine foreldre. hun skal også få digitalt kamera av dem.

ja, vi har vel grei økonomi, vi er heldige stilt da vi ikke har lån, har aldri hatt det.

Skrevet

Selvsagt er selskapet en gave! - vi kunne valgt å ha det hjemme, men vi har bedt mange mennesker og et lokale. Noen får også bare selskapet og bunaden.

Skrevet

hun har fått bunad (arvet/omsydd) av mine foreldre. hun skal også få digitalt kamera av dem.

ja, vi har vel grei økonomi, vi er heldige stilt da vi ikke har lån, har aldri hatt det.

Da skriver du jo ikke her for å få råd - du skryter jo -samme hva vi sier - så har dere mer - så da er det vel greit da! :)

Gjest Cruisy
Skrevet

Da skriver du jo ikke her for å få råd - du skryter jo -samme hva vi sier - så har dere mer - så da er det vel greit da! :)

hehe, jeg skryter da ikke.

misunnelig eller?

ville bare høre hva dere syns, har aldri gitt konf.gave til egne barn før jeg.

Skrevet

Jeg synes det var for lite, jeg synes du må gi MYE mer! Sånn, der fikk du min mening!

Skrevet

hehe, jeg skryter da ikke.

misunnelig eller?

ville bare høre hva dere syns, har aldri gitt konf.gave til egne barn før jeg.

Ja, jeg skulle gjerne ha gitt mer hadde jeg kunnet :-) Men er ikke misunnelig. Jeg har en fornuftig datter som skjønner at vi ikke kan trylle :)

Hun får stakk og det som hører til, festen, og tilsammen 5000 fra foreldrene og en sydentur.

Nei, det er i grunn mer enn hennes storesøster fikk - hun fikk stakk og klokke.

Jeg sparer forresten penger for de minste - til lappen - de får den om de ikke begynner å røyke.

Det er en skikkelig gulerot -for jeg har allerede fått spørsmål om det gjelder selv om de bare SMAKER eller SNUS -og jeg sier at det skal være NULL.

Skrevet

Jeg synes det var for lite, jeg synes du må gi MYE mer! Sånn, der fikk du min mening!

Ja, leilighet til studentiden eller noe sånt? hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...