Gjest Går det? Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hva gjør en smertelege? Jeg har noen veldig vonde skuldre og det har jeg hatt i snart 4 år. Opererte begge for to år siden uten at det ble bedre. Ei jeg traff på med samme problemet anbefalte meg å gå til smertelege, men fastlegen min bare grein på nesa da jeg spurte om det var noe. De doper deg bare ned og sprøyter smertestillende inn i deg sa han, og det var jo ikke noe greit. Men kan en smertelege hjelpe til med å finne ut hvorfor det gjør vondt? Fastlegen og legen som opererte sier bare at de ikke vet hva som gjør at det ikke blir bra, og det er veldig frustrerende når det verker så og si hele døgnet. Noen som vet? 0 Siter
Gjest fibrodama Skrevet 19. mai 2006 Skrevet 19. mai 2006 Hvordan kan en lege operere hvis han ikke vet hva som er feilen da??? Jeg også har sterke smerter pga fibromyalgi, men ingen operasjon kan rette på det. Om de ikke opererer bort sentralnervestystemet da. 0 Siter
Gjest Går det? Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Hvordan kan en lege operere hvis han ikke vet hva som er feilen da??? Jeg også har sterke smerter pga fibromyalgi, men ingen operasjon kan rette på det. Om de ikke opererer bort sentralnervestystemet da. De opererte fordi det var trange forhold i skuldrene, nå sier de at det er grei plass til muskler og sener og at de derfor ikke vet hvorfor det fortsatt verker. Men noe må det jo være i og med at det er vondt, og derfor lurer jeg på om en smertelege kan hjelpe.. 0 Siter
citygirl Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 På smertepoliklinikker jobber blant annet anestesileger (narkoseleger). De kan - i tillegg til å sette sammen et regime med smertestillende - sette f.eks nerveblokader, kortisonsprøyter etc. De utreder ikke HVORFOR man har smertene - de forsøker å hjelpe pasienter som av ulike grunner har kroniske smerter. Andre yrkesgrupper på en smertepoliklinikk kan være akupunktører fysioterapeuter og lign. De kan hjelpe med andre smertestillende tiltak. Hvis du er fullt utredet av eksperter - i ditt tilfelle ortoped - og de ikke finner årsaken til smertene, kan det kanskje lønne seg å tenke alternativt; Akupunktur, fysioterapi, smertepoliklinikk... Viktig at du følges opp skikkelig så ikke smertene dine fører deg ut i et ukontrollerbart misbruk av smertestillende:-) Hvis du ikke er fullt utredet - be fastlegen din henvise deg til ortoped:-) Lykke til! 0 Siter
avidi Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Ta kontakt med verkstedet ledd- og musklelklinikk i Oslo. De har veldig god kompetanse på skulderproblematikk. De har ulike former for behandling både mauell behandling og laserbehandling. Ta en titt på hjemmesiden deres www.verk-stedet.no 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.