Gå til innhold

Gravid, men gjorde det slutt for to uker siden...


Gjest Personifica

Anbefalte innlegg

Gjest Personifica

Gjorde det slutt med kjæresten min for et par uker siden. B.la. fordi jeg ikke greide å leve med at han hadde vært utro.

Han synes ikke det er helt riktig å kalle det utroskap, siden han ikke hadde sex med denne kvinnen. Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men det er uansett ikke aktuelt å fortsette for meg.

Og nå tok jeg en test som viste positiv. Vi har ikke brukt prevensjon. Var enig om at hvis jeg ble gravid så var det hyggelig. Han har ingen barn. Jeg har ett.

Forferdelig å måtte ta abort i en alder av 38. Men vil ikke ha barn alene. Tror jeg. Men jeg vet at jeg er fullt i stand til å ta vare på barnet. På alle måter. Dette blir vanskelig!

I utgangspunktet synes jeg at jeg må ta ansvar for at dette har skjedd. Og x-kjæresten min. Voksne mennesker som vi er!

Enig eller uenig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må ærlig innrømme at jeg synes at:

Når en 38 år gammel kvinne blir gravid fordi hun ikke bruker prevensjon - fordi hun mener det vil være hyggelig om hun blir gravid; da har hun å beholde barnet.

Forholdet må jo ha vært ganske bra i utgangspunktet, i og med at dere hadde denne holdningen? Kan dere ikke klare å komme dere over denne "utroskapen", tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Mange hensyn å ta. Har lest den andre tråden din, kan ikke være fristende å få barn sammen med han. Blir han en bra far? Klarer du å være nøytral, snakke pent om pappaen? Du må jo overlate mye av ansvaret til han etter hvert, hvordan går det?

Bare du vet hva som er riktig å gjøre, men jeg føler med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest deler av innlegget på samliv, og kan ikke helt forstå hvordan dere har tenkt, når dere har droppet prevensjon, i en periode der du har oppdaget at han er utro, og er usikker på hele forholdet.

Men OM du ønsker deg barn, så bør du vel beholde det, med tanke på din alder? Det er jo ikke sikkert at du kan bli gravid senere, fruktbarheten går raskt nedover. Mange før deg har fått barn alene og har klart seg fint, selv om det selvsagt ikke er noen ønskesituasjon.

Men det er jo uansett ditt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Mange hensyn å ta. Har lest den andre tråden din, kan ikke være fristende å få barn sammen med han. Blir han en bra far? Klarer du å være nøytral, snakke pent om pappaen? Du må jo overlate mye av ansvaret til han etter hvert, hvordan går det?

Bare du vet hva som er riktig å gjøre, men jeg føler med deg.

Ja, jeg er voksen og synes derfor det blir vanskelig å ta abort.

Jeg tror han kunne blitt en god far. Og jeg vet at jeg ikke ville hatt problemer med å forholde meg til ham på et slikt plan. Jeg har ett barn fra før og har hatt noen konflikter med faren. Men har aldri involvert barnet i disse voksenproblemene.

Mulig jeg hadde greid å forholde meg til at han har vært utro. Men har mine tvil.

Spørsmålet nå blir om jeg klarer å ta meg av barnet og om jeg ønsker å være alene.

Og det at jeg blir alene anser jeg ikke som grunn til å ta abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, men nå blir det for mye abortsnakk her inne for min del. Kanskje samliv- eller gynekologiforumet er bedre.

Jeg må også si meg med Klara Q.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri tatt abort hvis jeg var deg. Da hadde jeg hatt forferdelig dårlig samvittighet etterpå ovenfor barnet som ikke ble til. Dette har du lagt opp til sjøl og jeg synes at du bør ta ansvaret også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gravid nr 2

Enig med cecily -dette blir for dumt. Dette er ett forum for gravide, "ikke for eller mot abort forumet". Synes du skal legge inn spørsmålet ditt der inne;)

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enkelt og greit

Beklager, men nå blir det for mye abortsnakk her inne for min del. Kanskje samliv- eller gynekologiforumet er bedre.

Jeg må også si meg med Klara Q.

Abort kan være en del av en graviditet for mange, dessverre.

Om du ikke ønsker å lese, hopper du elegant over innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest good luck

Det var godt å lese, og tydelig at du ønsker barnet. Godt å lese pga det den andre kvinnen skrev om her for ikke så lenge siden, og jeg følte hun tok feil valg. Ønsker deg lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort kan være en del av en graviditet for mange, dessverre.

