Gå til innhold

Dere med termin snart!


carma

Anbefalte innlegg

Vet at det er flere her som begynner å nærme seg termin, og jeg er litt nysgjerrig på hvordan formen er :-)

Er det noen endringer på gang? Mer eller annerledes kynnere? Propper som har gått eller andre ting?

Det er jo litt morsomt å følge med her nå når det nærmer seg for endel :-)

Her er det masse kraftige og lange kynnere for tiden, i tillegg til litt mensmurringer. Såvidt jeg vet har ikke proppen gått og jeg har ikke hatt noen blødninger heller.

Blir dere sjekket for modning på kontroller? Jeg har ikke blitt det enda, men lurer på å spørre på neste kontroll. Er jo litt nysgjerrig på om alle disse kynnerene gjør noen jobb :-)

Tre uker til termin nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • carma

    19

  • annegunn

    14

  • simane

    4

  • hare1365380455

    2

Mest aktive i denne tråden

Tja... Har nesten ikke hatt kynnere hittil, men i helga kom de som kastet på meg, og siden da har jeg hatt perioder med mer eller mindre regelmessige og småvonde kynnere hver deg.

Proppen sitter den den skal, og har ikke blitt sjekka for modning, Har ikke så veldig lyst heller :P

Jeg har lissom ikke akkurat på følelsen at det skjer noe i umiddelbar framtid...

36+5 nå. Jentungen kom en uke før termin,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR proppen har gått sånn gradvis. Iallefall har jeg hatt en endring av utfloden (uten å gå i detaljer). Har også litt lette smerter i underlivet av og til. Litt hyppigere/flere kynnere pr dag nå enn for bare en uke siden, men ingen som er vonde. Jeg tipper at alt dette er tegn på at kroppen har begynt å forberede seg.

Er 37+3 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR proppen har gått sånn gradvis. Iallefall har jeg hatt en endring av utfloden (uten å gå i detaljer). Har også litt lette smerter i underlivet av og til. Litt hyppigere/flere kynnere pr dag nå enn for bare en uke siden, men ingen som er vonde. Jeg tipper at alt dette er tegn på at kroppen har begynt å forberede seg.

Er 37+3 i dag.

Jeg har ikke vært på ordinær jordmorkontroll på noen uker.(Var innom der i går pga forværring av ødemer.) Jeg er spent på om hun sjekker modning, men jeg har en feeling av at det ikke er standard på kontrollene. Skal dit neste uke, så da blir det spennende å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR proppen har gått sånn gradvis. Iallefall har jeg hatt en endring av utfloden (uten å gå i detaljer). Har også litt lette smerter i underlivet av og til. Litt hyppigere/flere kynnere pr dag nå enn for bare en uke siden, men ingen som er vonde. Jeg tipper at alt dette er tegn på at kroppen har begynt å forberede seg.

Er 37+3 i dag.

Spennende!

Jeg har ikke sett noen propp, selv om jeg også har litt annerledes utflod enn tidligere.

Moro å se hvem av oss som setter i gang først :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... Har nesten ikke hatt kynnere hittil, men i helga kom de som kastet på meg, og siden da har jeg hatt perioder med mer eller mindre regelmessige og småvonde kynnere hver deg.

Proppen sitter den den skal, og har ikke blitt sjekka for modning, Har ikke så veldig lyst heller :P

Jeg har lissom ikke akkurat på følelsen at det skjer noe i umiddelbar framtid...

36+5 nå. Jentungen kom en uke før termin,

Spennende å se. Av en eller annen grunn har jeg på følelsen at du kommer til å føde før meg uansett, og det syns jeg er litt dårlig gjort :-p

Jeg har satt av lørdag 13. mai, forresten. Tror det er en grei dag. Fredag 12. er egentlig enda bedre, men har ikke noe tro på den dagen :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ikke gravid nå

Jeg har ikke vært på ordinær jordmorkontroll på noen uker.(Var innom der i går pga forværring av ødemer.) Jeg er spent på om hun sjekker modning, men jeg har en feeling av at det ikke er standard på kontrollene. Skal dit neste uke, så da blir det spennende å se.

