Gå til innhold

Studier og jobb

Gjest kanskje snart studine for n'te år

Anbefalte innlegg

Gjest kanskje snart studine for n'te år
Skrevet

Dette spørsmålet er rettet til dere som studerte på _høyere grads universitetsutdannelse eller hovedfag/master ved høyskole. Beklager dersom noen føler at jeg maser (har spurt to ganger før), men jeg trenger innspill til tankene mine.

Var studiene like interessante som du hadde tenkt på forhånd? Hvor mye arbeid krevde studiene av deg i snitt pr uke? Arbeidet du ved siden av, hvis ja, ca hvor mye pr uke?

På forhånd takk for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Gjest småbarnsmamma osv.
Skrevet

Tar fag deltid, jobber 25% ved siden av (+ noe ekstra). Studiet mer spennende, men jeg skulle hatt mer tid til lesing. Det er travelt med barn/jobb/studie, men nå tar jeg det på deltid da. Jeg vet ikke hvor mye tid jeg bruker på det. Noen uker gjør jeg god innsats, men så kan det være uke® jeg ikke får lest om jeg er syk eller det ellers er veldig travelt hjemme.

Skrevet

i år har jeg jobbet 50-60 prosent ved siden av studiene. det går, men det sliter. anbefaler deg å jobbe litt mindre enn det. jeg valgte å gjøre det fordi jeg er ferdig med studiene nå, og ikke ville gå rett ut i arbeidsledigheten.

Gjest 17år på skolebenken!!
Skrevet

Tar fag deltid, jobber 25% ved siden av (+ noe ekstra). Studiet mer spennende, men jeg skulle hatt mer tid til lesing. Det er travelt med barn/jobb/studie, men nå tar jeg det på deltid da. Jeg vet ikke hvor mye tid jeg bruker på det. Noen uker gjør jeg god innsats, men så kan det være uke® jeg ikke får lest om jeg er syk eller det ellers er veldig travelt hjemme.

Er (om 5 dager!!!) ferdig med 5års langt studium (og 17års skolegang....herregud!) Hehe...litt glad, bare :) Uansett, jeg har kun jobbet et år ved siden av studiene og da var tøft (to 8-timers dager pr uke). Nå er studiet jeg har gått på rimelig tøft, men de fleste jobber så klart for å få det til å gå rundt. Har midlertidig forstått at en dag i uken er optimalt, da to dager ofte blir litt mye, noe jeg selv fikk erfare. Men dette kommer jo helt klart av på hva du krever av deg selv. Jeg har lest mye gjennom åra og har bra karakterer. Og for å forts med det mens jeg jobbet ble jeg bare superstressa, ukonsentrert og fikk mindre tid til sosiale greier. Er du villig til å redusere mengden på skolearb er det jo greit, men det er vel egentlig ikke å anbefale. Takket være karaktakterene mine går jeg rett inn i fast jobb 1 aug...happyhappy :)

Skrevet

Studiet var både kjedeligere og mer spennende enn jeg hadde trodd.

Det krevde i utgangspunktet ganske mye, men jeg ga vel mest sånn like før eksamener og sånn.

Jobbet ca 30% i 5 av 6 semester. I begynnelsen gikk det greit, men pendlet en time på jobb så det ble tungt etterthvert.

Gjest kanskje studine for n'te år
Skrevet

i år har jeg jobbet 50-60 prosent ved siden av studiene. det går, men det sliter. anbefaler deg å jobbe litt mindre enn det. jeg valgte å gjøre det fordi jeg er ferdig med studiene nå, og ikke ville gå rett ut i arbeidsledigheten.

så du har jobbet 50/60 % ved siden av masterstudier? hvordan løser du det i praksis? kveldsarbeid? helg? sovende nattevakter?

Skrevet

så du har jobbet 50/60 % ved siden av masterstudier? hvordan løser du det i praksis? kveldsarbeid? helg? sovende nattevakter?

førti prosenten jobber jeg stort sett hjemmefra, bortsett fra en dag da jeg jobber 7,5 timer et annet sted. samtidig har jeg en jobb hvor jeg står i butikk 1-2 dager uka. så egentlig er jeg bortevekke 2-3 dager i uka, og jobber resten ved datamaskinen hjemme. det går så lenge man ikke må være masse på skolen med andre ord, og når jeg bare skrev på oppgave gikk det greit. men som nevnt: fy flate som slitsomt. hadde vært fint å kunne konse kun på oppgaven, eller mer. men...når man ikek har lån så....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...