Om du ikke ønsker å lese, hopper du elegant over innleggene.

Men på gynekologi eller samliv passer de da bedre inn.

Du kan jo også velge å ikke svare meg, selv om du ikke er enig i det jeg sier. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Enkelt og greit

Men på gynekologi eller samliv passer de da bedre inn.

Du kan jo også velge å ikke svare meg, selv om du ikke er enig i det jeg sier. Så enkelt er det.

Hopper som regel alltid over dine innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gravid nr2

Jeg trekker meg ut av diskusjonen. Den har bebynt å bli usakelig.

Trekker meg ut av diskusjon -begynt å bli usaklig...

Ja, -Samboeren var utro, du slo opp, fant ut du var gravid, og hadde alikevell sex med han uten Prevensjon. Kanskje du brukte han til å bli gravid (siden du er 38 og siste sjanse til å bli det før du ble for gammel...) Ganske saklig, synes nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hopper som regel alltid over dine innlegg.

Du har da svart på to av mine aller siste innlegg, så kanskje du har glemt at du ikke ønsker å lese dem? Håper du kommer raskt på det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Personifica

Trekker meg ut av diskusjon -begynt å bli usaklig...

Ja, -Samboeren var utro, du slo opp, fant ut du var gravid, og hadde alikevell sex med han uten Prevensjon. Kanskje du brukte han til å bli gravid (siden du er 38 og siste sjanse til å bli det før du ble for gammel...) Ganske saklig, synes nå jeg.

Neida, det var ikke usakelig. Du må gjerne kritisere meg og eksen for at dette skjedde, altså at jeg ble gravid. Slike diskusjoner er jeg ikke imot.

Jeg synes det blir usakelig når man begynner å diskutere at dette innlegget ligger på feil forum fordi vi diskuterer abort.

Hvis man leser nedover gravidforumet finnes det faktisk innlegg her om både abortpiller og litt av hvert annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har da svart på to av mine aller siste innlegg, så kanskje du har glemt at du ikke ønsker å lese dem? Håper du kommer raskt på det igjen.

Hihi!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, det var ikke usakelig. Du må gjerne kritisere meg og eksen for at dette skjedde, altså at jeg ble gravid. Slike diskusjoner er jeg ikke imot.

Jeg synes det blir usakelig når man begynner å diskutere at dette innlegget ligger på feil forum fordi vi diskuterer abort.

Hvis man leser nedover gravidforumet finnes det faktisk innlegg her om både abortpiller og litt av hvert annet.

"Hvis man leser nedover gravidforumet finnes det faktisk innlegg her om både abortpiller og litt av hvert annet. "

Nettopp mitt poeng. Hva er galt med å bruke gynekologiforumet til slikt?

Klart det går an å hoppe over innlegg, men dette innlegget hadde ikke abort som del av overskriften. Jeg er dessuten såpass hårsår at jeg ikke syns det er hyggelig om det blir diskutert abort her inne, med mindre det er helt spesielle tilfeller.

Usaklig?

- Kanskje, men det var nå mitt syn på det hele.

Jeg har ikke satt meg inn i det du tydeligvis har skrevet på samlivsforumet, men til det du har skrevet her, så kan jeg virkelig ikke si at jeg syns at dette rettferdiggjør abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zipper

"Hvis man leser nedover gravidforumet finnes det faktisk innlegg her om både abortpiller og litt av hvert annet. "

Nettopp mitt poeng. Hva er galt med å bruke gynekologiforumet til slikt?

Klart det går an å hoppe over innlegg, men dette innlegget hadde ikke abort som del av overskriften. Jeg er dessuten såpass hårsår at jeg ikke syns det er hyggelig om det blir diskutert abort her inne, med mindre det er helt spesielle tilfeller.

Usaklig?

- Kanskje, men det var nå mitt syn på det hele.

Jeg har ikke satt meg inn i det du tydeligvis har skrevet på samlivsforumet, men til det du har skrevet her, så kan jeg virkelig ikke si at jeg syns at dette rettferdiggjør abort.

Enn spontanabort da? Mener du det også skal holdes utenfor her, eller har du egne regler for det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enn spontanabort da? Mener du det også skal holdes utenfor her, eller har du egne regler for det også?

Skulle tro at intelligensen strakk bedre til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...