Gjest Hips Skrevet 24. mars 2001 Del Skrevet 24. mars 2001 Hei. Jeg har probl. med lavt stoffskifte, astma og overvekt/spiseprobl. Har hatt hypothyreosediagnosen i nesten 3 år, men er sikker på at jeg kunne vært medisinert langt tidligere da jeg i årevis har hatt grenseverdier og vært utslitt i perioder.Men jeg kunne ikke så mye om det da, så jeg gav meg for lett. Uansett, nå er jeg " tatt på senga" igjen. Skjønte ikke forandringene før jeg var svært dårlig igjen og fikk nå økt dosen. Er sykemeldt og orker ikke jobbe, men merker jeg er bedre enn jeg var ved doseøkning for 1 mnd siden. Følte meg nesten dement før jeg ble medisinert med større thyroxin dose. Skjønte nesten ikke hva folk mente når de snakket til meg og glemte alt hele tiden. Har lagt på meg mange kilo og sliter veldig med tvangsspising i tillegg. Astman min blir alltid dårligere når formen ellers er så nede. Nå føler jeg meg eldgammel og dårlig og mislykket selv om jeg bare er noen og tredve. Ønsket å få bruke Fontex med Bulimidosering, men legen min mener at det ikke hjelper mot overspising når jeg ikke har klassisk bulimi med tømming. Han ble "redd" denstore dosen og er nok ikke veldig "happy" for SSRI prep. som "alle" bruker nå. Jeg føler jeg kjøper meg arm og fattig i helsekosten. Har forsøkt å følge e råd i bøker - din bl.annet..., men nå har jeg kjøpt ginseng, sink selen, multivitaminer og krom. Hva er riktig å bruke for å bli bedre og er det noen behandling, akupunktur, soneterapi eller lignende som kan være aktuell for meg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22993-stoffskifteovervekturtervitaminer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 27. mars 2001 Del Skrevet 27. mars 2001 Kjære Hips. Det høres ut som om du har flere sykdommer og plager, men at kanskje hypothyreosen er den som gir mest symptomer. I praksis bør dosen av thyroxin tilpasses den enkelte slik at dine verdier befinner seg innen normalområdet, men noen trives med å ligge høyt og andre lavt innen disse verdiene. Enkelte kan også ha nytte av et tilskudd av trijodthyronin (T3) ved siden av. Utfra det du skriver kunne du sannsynligvis trenge oppfølging fra en terapeut som kan se helheten i dine helseplager og følge deg opp over tid. Det kan ta lang tid å bli bedre av spiseforstyrrelser og både din astma og stoffskifteplagene er jo langvarige lidelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22993-stoffskifteovervekturtervitaminer/#findComment-98317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.