Gå til innhold

utrolig bivirkninger , lyst å slutte på medisiner nå


Gjest Violsa

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa

Hei!

Jeg synes du skriver svært innsiktsfulle innlegg om det meste, og at det også virker som om du har god greie på medikamenter. Allikevel reagerer jeg negativt på at du gir såpass mange konkrete råd mht dosering ol. Synes det er viktig at folk forholder seg til egen lege eller fagpersoner med spesialkompetanse når det gjelder dosering av medikamenter.

Med ønske om en fin 17.mai:-)

vi kan jo tenke selv da , og vet at det en må rådføre meg med sin egen lege og sånt.

Av og til tror jeg til og med noen av de som har prøvd mye psykiatriske medisiner , og har lest mye om det av og til har større kunnskaper enn endel fastleger.

de slår bare opp i legemiddelhåndboka og sier sånn og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vi kan jo tenke selv da , og vet at det en må rådføre meg med sin egen lege og sånt.

Av og til tror jeg til og med noen av de som har prøvd mye psykiatriske medisiner , og har lest mye om det av og til har større kunnskaper enn endel fastleger.

de slår bare opp i legemiddelhåndboka og sier sånn og sånn.

Mener ikke at det skal være tabu å diskutere medsiner og dosering. Ofte gis det ganske dårlige og feilaktige råd når det gjelder medisiner, men det gjelder ikke det bugge skriver såvidt jeg kan bedømme. Problemet er bare at evnen til kildekritikk er varierende, og dermed kan man lese seg til mye feilaktig informasjon ved å gjøre søk på disse temaene uten at det er gitt at man enkelt kan se hva som er korrekt informasjon og gode råd - og hva som er det motsatte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

er vel ikke meningen skal være fysisk syk. Forøvrig merker jeg ikke noe særlig til at humøret er bedre enda. Hadde også noen positive dager når jeg ikke gikk på cipralex hvor jeg ikke var sååååå deppa og ting var ok og fikk gjort ting.

Nå har jeg ikke energi til noe. nesten ikke å sløve på nettet engang. Fordi jeg holder på å sovne.

minner meg om første gang på tegretol. Litt samme type overveldende trøtthet.

på cipramil hadde jeg ikke de bivirkningene i begynnelsen i det hele tatt. Litt rastløs og litt søvnproblemer

Jeg var svært trøtt den første uken på cipralex, samtidig sov jeg ikke om nettene. Tror det er en ganske vanlig men plagsom bivirkning. Den har gitt seg nå med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

Mener ikke at det skal være tabu å diskutere medsiner og dosering. Ofte gis det ganske dårlige og feilaktige råd når det gjelder medisiner, men det gjelder ikke det bugge skriver såvidt jeg kan bedømme. Problemet er bare at evnen til kildekritikk er varierende, og dermed kan man lese seg til mye feilaktig informasjon ved å gjøre søk på disse temaene uten at det er gitt at man enkelt kan se hva som er korrekt informasjon og gode råd - og hva som er det motsatte..

Jeg gir kun råd om de medisinene jeg har selv gått på, cipramil, cipralex, xanor, efexor. De har jeg diskutert ut og inn med min psykiater, og det er i samsvar igjen med det NHD skriver. Likevel er jeg enig i at en skal være forsiktig. Det er en fin balansegang, og det hender kanskje jeg overskrider den, men dessverre er det min er faring at mange primærleger ikke gir noe særlig til optrappingsplaner, eller jeg kan merke at noen ikke vil følge den, og jeg tror sjelden jeg har gitt farlige råd.

Når det gjelder cipralex som jeg går på kan en begynne på både 5 mg og 10 mg, i følge min psykiater og felleskatalogen. Jeg har fulgt violsa den siste tiden, og ut i fra det synes jeg kanskje det ikke ville være lurt å plage seg ekstra med unødvendige sterke bivirkninger. Som min psykiater sa, prøv gjerne 10 mg, blir det for plagsomt, gå ned til 5 mg noen dager. Kan ikke se at det skulle være et råd som er på kanten. Men jeg er enig med deg frosken. Skal ha det i mente. Det skal jeg.

God 17. mai til dere begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bugge -jenta

for det første fungerer jeg greit , spiser og jeg sover og jeg handler maten min og gjør husarbeid. Men hele livet mitt er satt på vent med den rettsaken.

Og har ofte drukket alkohol i helgene. Og har ALDRI vært sånn dårlig eller merket noe av det flere dager etter.

har bare gått på ad siden torsdag,sto i pakningsvedlegget at det kunne ta flere uker før de virket , legen sa også det.

Det kan nok ta noen uker før de virker, men bivirkningene kommer dessverre ofte kjapt:o( På den andre siden merket jeg raskt virkning denne gangen, og det tok ikke så lang tid som tre uker. Så det er håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

hvorfor bruker du cipralex når du har vært manisk før, egentlig? det er jo å helle bensin på bålet.

Du har jo selv skrevet du har vært småmanisk og oppstemt osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest linnelinn

hvorfor bruker du cipralex når du har vært manisk før, egentlig? det er jo å helle bensin på bålet.

Du har jo selv skrevet du har vært småmanisk og oppstemt osv.

ops glemte skifte nick. var kikmaka lenger nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violsa

hvorfor bruker du cipralex når du har vært manisk før, egentlig? det er jo å helle bensin på bålet.

Du har jo selv skrevet du har vært småmanisk og oppstemt osv.

jeg har trodd mye rart. Og er ikke manisk og har aldri blitt det av AD ihvertfall.

helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest linnelinn

jeg har trodd mye rart. Og er ikke manisk og har aldri blitt det av AD ihvertfall.

helt utrolig.

ok good for you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...