Gjest rystet og sjokkert Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Nope! Jeg så for meg deg med rumpa til en pakistaner tredd nedover deg... Du mener at pakistanere stort sett er bare rasshøl da med andre ord *lol* siden de får plass... 0 Siter
fuji1365380447 Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Du mener at pakistanere stort sett er bare rasshøl da med andre ord *lol* siden de får plass... Jeg er jo imponert over hvordan du klarer å vri selv denne åpenbare fornærmelsen mot deg og din holdninger, til din fordel... *nikker anerkjennende* 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Altså det programmet jeg så, som var en oppsummering av dagen på kvelden på NRK, der viste de bare utlendinger, ikke noe jeg finner på det her. Mulig det var annen sammensetninge ellers på dagen, men det jeg så VAR slik. så DET faktum trenger vi ikke diskutere. Ja, nå så jeg bare på dagen, jeg da. Jo, det er jo greit å ha med noen etniske nordmenn også - enig i at man ikke trenger å gjøre oss til minoritet i eget land. Samtidig tenker jeg at antakelig flere av disse innvandrerne var norske statsborgere? Kan ikke det stemme? I så fall er det jo nordmenn, selv om de ikke er etnisk norske. I den somaliske klubben på sørlandet hadde noen av jentene faktisk bunad. Det synes jeg i det minste vitner om en interesse for den norske kulturen - i alle fall fra de personene. Men det betyr ikke at jeg tror alle somaliere er like åpne som disse her, da... Men noen flere er det nok. 0 Siter
Gjest rystet og sjokkert Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Ja, nå så jeg bare på dagen, jeg da. Jo, det er jo greit å ha med noen etniske nordmenn også - enig i at man ikke trenger å gjøre oss til minoritet i eget land. Samtidig tenker jeg at antakelig flere av disse innvandrerne var norske statsborgere? Kan ikke det stemme? I så fall er det jo nordmenn, selv om de ikke er etnisk norske. I den somaliske klubben på sørlandet hadde noen av jentene faktisk bunad. Det synes jeg i det minste vitner om en interesse for den norske kulturen - i alle fall fra de personene. Men det betyr ikke at jeg tror alle somaliere er like åpne som disse her, da... Men noen flere er det nok. Men så om de var norske stasborgere så hadde det vært hyggelig å se landet representert av noen som faktisk så norske ut også da, gjerne i bunad heller enn i sari, eller hva det heter. 0 Siter
Gjest Settlers Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg står da for det jeg mener, ser du ikke det jeg skriver da? Det her er nicket mitt i denne tråden. Hva jeg evt måtte kalle meg i andre har da liten betydning, eller mener du at alt man sier eller har sagt skal bety noe i alle diskusjoner? Raring. Ikke kom her å påstå at navnet ditt faktisk er Settlers. At du ikke gidder forandre på ditt nick er ditt valg. Hva jeg velger er vel bare no jeg har noe med? Jeg mener du er feig, som ikke tør å vise hvem du "egentlig" er når det gjelder dette temaet. Derfor. Du var ute etter å provosere en smule, kanskje? :-) 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg så bare sendingen på dagen, og den synes jeg var ballansert og fin - både med tanke på de ulike personer (både etnisk norske og innvandrere) som ble intervjuet i Norge, og de ulike innslagene fra 17. mai feiringen verden over (der hvor vi er innvandrerne som holder på - dog fredlige og gode - norske tradisjoner:-) Når det gjelder 17. mai i Norge, så tror jeg faktisk det er viktig mtp integreringen, at innvandrerne blir godt mottatt og ivaretatt i denne feiringen. Dette er en av Norges desidert fineste tradisjoner og kultur, og noe vi skal og kan være stolte av. Å la våre innvandrere føle at dette også er en viktig dag for dem, tror jeg bidrar sterkt til en opplevelse av et positivt fellesskap i Norge. Spesielt viktig tror jeg det er for innvandrerbarna, men jeg tror samtidig at for en del voksne innvadrere (som ikke minst har ansvaret for oppveksten og oppdragelsen til egne barn) så kan det bidra positivt til deres syn på både det "offisielle" Norge, og