Gå til innhold

Hva er en latino, vs en hispano?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Am slang.

Hvor har hispanoene sine røtter?

Og hvor kommer latinoene opprinnelig fra?

Latinamerika er kjent, og Hispaniola er en øy?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja...den latinske befolkningen stammer bl.a fra den "hispanske" befolkningen? Blanding av "hispanske" og indianske = latino? Egentlig ikke så viktig - de beste rumpene i verden er uansett latinske :-)

"............................................"

Skrevet

Tja...den latinske befolkningen stammer bl.a fra den "hispanske" befolkningen? Blanding av "hispanske" og indianske = latino? Egentlig ikke så viktig - de beste rumpene i verden er uansett latinske :-)

"de beste rumpene i verden er uansett latinske"

Hva har du sett på nå da?

Og hva er de best til?

Skrevet

Og hva er de best til?

Sett på? Har du aldri sett karnevalet i Rio? Det er allment kjent at Brazilianske rumper, nærmere bestemt rumpene i Rio, er de fineste i verden :-)

Skrevet

Og hva er de best til?

Enig med Prozak. De er spretne, runde og helt nydelige:-)

Skrevet

Sett på? Har du aldri sett karnevalet i Rio? Det er allment kjent at Brazilianske rumper, nærmere bestemt rumpene i Rio, er de fineste i verden :-)

Du har sett for mye på TV. I virkeligheten henger de ned i gata og sleper etter som en brøddeig.

Skrevet

Enig med Prozak. De er spretne, runde og helt nydelige:-)

På menna?

Hårete og stinkende.

Skrevet

Du har sett for mye på TV. I virkeligheten henger de ned i gata og sleper etter som en brøddeig.

Ikke bare tv, nei :-)

"......................................."

Skrevet

På menna?

Hårete og stinkende.

Men du bryr deg da vel ikke så mye om mannerumper, gjør du vel?

Skrevet

Ikke bare tv, nei :-)

"......................................."

AHA! Du har vært ute i RL?

Skremmende?

Skrevet

Men du bryr deg da vel ikke så mye om mannerumper, gjør du vel?

Egentlig ganske likegyldig, men fint om jeg slipper å se dem.

Skrevet

På menna?

Hårete og stinkende.

Er de??? Har aldri studert en sånn på nært hold, men jeg får vel bare tro deg. *hulker*

Skrevet

Er de??? Har aldri studert en sånn på nært hold, men jeg får vel bare tro deg. *hulker*

Ja det er leit for meg å knuse drømmene dine.

Gjest minnkk
Skrevet

mulig jeg tar feil, men er ikke hispanic det de kaller spanskavstamning personer i USA, mens latino er i latin-amerika? (sør-amerika)

......

Bortsett fra at en del spansktalende i USA også kaller seg latino og latina da...

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/Hispanic

Bla litt nedover (eller søk på "latino")

Så gjort.

Takk.

Det er ikke så enkelt. Det ser ut til å være en del blanding av begreper og kulturer.

Noen ønsker å være det ene, men ikke det andre osv.

Skrevet

mulig jeg tar feil, men er ikke hispanic det de kaller spanskavstamning personer i USA, mens latino er i latin-amerika? (sør-amerika)

......

Bortsett fra at en del spansktalende i USA også kaller seg latino og latina da...

Hm.

Litt å lure på.

Tootsieroll1365380854
Skrevet

......

Det er helt riktig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...