Gå til innhold

Noen ganger er det all right...


frosken

Anbefalte innlegg

Sitter paa Hurtigruta paa vei til Kirkenes, og har i loepet av dagen innsett at mine

"vestlendingsgener' nok er ganske dominerende... Det er fantastisk aa sitte paa dekk og bare nye synet av de flotte fjellene og kjenne vinden mot ansiktet.

Enda mer fantastisk er aa se at mannen i mitt liv er i stand til aa nyte denne turen til tross for sin sykdom med ekstreme smerter og stadig nye tap av funksjon. For noen uker siden trodde jeg at vi maatte avlyse hele turen - noen dager trodde vi alle at han kanskje kom til aa doe i loepet av noen dager. Men saa kom han seg gjennom krisen - enda mer skadeskutt enn foer men med fortsatt vilje til aa leve et nesten umulig liv.

Vi saa ut som et fantefoelge da vi skulle ombord, antar at vi vil bli husket i lang tid fremover for de som kom med et helt flyttelass (inkl. et stort bord!). Men det ser ut som om tilvaerlsen har tenkt aa vaere snill med oss akkurat naa, saa vi fikk all verdens hjelp av hotellsjefen om bord:-)

Jeg er saa taknemlig for at vi faar denne turen sammen, at min elskede er i stand til aa nyte den, og at vi blir moett paa en saa fantastisk maate til tross for at vi sikkert fremstaar som noe annerledes enn gjennomsnittsturisten. Mannen min faar store krampeanfall mange ganger i doegnet, og jeg loeper rundt med store sproyter med krampestillende medikamenter ...*s*

Dette innlegget har neppe noe med psykiatri aa gjoere, det eneste maate vaere aa minne paa at det eneste man kan gjoere er aa ta vare paa oeyeblikket. AA ta vare paa dagen i dag er utfordringen.

Tenk paa oss og oensk oss godt vaer de naermeste 10 dagene!

P.S. Dersom noen vet om man kan faa et tastatur uten skandinaviske bokstaver til aalikevel aa produsere slike, saa setter jeg pris paa info om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • frosken

    14

  • mariaflyfly

    3

  • Dorthe

    2

  • cathlin

    2

Mest aktive i denne tråden

Gjest baremei (en annen vestlending:)

Så flott, frosken!! Jeg ønsker deg og din kjære en herlig tur, det fortjener dere begge. Virkelig.

Beste hilsen,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Jeg tenker på dere og bestiller godt vær!

Å reise med Hurtigruta er fantastisk, har fått oppleve det selv.

Dere har valgt en veldig flott opplevelse å få sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Krysser fingre for best mulig helse, finest mulig vær, godt humør og en minneverdig tur. Kos dere så mye som det bare går an:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på dere og bestiller godt vær!

Å reise med Hurtigruta er fantastisk, har fått oppleve det selv.

Dere har valgt en veldig flott opplevelse å få sammen.

Konsentrerer meg av alle krefter for aa soerge for aa vaere paa dekk hver gang det er noe ekstra flott aa se ...*s*

Og i morgen har jeg bestilt massasje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, frosken!! Jeg ønsker deg og din kjære en herlig tur, det fortjener dere begge. Virkelig.

Beste hilsen,

Jeg er ikke ordentlig vestlending, da. Broren min ertet meg hele oppveksten med at han var bedre enn meg for han var nemlig foedt paa Voss og derfor vestlending, mens jeg var bare en stakkars oestlending foedt i Oslo :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turen har jeg tatt mange ganger. Utrolig mye flott natur, og så er det så mange fine mennesker som jobber på båtene. Hvis jeg ser noe som minner om et fantefølge i tiden framover skal jeg vinke forsiktig;-)

Ønsker dere knallvær og ellers alt godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest baremei

Jeg er ikke ordentlig vestlending, da. Broren min ertet meg hele oppveksten med at han var bedre enn meg for han var nemlig foedt paa Voss og derfor vestlending, mens jeg var bare en stakkars oestlending foedt i Oslo :-(

I slekta vår er det omvendt, her er det oslofolket som mobber oss som bor "på bondelandet"(deres ord):(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere får en skikkelig vellykket tur og at sigarene ikke blåser bort ;o)

Kos dere alt dere kan nå og så kan du jo ikke skrive på psykiatri, jeg er jo aldri her inne :o) Tenk om jeg går glipp av noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ønsker dere virkelig alt godt på turen. Det er en helt fantastisk reise. Vet ikke hvor langt dere er kommet, men her i nord har vi nydelig vær for tida, så naturen skulle vise seg i all sin prakt for dere.

Viktig det du sier om å gripe dagen! En havner av og til i situasjoner en gjerne skulle ha vært foruten, men som en likevel må gjennomleve. Da er det bra hvis en makter å å se muligheter og greier å ha et positivt grunnsyn. Syns du og mannen din er flinke til det!

Skulle gjerne kommet til Finnsnes for å hilse på når hurtigruta passerer der. Men drar på behandlingsreise til Gran Canaria (psoriasis) på torsdag.

Ha en fin tur til Kirkenes. Krysser fingre og tær for at den blir uten komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ulvinnen

Konsentrerer meg av alle krefter for aa soerge for aa vaere paa dekk hver gang det er noe ekstra flott aa se ...*s*

Og i morgen har jeg bestilt massasje!

"Og i morgen har jeg bestilt massasje!"

Da må du nyte å føle deg som et luksusdyr :-) Det er deg vel unnt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fint innlegg! Kos dere på turen!!

For å stille om til "norsk tastatur", prøv: Gå inn på "Start", så "instillinger", velg "kontrollpanel", "tastatur", "egenskaper for tastatur" og så "nasjonale innstillinger". Se om du kan velge norsk der...

God tur videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Blifintværblifintværblifintvær*

Håper dere vår en kjempetur - er dere vel unt! Hils måkene! ;-)

Hilsen en ekte vestlending

(som dermed neppe har noen innflytelse på været dessverre..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

æ = Alt+145

ø = Alt+0248

å = Alt+134

Æ = Alt+146

Ø = Alt+0216

Å = Alt+143

+ betyr at tastene skal holdes nede samtidig (hold Alt nede mens du taster f.eks. 145).

OBS: Du må bruke tallene fra den numeriske delen av tastaturet, ikke øverste rad i "bokstavdelen"!

Forøvrig ønsker jeg dere en fortsatt god tur og et strålende vær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den turen har jeg tatt mange ganger. Utrolig mye flott natur, og så er det så mange fine mennesker som jobber på båtene. Hvis jeg ser noe som minner om et fantefølge i tiden framover skal jeg vinke forsiktig;-)

Ønsker dere knallvær og ellers alt godt:-)

Jeg er enig i (og litt overrasket over ) at det er usedvanlig mange hyggelige mennesker som jobber ombord:-)

De er mye mer paa "tilbudssiden" enn jeg er vant til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dere får en skikkelig vellykket tur og at sigarene ikke blåser bort ;o)

Kos dere alt dere kan nå og så kan du jo ikke skrive på psykiatri, jeg er jo aldri her inne :o) Tenk om jeg går glipp av noe.

Enkelte ganger tror jeg det er fare for at mere enn sigarene blaaser bort! I dag foretok han en noe uhensiktsmessig manoever - han oversaa at det var 2-3 trinn foran ham ... Resultatet var kul i panna og bloedende knaer.

Men naa sitter han jammen paa dekk igjen med sigarene og en mangedobbel cortado! (Og holder paa aa blaase bort i regnet...*s*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...