Gjest DoB Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 I hine hårde da'r dreiv man jo å leika rundt om i gatene her.. Scenario: Ball, vegg, høl i hatten! Så var frågan da; hva påsan gikk detta ut på??? Yngste søstra mi og jeg selv har nå noen dager vridd våre små grå, og det eneste vi kommer på er at vi sto med armene ut formet som en kurv og så skulle ballen oppi her.... Men hvorfor?!?!? husker du???? 0 Siter
Atene Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg er ikke Velouria, men var det ikke noe sånt? Alle står på rekke mot en vegg bortsett fra en, som tenker på et ord og sier typen ord (land, farge, verdensdel...) og første bokstav, før h*n spretter ballen til førstemann i rekka, som så skal gjette på ordet. Alle får en sjanse til å gjette, hvis ingen gjetter riktig får de neste bokstav. Når en har gjettet riktig, spretter den som "står" ballen i bakken og sier "høl i hatten på ". Så løper h*n så langt h*n kan mens den som gjettet riktig skal fange ballen. Når ballen er fanget, må den som løper stoppe og holde armene ut i en ring, mens den som fanget ballen skal kaste ballen i ringen. Treffer h*n, er det h*n som "står" videre. 0 Siter
Gyda Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg er ikke Velouria, men var det ikke noe sånt? Alle står på rekke mot en vegg bortsett fra en, som tenker på et ord og sier typen ord (land, farge, verdensdel...) og første bokstav, før h*n spretter ballen til førstemann i rekka, som så skal gjette på ordet. Alle får en sjanse til å gjette, hvis ingen gjetter riktig får de neste bokstav. Når en har gjettet riktig, spretter den som "står" ballen i bakken og sier "høl i hatten på ". Så løper h*n så langt h*n kan mens den som gjettet riktig skal fange ballen. Når ballen er fanget, må den som løper stoppe og holde armene ut i en ring, mens den som fanget ballen skal kaste ballen i ringen. Treffer h*n, er det h*n som "står" videre. TAKK! Den framkalte minner som var helt borte, og som var veldig morsomme å få tilbake. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg er ikke Velouria, men var det ikke noe sånt? Alle står på rekke mot en vegg bortsett fra en, som tenker på et ord og sier typen ord (land, farge, verdensdel...) og første bokstav, før h*n spretter ballen til førstemann i rekka, som så skal gjette på ordet. Alle får en sjanse til å gjette, hvis ingen gjetter riktig får de neste bokstav. Når en har gjettet riktig, spretter den som "står" ballen i bakken og sier "høl i hatten på ". Så løper h*n så langt h*n kan mens den som gjettet riktig skal fange ballen. Når ballen er fanget, må den som løper stoppe og holde armene ut i en ring, mens den som fanget ballen skal kaste ballen i ringen. Treffer h*n, er det h*n som "står" videre. Før personen skulle kaste ballen i "ringen" måtte h*n gå tre skrittlengder og spytte en gang (stille seg opp der spyttet landa *urk*) mot den som laga ring med hendene sine. Sånn gjorde iallefall vi det :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.