Gjest LionQueen Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Det har aldri noensinne falt meg inn at høyde kan ha sammenheng med pent/mindre pent utseende... Ikke på mannfolk heller? 0 Siter
Ilovenewyork Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jeg er 171cm og skulle gjerne vært litt lavere med tanke på alle de lekre, høye skoene jeg da ville brukt. Men på den andre siden har jeg fått komplimenter for passende høyde også, så kan vel ikke få i pose og sekk.... Du kan vel gå med høye sko? Da er det verre med meg som er 1.80. Ikke like kult å ta på seg lekre sko med høy hæl da nei...skulle gjerne vært 1.71 jeg ) 0 Siter
Gjest Nikkka Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Takk for linken. Og jeg beholder mine 148 1/2 (glemte jeg den 1/2 i sted?! Her teller hver millimeter!) Jeg er for gammel til sånne sko. De ser stygge ut på bildene ja, men poenget er at så lenge de er svarte og man har buksa over, så legges de ikke merke til. Kan faktisk gå med dressjakke til, og det ser helt fint ut. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Ikke på mannfolk heller? Nei... Jeg kjenner noen superpene minimenn jeg! 0 Siter
tonie Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1148073406' post='3121385] Akkurat.. Jeg har flere venninner som er kjempehøye!! De er dødsfine og jeg synes de godt kan dele litt av høyden sin med meg! Hm, ok. Nå ser jeg at svaret ditt lå under en replikk fra glimtipper. Trodde du drev og dissa oss lange;-) Får unnskylde meg med at jeg er så altfor vant til at små damer gjør det. Og det er ikke tull heller, sånn for å være bittelitt seriøs her. Det hadde vært så mye bedre om vi kunne være litt mer romslige og unne hverandre et og annet. Jeg ser flere fordeler med å være kort, og det finnes like mange med å være lang. Å holde på å fremheve egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre skulle ikke være nødvendig, egentlig. Men det er jo litt morsomt da;-) 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Det har aldri noensinne falt meg inn at høyde kan ha sammenheng med pent/mindre pent utseende... ENIG! Vi e ail sammen individa.. eller noe sånt 0 Siter
NeaNoor Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Takk for linken. Og jeg beholder mine 148 1/2 (glemte jeg den 1/2 i sted?! Her teller hver millimeter!) Jeg er for gammel til sånne sko. Bra. Synes de skoene er grusomme. 0 Siter
org Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1148073529' post='3121392] Du har den beste høyden på hele dol!!! Jøss, takk, jeg ble faktisk rørt nå! 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hm, ok. Nå ser jeg at svaret ditt lå under en replikk fra glimtipper. Trodde du drev og dissa oss lange;-) Får unnskylde meg med at jeg er så altfor vant til at små damer gjør det. Og det er ikke tull heller, sånn for å være bittelitt seriøs her. Det hadde vært så mye bedre om vi kunne være litt mer romslige og unne hverandre et og annet. Jeg ser flere fordeler med å være kort, og det finnes like mange med å være lang. Å holde på å fremheve egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre skulle ikke være nødvendig, egentlig. Men det er jo litt morsomt da;-) Du er unnskyldt! Fordelen med å være høy må være at man automatisk får mer autoritet. Det kunne trengtes i mitt i yrke. Når man er lav så blir man liksom bare søt! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 [quote name=Angelica )' timestamp='1148073887' post='3121415] ENIG! Vi e ail sammen individa.. eller noe sånt Ja til et fargerikt fellesskap kanskje? Eh...eller? og jeg kan ikke skylde på at jeg er full engang... 0 Siter
Gjest Nikkka Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Ikke visste jeg at det var en sammenheng mellom humoristisk sans og høyde, men det kan se sånn ut. Det skal jeg selvsagt ikke gjøre noe nummer av i de høyes favør. Absolutt ikke. Nei. Fy... ;-) at du prøvde være humoristisk var ikke poenget, poenget er at akkurat det du kom med her, tytes inn i deg overalt, og gjør at så mange lave tror det ikke er noe fint å være lav. Er så teit at folk skal gå rundt å ha dårlig selvtillitt over noe som ikke trenger være negativt! 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Jøss, takk, jeg ble faktisk rørt nå! Og jeg mener det! 0 Siter
org Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hm, ok. Nå ser jeg at svaret ditt lå under en replikk fra glimtipper. Trodde du drev og dissa oss lange;-) Får unnskylde meg med at jeg er så altfor vant til at små damer gjør det. Og det er ikke tull heller, sånn for å være bittelitt seriøs her. Det hadde vært så mye bedre om vi kunne være litt mer romslige og unne hverandre et og annet. Jeg ser flere fordeler med å være kort, og det finnes like mange med å være lang. Å holde på å fremheve egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre skulle ikke være nødvendig, egentlig. Men det er jo litt morsomt da;-) Du ser fordeler med å være kort (hva _kan_ være fordelen med det, tror du?) - men jeg ser fordelen med å være lang: - man trenger ikke danse inni jakka til folk - man rekker opp til ting selv - man slipper å ta laaaange skritt for å holde følge med andre - man blir lettere respektert, folk ser på deg som en voksen - det er lettere å snakke med folk som du kan se på. At dette er mine synsinger, er helt klart. Du behøver naturligvis ikke være enig. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Ja til et fargerikt fellesskap kanskje? Eh...eller? og jeg kan ikke skylde på at jeg er full engang... He he..jeg gjorde et forsøk på å sitere Are og Odin.. Mulig jeg har drukket for mange øl! 0 Siter
Gjest Nikkka Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hm, ok. Nå ser jeg at svaret ditt lå under en replikk fra glimtipper. Trodde du drev og dissa oss lange;-) Får unnskylde meg med at jeg er så altfor vant til at små damer gjør det. Og det er ikke tull heller, sånn for å være bittelitt seriøs her. Det hadde vært så mye bedre om vi kunne være litt mer romslige og unne hverandre et og annet. Jeg ser flere fordeler med å være kort, og det finnes like mange med å være lang. Å holde på å fremheve egen fortreffelighet ved å rakke ned på andre skulle ikke være nødvendig, egentlig. Men det er jo litt morsomt da;-) er jo ikke rart de begynner disse og fremheve lange, når du selv snakker slik om korte. Folk har lett for å bli prosert og angruper tilbake. Hvem som begynte først er ikke lett å si, men som man reder ligger man. 0 Siter
tonie Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 at du prøvde være humoristisk var ikke poenget, poenget er at akkurat det du kom med her, tytes inn i deg overalt, og gjør at så mange lave tror det ikke er noe fint å være lav. Er så teit at folk skal gå rundt å ha dårlig selvtillitt over noe som ikke trenger være negativt! Skjønner det, men intensjonen min var å si at mobbinga går begge veier. Hver gang det er sånne høydetråder her inne popper det opp en haug med innlegg om hvor mye bedre det er å være liten. Jeg regnet med at det ville gjøre det denne gangen også. 0 Siter
Gyda Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Dette ble en lang tråd. Inger Hagerup sier det jo så greit: Mauren Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? 0 Siter
tonie Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Du ser fordeler med å være kort (hva _kan_ være fordelen med det, tror du?) - men jeg ser fordelen med å være lang: - man trenger ikke danse inni jakka til folk - man rekker opp til ting selv - man slipper å ta laaaange skritt for å holde følge med andre - man blir lettere respektert, folk ser på deg som en voksen - det er lettere å snakke med folk som du kan se på. At dette er mine synsinger, er helt klart. Du behøver naturligvis ikke være enig. Sånn for å ta det mest opplagte først: Dere har langt flere menn å velge mellom (men nå er det heldigvis ikke ofte jeg personlig tiltrekkes av små menn);-) Dere kan boltre dere i skobutikkene og trenger ikke å ofre en tanke på hælhøyden på skoene. Dere vekker beskytterinstinktet hos menn, og det er _ikke_ bare dumt;-) Vi lange møtes ofte av forventninger om å være dødsseriøse og alvorlige hele tida. Det er ikke alltid en fordel å bli sett på som an autoritet. Da tillates ingen svakhet. Tårer og følelseutbrudd bør du unngå selv om du føler aldri så mye for å gråte. Jeg kan nok sikkert komme på mer, men nå er jeg litt småtrøtt:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.