nordmenn generelt. Der de kommer fra så er slike parader og feiringer forbundet med militæret og våpen - og ikke skolekorps med glade barn, etc.... Og jeg synes dagsendingen var både fin og ballansert i så måte. For Oslos vedkommende så er tross alt 1/3 del av alle barn i skolepliktig alder innvandrerbarn - og det må også hensyntas, uansett om man synes det antallet er i meste laget eller ikke. Når de først er her, så må vi gjøre det beste ut av det - spesielt overfor de som oppfører seg. Så kan man heller stramme vesentlig inn overfor de som ikke gjør det......men det er en helt annen diskusjon. Knallbra innlegg. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 De kunne jo holdt seg hjemme. Og da mener jeg faktisk ikke bare på 17 mai, men i utgangspunktet. Sånn føler jeg det etter utallige slike episoder. Herregud, noe så stusselig. Du burde bytte nick til "smålig og banal". 0 Siter
Gjest PandaMiranda Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Men så om de var norske stasborgere så hadde det vært hyggelig å se landet representert av noen som faktisk så norske ut også da, gjerne i bunad heller enn i sari, eller hva det heter. Send en mail til nrk og se hva de svarer. Kanskje seerreaksjoner vil påvirke neste års program. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 18. mai 2006 Skrevet 18. mai 2006 Jeg så bare sendingen på dagen, og den synes jeg var ballansert og fin - både med tanke på de ulike personer (både etnisk norske og innvandrere) som ble intervjuet i Norge, og de ulike innslagene fra 17. mai feiringen verden over (der hvor vi er innvandrerne som holder på - dog fredlige og gode - norske tradisjoner:-) Når det gjelder 17. mai i Norge, så tror jeg faktisk det er viktig mtp integreringen, at innvandrerne blir godt mottatt og ivaretatt i denne feiringen. Dette er en av Norges desidert fineste tradisjoner og kultur, og noe vi skal og kan være stolte av. Å la våre innvandrere føle at dette også er en viktig dag for dem, tror jeg bidrar sterkt til en opplevelse av et positivt fellesskap i Norge. Spesielt viktig tror jeg det er for innvandrerbarna, men jeg tror samtidig at for en del voksne innvadrere (som ikke minst har ansvaret for oppveksten og oppdragelsen til egne barn) så kan det bidra positivt til deres syn på både det "offisielle" Norge, og nordmenn generelt. Der de kommer fra så er slike parader og feiringer forbundet med militæret og våpen - og ikke skolekorps med glade barn, etc.... Og jeg synes dagsendingen var både fin og ballansert i så måte. For Oslos vedkommende så er tross alt 1/3 del av alle barn i skolepliktig alder innvandrerbarn - og det må også hensyntas, uansett om man synes det antallet er i meste laget eller ikke. Når de først er her, så må vi gjøre det beste ut av det - spesielt overfor de som oppfører seg. Så kan man heller stramme vesentlig inn overfor de som ikke gjør det......men det er en helt annen diskusjon. For en gangs skyld er jeg helt fullstendig enig med deg ;-) 0 Siter
Dory Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Huff, jeg blir så lei meg over å lese slike innlegg:( Jeg fatter ikke at det går an å si noe slikt! At nordmenn i Spania feierer 17 Mai der nede, er kanskje greit for deg det? Og at de stenger gatene i Brisbane, for at vi nordmenn skal få gå i tog, gjør kanskje ikke noe det heller? 0 Siter
Gjest rystet og sjokkert Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg mener du er feig, som ikke tør å vise hvem du "egentlig" er når det gjelder dette temaet. Derfor. Du var ute etter å provosere en smule, kanskje? :-) *riste oppgitt på hodet* lever du KUN på nett du eller? 