Gå til innhold

skam?


Petroline

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg opplever skam. enten jeg er ute, eller skriver her, så henger skammen over meg.

hvordan opplever du skam?

Hva gjer at du opplever skam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dittohead

hvordan opplever du skam?

Hva gjer at du opplever skam?

Ikke skam deg canticle, det har du ingen grunn til, du skriver så fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan opplever du skam?

Hva gjer at du opplever skam?

Jeg skammer meg. kanskje lever jeg ikke opp til min far. når jeg går til butikken, eller skal på skolen, så vet jeg at jeg er helt ok. men likevel så bøyer jeg ned hodet. for meg er skam tilstanden mellom sikkerhet og tvil. men du, nå føler jeg skam. hvordan opplever du skam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skammer meg. kanskje lever jeg ikke opp til min far. når jeg går til butikken, eller skal på skolen, så vet jeg at jeg er helt ok. men likevel så bøyer jeg ned hodet. for meg er skam tilstanden mellom sikkerhet og tvil. men du, nå føler jeg skam. hvordan opplever du skam?

jeg har opplevd enn del skam. skam for den jeg er, skam for min oppførsel, skam fordi jeg ikke når min families mål. skam fordi jeg er som jeg er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har opplevd enn del skam. skam for den jeg er, skam for min oppførsel, skam fordi jeg ikke når min families mål. skam fordi jeg er som jeg er.

akkurat som meg. jeg føler skam. hele tiden. det er så vanskelig å beskrive følelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dittohead

jeg har opplevd enn del skam. skam for den jeg er, skam for min oppførsel, skam fordi jeg ikke når min families mål. skam fordi jeg er som jeg er.

Sliten ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dittohead

akkurat som meg. jeg føler skam. hele tiden. det er så vanskelig å beskrive følelsen.

Hva har du gjort før du føler skam da ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat som meg. jeg føler skam. hele tiden. det er så vanskelig å beskrive følelsen.

Jeg tenker at jeg ofte føler skam ,Da er et sårt tema. men jeg tenker at det er et viktig tema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at jeg ofte føler skam ,Da er et sårt tema. men jeg tenker at det er et viktig tema?

jeg tror, at veldig mye kretser rundt det temaet. men som jeg skrev i sted, begrepet skam er så vanskelig å gripe fatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror, at veldig mye kretser rundt det temaet. men som jeg skrev i sted, begrepet skam er så vanskelig å gripe fatt i.

hvorfor er det vanskelig å gripe fatt i?

jeg bare spør fordi jeg prøver finne ut av mine egne sp.m og hvorfor jeg reagere og tenker som jeg gjør ikke noe ant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor er det vanskelig å gripe fatt i?

jeg bare spør fordi jeg prøver finne ut av mine egne sp.m og hvorfor jeg reagere og tenker som jeg gjør ikke noe ant

jeg vet ikke. hvis jeg hadde kunnet sette ord på skammen, så hadde jeg vært fornøyd. selv når jeg skriver dette, så føler jeg skam. skam for at jeg er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke. hvis jeg hadde kunnet sette ord på skammen, så hadde jeg vært fornøyd. selv når jeg skriver dette, så føler jeg skam. skam for at jeg er meg.

jeg synes ikke du skal føle skam.Jeg synes det er bra du kommer med det du tenker på

bare ved å snakke om skam kan vi komme videre? og få det bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes ikke du skal føle skam.Jeg synes det er bra du kommer med det du tenker på

bare ved å snakke om skam kan vi komme videre? og få det bedre?

jeg vet ikke. selvfølgelig ville jeg hatt et godt liv. men det er neppe et lykkelig liv. jeg sikter mot kontuinitet og harmoni. stillhet. selv om jeg vet at jeg da går glipp av utrolig mye. enn du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jaddablabla

jeg skammer meg hver dag i mer eller mindre grad.

for det jeg gjør, for det jeg tenker, fordi jeg føler meg ikke god nok, fordi jeg "burde" vært annerledes, fordi jeg spiller så j* godt at ingen aner at jeg plages av meg selv, fordi jeg vet jeg aldri kan fungere "normalt" på alle områder, fordi jeg vemmes, fordi fordi fordi...

hvordan påvirker dette meg? vel, jeg har mange venner men holder alle på god avstand.ingen kjenner den virkelige meg,jeg tror jeg aldri kommer til å slippe noen helt innpå meg.jeg skammer meg for mye..det blir litt ensomt ja,men det er tryggest slik..

enn du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Jeg har og opplever mye skam. Den er som et klister på kroppen min, følelsene mine og tankene mine. Skam er PÅFØRT meg. Den er påført meg fra andre mennesker, atmosfærer. Den er vanskelig å kvitte seg med. Svært vanskelig, men det er mulig.

Jeg tror på samtalen, jeg tror også på dansen, å skape, å være kreativ. Disse tingene er vanskelige med skam i seg, skammen lider under dansens løsluppenhet, den lider når den ikke får være i fred under en terapisamtale, den lider når entusismen lever, når man skaper, når man synger.

Og du lider når du gjør disse tingene i begynnelsen, pga . skammen.

Men gradvis er det skammen som må vike, for den tilhører ikke deg. Men det gjør dansem, sangen, det kreative, kjærligheten.

Kom all min skam!

Aldri var du helt min!

Så jeg skal knipse deg bort!(knips)

Slik, så var det gjort!

Å være litt eplekjekk mot skammen, har skammen bare godt av:o)

Skammen kommer fra en plass. Kjennes ut som den er din, mer enn mye annet, men den tilhører noen andre. Noen som ikke orket bære på den selv kanskje, og du ble søppelbøtta. Rist den bort med dans. Syng den bort, mal den bort, snakk den bort, spark den bort.

Lykke til petroline, med en lang vei som er mulig. Jeg er på vei ut av den, men har et stykke igjen.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...