Gå til innhold

utrolig bivirkninger , lyst å slutte på medisiner nå


Gjest Violsa

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa

Jeg har begynt å få konstant vondt i hodet , en type feberfølelse , kjenner meg varm samtidig som jeg fryser. Også er jeg trøtt og har lyst til å sove for det meste.

så driver mamma og maser vilt for at jeg må trene og sånn , holder på å klikka. Kan jeg ikke bare få være i fred.

nå klarer jeg ikke. hater henne nå som hun bare gir meg dårlig samvittighet og presser meg. Bare må dra på den treninga selv om jeg ramler sammen. Da har jeg ihvertfall gjort det. Ellres truer hun med å ringe ditten og datten fordi jeg ikke fungerer som hun kaller det.

ja jeg har lagt på meg men orker ikke å gjøre noe med det akkurat nå. Og nå er jeg utafor og på gråtern igjen. Veldig hyggelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kikmaka

du er ikke forkjølet da?

om det er bivirkninger...en skal da ikke fortsette på medisiner når de gir så store bivirkninger.

?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er ikke forkjølet da?

om det er bivirkninger...en skal da ikke fortsette på medisiner når de gir så store bivirkninger.

?!

Bivirkningene av en behandling må måles opp i mot konsekvensene det vil få å ikke ta i mot behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Bivirkningene av en behandling må måles opp i mot konsekvensene det vil få å ikke ta i mot behandling.

er vel ikke meningen skal være fysisk syk. Forøvrig merker jeg ikke noe særlig til at humøret er bedre enda. Hadde også noen positive dager når jeg ikke gikk på cipralex hvor jeg ikke var sååååå deppa og ting var ok og fikk gjort ting.

Nå har jeg ikke energi til noe. nesten ikke å sløve på nettet engang. Fordi jeg holder på å sovne.

minner meg om første gang på tegretol. Litt samme type overveldende trøtthet.

på cipramil hadde jeg ikke de bivirkningene i begynnelsen i det hele tatt. Litt rastløs og litt søvnproblemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det slik du beskriver i perioder hvor jeg eksponeres for mye bjørkepollen. Er du sikker på at det er bivirkninger det du beskriver?

Forørvir har du vel prøvd en altfor kort periode til å kunne forvente virkning? (Hvis jeg ikke husker feil da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Jeg har det slik du beskriver i perioder hvor jeg eksponeres for mye bjørkepollen. Er du sikker på at det er bivirkninger det du beskriver?

Forørvir har du vel prøvd en altfor kort periode til å kunne forvente virkning? (Hvis jeg ikke husker feil da.)

kan jo hende , men har vært hjemme i stort sett hele helga. så virker litt rart om det skal være pollenreaksjon. Begynte på de på torsdag.

men lurer på om jeg skal be om cipramil igjen. De har funket bra for meg før uten en eneste bivirkning egentlig. Eller jeg vet ikke om det var placebo ,for var innlagt og ble dratt ut på turer og sånn samtidig som jeg begynte på medisiner og fikk ganske fort mere energi og ble i bedre humør.

cipralex skal vist være bedre da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jo hende , men har vært hjemme i stort sett hele helga. så virker litt rart om det skal være pollenreaksjon. Begynte på de på torsdag.

men lurer på om jeg skal be om cipramil igjen. De har funket bra for meg før uten en eneste bivirkning egentlig. Eller jeg vet ikke om det var placebo ,for var innlagt og ble dratt ut på turer og sånn samtidig som jeg begynte på medisiner og fikk ganske fort mere energi og ble i bedre humør.

cipralex skal vist være bedre da

Du kan jo kontakte legen din og be om råd. Synes ikke du skal slutte på egenhånd, nå når du har gjennomført første uken.

Og med fare for å minne deg om moren din, så kan det vel hende at annet inntak i helgen enn medisinene gjorde deg i dårlig form...*s*

(Men hvis du ikke har reagert på pollen tidligere, så er det neppe noen forklaring.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er vel ikke meningen skal være fysisk syk. Forøvrig merker jeg ikke noe særlig til at humøret er bedre enda. Hadde også noen positive dager når jeg ikke gikk på cipralex hvor jeg ikke var sååååå deppa og ting var ok og fikk gjort ting.

