Gjest mageeen min Skrevet 25. april 2006 Del Skrevet 25. april 2006 Hvis jeg skal gjennomføre en candida kur, uten sukker og gjær...+ muggsopp..hva kan jeg egentlig spise da? leste en plass jeg skulle spise fet fisk, og tenkte at det var bra siden jeg liker makrell på knekkebrødet, men det står at den inneholder sukker.. må jeg unngå varer som det står sukker på i ingrediensene, samme hvor liten mengde det er? det samme gjelder kylling pålegg fra prior, står egentlig at det kan gå i kuren, men det står at det også inneholder sukker... og dette med muggsopp skjønner jeg ikke helt.. jeg må unngå ketsjup, appelsinjuice osv dersom jeg reagerer på mugg...men det vet jeg ikke om jeg gjør...!?bør jeg kanskje unngå å spise noe av dette også, for å være på den sikre siden...!? soyamelk er en anne ting jeg er usikker på...inneholder verken laktose eller sukker...men på candida klubben sine hjemmesider står det at man bør unngå soyamargarin, gjelder dette soyamelk også?er det noen forskjell her? det stod nemlig også at soyamelk gikk fint, men vet ikke om det gjelder kun for de som VET de tåler muggsopp eller hva... hva er egentlig soya? leste også artikkel om noen som var blitt satt på strenge candida sietter og brukt masse penger på medisin, som mente alt bare var tull, at det var bortkastet og at de bare gikk rundt og følte seg enda mer elendige hele tiden istedet for å merke bedring.... synes det er så frustrerende at helsevesenet ikke kan bli enige om det er noe som burde hete candida allergi eller ikke...at det ikke finnes tilstrekkelige bevis. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/228114-hva-kan-jeg-egentlig-spisecandida/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.