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Etter alle debattene rundt 17. mai feiringen her på DOL har jeg skjønt at DOLere er et eget folkeslag. Jeg tenkte på det i går; Her inne er det mange nerder som bare lever foran skjermen. Folk som lever foran skjermen er ofte folk som hater store folkemngder, som hater 17. mai, jul, påske, religion og alt som er "vanskelig" DoL består av en rekke sutrekopper som bare tenker på seg selv, og som hater forandringer. Dolere er borstskjemte. De skjønner ikke vitsen med å feire 17.mai og de skjønner heller ikke at det er interressant å høre hva folk fra andre land syns om nasjonaldagen vår. De har nok større forståelse for hvorfor vi faktisk bør feire denne dagen enn mange borskjemte uoppdragne slaskete normenn. Hilsen en oppgitt 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er ikke rasistisk, men jeg er faktisk til dels enig med deg Jeg hater uttrykk som det der!! "Jeg er ikke rasistisk altså men....." BULLSHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi normenn ELSKER å høre utlendinger skryte av landet vårt, så hvorfor ikke få høre det på 17.mai? Skjerp deg!!!!!! 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 For en gangs skyld er jeg helt fullstendig enig med deg ;-) Hvordan går det an????????? Hadde det vært en flokk med turister (hvite) som hadde blitt intervjuet ville vi syns det var kjempestas. Normenn elsker å høre skryt om Norge, så hvorfor er det så ille å høre på våre nye landsmenn?? Skjerp deg!!!! 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Veldig flott skrevet! Er så hjertens enig! Sånn lesning gjør meg glad! Er dere seriøse???? 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 For en gangs skyld er jeg helt fullstendig enig med deg ;-) Sorry togli, sinnet tok litt av her og jeg trodde du var enig med trådstarter.....Trekker tilbake det sinte innlegget mitt 0 Siter
Gjest sandex Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg hater uttrykk som det der!! "Jeg er ikke rasistisk altså men....." BULLSHIT!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vi normenn ELSKER å høre utlendinger skryte av landet vårt, så hvorfor ikke få høre det på 17.mai? Skjerp deg!!!!!! Drit og dra:) jeg står for min mening, så kan du mene det du vil! 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Veldig flott skrevet! Er så hjertens enig! Sånn lesning gjør meg glad! Sorry mariamamma, jeg trodde du var enig med trådstarter... Du får bare se bortifra mitt sinteinnlegg;o) 0 Siter
Gjest luza Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg så bare sendingen på dagen, og den synes jeg var ballansert og fin - både med tanke på de ulike personer (både etnisk norske og innvandrere) som ble intervjuet i Norge, og de ulike innslagene fra 17. mai feiringen verden over (der hvor vi er innvandrerne som holder på - dog fredlige og gode - norske tradisjoner:-) Når det gjelder 17. mai i Norge, så tror jeg faktisk det er viktig mtp integreringen, at innvandrerne blir godt mottatt og ivaretatt i denne feiringen. Dette er en av Norges desidert fineste tradisjoner og kultur, og noe vi skal og kan være stolte av. Å la våre innvandrere føle at dette også er en viktig dag for dem, tror jeg bidrar sterkt til en opplevelse av et positivt fellesskap i Norge. Spesielt viktig tror jeg det er for innvandrerbarna, men jeg tror samtidig at for en del voksne innvadrere (som ikke minst har ansvaret for oppveksten og oppdragelsen til egne barn) så kan det bidra positivt til deres syn på både det "offisielle" Norge, og nordmenn generelt. Der de kommer fra så er slike parader og feiringer forbundet med militæret og våpen - og ikke skolekorps med glade barn, etc.... Og jeg synes dagsendingen var både fin og ballansert i så måte. For Oslos vedkommende så er tross alt 1/3 del av alle barn i skolepliktig alder innvandrerbarn - og det må også hensyntas, uansett om man synes det antallet er i meste laget eller ikke. Når de først er her, så må vi gjøre det beste ut av det - spesielt overfor de som oppfører seg. Så kan man heller stramme vesentlig inn overfor de som ikke gjør det......men det er en helt annen diskusjon. Du sier det veldig bra, Goliath! 0 Siter
Goliath Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 For en gangs skyld er jeg helt fullstendig enig med deg ;-) Du er mer enig med meg enn du tror - også i andre tråder - så det så:-) Det er bare jeg som av og til blir missforstått....*s* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.