Nå har jeg ikke energi til noe. nesten ikke å sløve på nettet engang. Fordi jeg holder på å sovne.

minner meg om første gang på tegretol. Litt samme type overveldende trøtthet.

på cipramil hadde jeg ikke de bivirkningene i begynnelsen i det hele tatt. Litt rastløs og litt søvnproblemer

Har du fått en skikkelig utredning på hva som feiler deg?

Jeg synes ikke det virker som at du bare har en depresjon.

Kanskje du har en tilpasningsforstyrrelse/personlighetsforstyrrelse og/eller et rusproblem.

Hvis du har flere diagnoser så kan det være en av grunnene til at AD ikke virker fullgodt.

Kan din dårlige fysiske form ha andre årsaker enn bivirkninger? For eksempel høyt alkoholinntak?

Trenger du å bry deg om at moren din skal ringe rundt fordi du ikke fungerer? Det er jo sant, det er ikke noe du kan noe for og det er ikke noe å skjemmes av.

Har du noe annet behandlingstilbud enn medisiner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Du kan jo kontakte legen din og be om råd. Synes ikke du skal slutte på egenhånd, nå når du har gjennomført første uken.

Og med fare for å minne deg om moren din, så kan det vel hende at annet inntak i helgen enn medisinene gjorde deg i dårlig form...*s*

(Men hvis du ikke har reagert på pollen tidligere, så er det neppe noen forklaring.)

jo , reager jo på pollen , men etter at jeg fikk medisiner , øyedråper og kortison og sånt er det egentlig helt greit.

og ja det andre inntaket i helg kan ha masse å si .Jeg syntes bare at de ssri pillene med samtidig alkohol gjorde meg hyper og våken , ble ikke trøtt og sov omtrent ikke på en natt. enda jeg hadde drukket masse alkohol., hadde det vært meg uten piller ville jeg ha sloknet MYE tidligere

Blir sjelden fyllesyk , så vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Har du fått en skikkelig utredning på hva som feiler deg?

Jeg synes ikke det virker som at du bare har en depresjon.

Kanskje du har en tilpasningsforstyrrelse/personlighetsforstyrrelse og/eller et rusproblem.

Hvis du har flere diagnoser så kan det være en av grunnene til at AD ikke virker fullgodt.

Kan din dårlige fysiske form ha andre årsaker enn bivirkninger? For eksempel høyt alkoholinntak?

Trenger du å bry deg om at moren din skal ringe rundt fordi du ikke fungerer? Det er jo sant, det er ikke noe du kan noe for og det er ikke noe å skjemmes av.

Har du noe annet behandlingstilbud enn medisiner?

for det første fungerer jeg greit , spiser og jeg sover og jeg handler maten min og gjør husarbeid. Men hele livet mitt er satt på vent med den rettsaken.

Og har ofte drukket alkohol i helgene. Og har ALDRI vært sånn dårlig eller merket noe av det flere dager etter.

har bare gått på ad siden torsdag,sto i pakningsvedlegget at det kunne ta flere uker før de virket , legen sa også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for det første fungerer jeg greit , spiser og jeg sover og jeg handler maten min og gjør husarbeid. Men hele livet mitt er satt på vent med den rettsaken.

Og har ofte drukket alkohol i helgene. Og har ALDRI vært sånn dårlig eller merket noe av det flere dager etter.

har bare gått på ad siden torsdag,sto i pakningsvedlegget at det kunne ta flere uker før de virket , legen sa også det.

Okei. Synes nå ikke det var allverden til funksjonsnivå.

Håper at du klarer å falle litt mer til ro etter rettssaken.

Kan du ikke få Sobril frem til rettsaken er over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jo , reager jo på pollen , men etter at jeg fikk medisiner , øyedråper og kortison og sånt er det egentlig helt greit.

og ja det andre inntaket i helg kan ha masse å si .Jeg syntes bare at de ssri pillene med samtidig alkohol gjorde meg hyper og våken , ble ikke trøtt og sov omtrent ikke på en natt. enda jeg hadde drukket masse alkohol., hadde det vært meg uten piller ville jeg ha sloknet MYE tidligere

Blir sjelden fyllesyk , så vet ikke.

Jeg reagerer nesten ikke på pollen lenger, men har allikevel hatt "nesten-influensa" symptomer innimellom de siste dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Okei. Synes nå ikke det var allverden til funksjonsnivå.

