bb71 Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hvordan vet du at hjernene er like? Selve massen har jeg lært at ser ganske så lik ut- har du lært noe annet? 0 Siter
Gjest linnelinn Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Joda, men du skrev så utrolig frem og tilbake og forvirrende, pluss at du tydelig viste at du ikke forstår begrepene rase og art, og da er dine argumenter litt dødfødte, siden du ikke en gang vet HVA du diskuterer om. de andre skjønte iallfall hva jeg skrev 0 Siter
petter smart Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Selve massen har jeg lært at ser ganske så lik ut- har du lært noe annet? Massen ser nok lik ut, men om den er det, er en helt annen historie. Folk ser jo like ut, men vi vet jo at det er store forskjeller. Jeg sier ikke at det er forskjell, bare at det kan være det. Men det finner vi neppe ut da det ikke er PK å forske på dette. Og det er kanskje like greit. 0 Siter
Gjest Ulikheter mellom dem? Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 de andre skjønte iallfall hva jeg skrev De andre? Den andre som også var på jordet? Var da noen som sa seg enig med meg om at det virket som du og den andre med meninger nokså lik dine ikke skjønte bæret og det tror jeg er sant. Vet du hva forksjellen på art og rase er da? Og skjønner du at det har esksistert ulike menneske _arter_ også opp gjennom tidene? 0 Siter
bb71 Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Massen ser nok lik ut, men om den er det, er en helt annen historie. Folk ser jo like ut, men vi vet jo at det er store forskjeller. Jeg sier ikke at det er forskjell, bare at det kan være det. Men det finner vi neppe ut da det ikke er PK å forske på dette. Og det er kanskje like greit. Vel, med MR og EEG vet man jo en del om hvordan hjernen ser ut og fungerer. Man trenger ikke åpne opp og teste ut lenger. Tror de fleste er enig i at utgangspunktet er ganske likt, men at det kommer an på en del forhold når hjernen skal utvikle seg. F.eks. er syn, hørsel, motorikk osv. viktig for utvikling av styrkeområder - hjernen velger ofte enkleste løsning. Ytre påvirkning har enormt å si - og starter man tidlig og systematisk nok, er det nesten ikke grenser for hva slags supermenneske man kan skape. Tidlig intervensjon er veldig poppis for tiden, og dreier seg om dette å påvirke den umodne hjernen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.