Jeg tror ikke de pleier sjekke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å se. Av en eller annen grunn har jeg på følelsen at du kommer til å føde før meg uansett, og det syns jeg er litt dårlig gjort :-p

Jeg har satt av lørdag 13. mai, forresten. Tror det er en grei dag. Fredag 12. er egentlig enda bedre, men har ikke noe tro på den dagen :-p

Hehe... Så du har dato du også, ja? Vi tror lissom på den 14., vi, det var da jentungen kom i forhold til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karriannel

Spennende å se. Av en eller annen grunn har jeg på følelsen at du kommer til å føde før meg uansett, og det syns jeg er litt dårlig gjort :-p

Jeg har satt av lørdag 13. mai, forresten. Tror det er en grei dag. Fredag 12. er egentlig enda bedre, men har ikke noe tro på den dagen :-p

Hva er kynnere?

Bare litt nysgjerrig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kynnere?

Bare litt nysgjerrig! :)

Det er sammentrekninger i livmoren. De fleste gravide har det gjennom store deler av svangerskapet, uten at man trenger å kjenne noe særlig til dem. Det er livmoren som "øver" seg på de virkelige riene.

Mot slutten kan kynnerene bli ganske kraftige og påvirker livmorhalsen til å modnes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Så du har dato du også, ja? Vi tror lissom på den 14., vi, det var da jentungen kom i forhold til termin.

Jeg har drømt både 13. og 28.. Da tar jeg 13., hehe :-p

Og så fant jeg ut at det i tillegg var fullmåne-natt, så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er kynnere?

Bare litt nysgjerrig! :)

Kynnere er falske rier, dvs livmora øver seg på å trekke seg sammen. Rier kommer regelmessig og varer lenger. Kynnere varer 10-20 sek og merkes ved at magen blir hard, for så og slappe av igjen. Kynnere skal helst ikke gjøre vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende!

Jeg har ikke sett noen propp, selv om jeg også har litt annerledes utflod enn tidligere.

Moro å se hvem av oss som setter i gang først :-)

Jeg vet ikke hvor høyt jeg kan juble fordi jeg antagelig er proppeløs.Kan visst gå uker før noe skjer....

Det kan skje når som helst med begge to nå fremover!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor høyt jeg kan juble fordi jeg antagelig er proppeløs.Kan visst gå uker før noe skjer....

Det kan skje når som helst med begge to nå fremover!!!!!

"Det kan skje når som helst med begge to nå fremover!!!!!"

Det er det som gjør det så ulidelig spennende.. hehe. Jeg har plutselig skjønt at hun egentlig kan komme når som helst - selv om jeg er forberedt på å gå over tiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drømt både 13. og 28.. Da tar jeg 13., hehe :-p

Og så fant jeg ut at det i tillegg var fullmåne-natt, så!

Ok, du kan få 13., så tar jeg 14. Og så ender vi på samme rom på barsel?

Og ørene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du kan få 13., så tar jeg 14. Og så ender vi på samme rom på barsel?

Og ørene?

U bet! Det er en date! :-D

Ørene er ikke vonde lenger (noe særlig jaffal) men jeg hører bare på det ene... hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

U bet! Det er en date! :-D

Ørene er ikke vonde lenger (noe særlig jaffal) men jeg hører bare på det ene... hehe.

Bra, da er det avklart. Det fine er at jeg faktisk ikke gruer meg - jeg gleder meg bare til å bli ferdig med den seigpininga her. Hadde jeg skulle grue meg som en bikkje :(

Hørseen kommer sikkert tilbake til prinsessa blir født og tester ut skrikevolumet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, da er det avklart. Det fine er at jeg faktisk ikke gruer meg - jeg gleder meg bare til å bli ferdig med den seigpininga her. Hadde jeg skulle grue meg som en bikkje :(

Hørseen kommer sikkert tilbake til prinsessa blir født og tester ut skrikevolumet :P

Haha.. ja, det er kanskje en grei tid å høre litt dårlig på :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...