Gå til innhold

Hva er en date?

Anbefalte innlegg

Gjest wonderinggirl
Skrevet

Hva er definisjonen av en date? I USA kaller de nesten alt for date, men min opplevelse er at i Norge _dater_ vi ikke direkte, vi kaller det ihvertfall sjelden for det. Hvis man er interessert i noen, inviterer man dem ikke ut på DATE, man spør om vedkommende vil finne på noe etc. Men hva er da en date?

Gjest datet ikke
Skrevet

Det er vel en amerikansk greie. Det er nok en avtale mellom to som kanskje har noe på gang?

laguna1365380434
Skrevet

En ordentelig date er litt mere formell, og man driver fortsatt med det i USA..Jeg har vært på flere..;-) Det er litt rart.

Selvsagtkan du møte gutter over en øl, en kaffe eller på stranda også, men en date er litt skikkeligere, liksom.

Date: Innledes gjerne av at han plukker deg opp klokka åtte, du har pyntet deg, man spiser et eller annet, eller gjør noe hyggelig den som har spurt har funnet på. Så går man gjerne og drikker noen øl, gårpå konsert hva som helst. Valgfritt å bli sluppet av ved døren eller invitere opp på nachspiel..;-P

En litt regissert og planlagt greie som man gjør litt effort med, istedet for å bare avtale å møtes. Daten er SVÆRT mislykket om en av partne går etter middag, f.eks. Det er meningen man skal være sammen en stund.

:-)

Skrevet

Vi har et norsk ord som heter stevnemøte, men om det er det samme som date vet jeg ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...