Håper at du klarer å falle litt mer til ro etter rettssaken.

Kan du ikke få Sobril frem til rettsaken er over?

er en grunn da , den rettsaken er helt forferdelig påkjenning og gruer meg veldig. Og jeg er sykemeldt og jobber ikke.

Vet at det for deg virker som jeg ikke gjør noenting , men du skjønner ikke tydeligvis.

må det være en diagnose da , går det ikke ann at man reager normalt på en unormal situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bugge -jenta

Jeg også har lagt på meg og orker ikke gjøre noe med det:o(

Men du violsa. Hvor fort har du trappet opp nå? Jeg har en mistanke om at det har gått i rekordfart, fordi du ønsket å bli så fort bedre. Har du oversikt?

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Jeg også har lagt på meg og orker ikke gjøre noe med det:o(

Men du violsa. Hvor fort har du trappet opp nå? Jeg har en mistanke om at det har gått i rekordfart, fordi du ønsket å bli så fort bedre. Har du oversikt?

Vh

ja , begynte med 10mg torsdag og gått på det siden.

men drakk jo i helga også da , noe man jo ikke skal gjøre når man starter på sånne medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronika27

Hei

Jeg fikk masse bivirkninger når jeg startet med cipralex. Men de ga seg etter ett par uker. Bare fortsett på cipralexen en stund til og se om du får ønsket virkning.

Lykke til. Tror ikke det er så bra at mor di driver å presser deg? Du skal presse deg litt, men ikke altfor masse?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

Hei

Jeg fikk masse bivirkninger når jeg startet med cipralex. Men de ga seg etter ett par uker. Bare fortsett på cipralexen en stund til og se om du får ønsket virkning.

Lykke til. Tror ikke det er så bra at mor di driver å presser deg? Du skal presse deg litt, men ikke altfor masse?!

Hun mener godt da. At jeg bare vil bli friskere om jeg kommer meg ut , trener , er sosial og gjør ting. Og vil jo at jeg skal greie å få førerkort , har oppkjøringsdato også. Så må jo øvelseskjøre.

Hun er litt av den gamle skolen tror jeg. At man må ta seg ordentlig sammen og hvis man virkelig vil etc..så blir man bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Veronika27

Hun mener godt da. At jeg bare vil bli friskere om jeg kommer meg ut , trener , er sosial og gjør ting. Og vil jo at jeg skal greie å få førerkort , har oppkjøringsdato også. Så må jo øvelseskjøre.

Hun er litt av den gamle skolen tror jeg. At man må ta seg ordentlig sammen og hvis man virkelig vil etc..så blir man bedre

Ja, jeg forstår det. Prøv å få henne til å forstå hvordan du har det. Er ikke alltid like lett når en er deppa?

Men selvfølgelig, det beste er jo å komme seg ut blant folk. Gjøre noe du liker. Når jeg skulle ta lappen var jeg hektet på å øvelseskjøre. Vi var 3 søsken som kranglet om å få kjøre...

Lykke til i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

ja , begynte med 10mg torsdag og gått på det siden.

men drakk jo i helga også da , noe man jo ikke skal gjøre når man starter på sånne medisiner.

Å begymnne på 10 mg er ganske voldsomt for mange, og det er ikke rart du har mange bivirkninger slik sett. Det trenger ikke bety at det ikke er rett medisin for deg på lengre sikt i hvert fall. Du kan jo gå ned til 5 mg og roe deg der en ukes tid++, før du går opp igjen til ti. Hvis du har det veldig ille, ville jeg gjort det.

Vh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å begymnne på 10 mg er ganske voldsomt for mange, og det er ikke rart du har mange bivirkninger slik sett. Det trenger ikke bety at det ikke er rett medisin for deg på lengre sikt i hvert fall. Du kan jo gå ned til 5 mg og roe deg der en ukes tid++, før du går opp igjen til ti. Hvis du har det veldig ille, ville jeg gjort det.

Vh

Hei!

Jeg synes du skriver svært innsiktsfulle innlegg om det meste, og at det også virker som om du har god greie på medikamenter. Allikevel reagerer jeg negativt på at du gir såpass mange konkrete råd mht dosering ol. Synes det er viktig at folk forholder seg til egen lege eller fagpersoner med spesialkompetanse når det gjelder dosering av medikamenter.

Med ønske om en fin 17.mai:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...