Gå til innhold

Fartsbot

Anbefalte innlegg

Gjest fartsbølle
Skrevet

Hjelp. Det blinket...

Noen som vet hvor mye jeg får i bot? Kan jeg evt. få fengselstraff eller miste lappen?

Kjørte i 90 i 70 sonen klokken 5 i natt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis speedometeret ditt viste 90 kjørte du sikkert ikke i mer enn 85 og får bare en bot på noen laken.

Gjest jphoenix
Skrevet

Inntil 15 km for fort i 70-sonen = kr 2.600,-, Fra 16 - 20 km for fort i 70-sonen = kr 3.600,-.

Så det kommer altså an på hva boksen målte.

Gjest fartsbølle
Skrevet

Hvis speedometeret ditt viste 90 kjørte du sikkert ikke i mer enn 85 og får bare en bot på noen laken.

Har nettopp sjekket at man mister lappen ved å kjøre i 105km/t i 70 sonen, så da blir det ikke så gale. En bot kan jeg klare, ved å ta noen avdrag.

Kjørte nok i mer enn 90, så sikkerhetsmarginen er regnet inn:(

Det verste var at jeg var så trøtt, at jeg trodde jeg lå å kruste i overkant av 70, og da det lyste, gikk det opp for meg at jeg hadde "blingsa" litt.

Burde vel strengt tatt hatt litt mer søvn på øyet, noe jeg akter å gjøre nå:)

Gjest fartsbølle
Skrevet

Inntil 15 km for fort i 70-sonen = kr 2.600,-, Fra 16 - 20 km for fort i 70-sonen = kr 3.600,-.

Så det kommer altså an på hva boksen målte.

Takk for opplysningen:) Får vel ta å spare litt da.

Skrevet

Har nettopp sjekket at man mister lappen ved å kjøre i 105km/t i 70 sonen, så da blir det ikke så gale. En bot kan jeg klare, ved å ta noen avdrag.

Det verste var at jeg var så trøtt, at jeg trodde jeg lå å kruste i overkant av 70, og da det lyste, gikk det opp for meg at jeg hadde "blingsa" litt.

Hvis speedometeret ditt vite 90 så kjørte du sannsynligvis godt under 90. Vi sjekker ofte dette fordi vi kjører forbi opptil flere fartsmålere rett som det er. Min kjæres speedometer viser ganske riktig, men hans fars bil ligger en del over og jeg tror det var hans søsters bil som lå 10 km/h over!

Gjest fartsbølle
Skrevet

Hvis speedometeret ditt vite 90 så kjørte du sannsynligvis godt under 90. Vi sjekker ofte dette fordi vi kjører forbi opptil flere fartsmålere rett som det er. Min kjæres speedometer viser ganske riktig, men hans fars bil ligger en del over og jeg tror det var hans søsters bil som lå 10 km/h over!

Har sjekket bilen min. Viser ikke mer enn 4 km i avvik på fartsmålere. (selv om jeg tror fartsmålerer langs veien, og kan variere noe. Noen ganger viser bilen mindre i fartsavvik.

Den gamle golfen min, viste 10 km i avvik.

Det verste jeg vet, er å ligge bak noen som kjører akkurat på nåla, og så viser bilen 10 i avvik. Og hvis en da har en veldig pliktoppfyllende sjåfør, kan det hende at bilen kommer ned i 55 km i 70 sonen.

Det er farlig, det. Skaper mange farlige forbikjøringer:(

Ikke det, jeg er egentig ikke noen fartsbølle, men liker litt "flyt" ;)

Gjest Morsk
Skrevet

Hvor har du det fra at man mister lappen i 105 i 70-sone?

Før var det ihverfall 40% som var regelen, altså 98 km/t

Gjest fartsbølle
Skrevet

Hvor har du det fra at man mister lappen i 105 i 70-sone?

Før var det ihverfall 40% som var regelen, altså 98 km/t

70 106-110 Inndragelse: 3-6mnd

Se linkene til "sol etter regn"

Gjest Morsk
Skrevet

70 106-110 Inndragelse: 3-6mnd

Se linkene til "sol etter regn"

OK, tydligvis justert de siste åra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...