Gjest blue cucumber Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 har begynt å ta opp pianospillingen min igjen, som sluttet med da jeg var 15. og nå er det mange noter som jeg ikke husker lengre, spesielt e i F-nøkkelen. Vet dere om noen nettsteder med noteoversikt? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det er jo bare å telle seg ut fra f-nøkkelen, dah! 0 Siter
Gjest pianospiller Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Søk på f-nøkkel i google så får du en oversikt. 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Det er jo bare å telle seg ut fra f-nøkkelen, dah! Jeg synes faktisk ikke at det er så lett, men det kan jo skyldes at det er lenge siden jeg har holdt på med det. For meg hjelper det å ha en noteoversikt først, pugge dem, før jeg begynner å spille. kjedelig å stoppe opp foran hver note. 0 Siter
Gjest Notene Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Jeg synes faktisk ikke at det er så lett, men det kan jo skyldes at det er lenge siden jeg har holdt på med det. For meg hjelper det å ha en noteoversikt først, pugge dem, før jeg begynner å spille. kjedelig å stoppe opp foran hver note. http://images.google.com/imgres?imgurl=http://images.animationfactory.com/imagedir/animations/music/piano/piano_key_hand_play_f_note/piano_key_hand_play_f_note_lg_wm.gif&imgrefurl=http://www.animationfactory.com/animations/music/piano/00351/&h=200&w=200&sz=35&tbnid=oACA37btyi9fHM:&tbnh=99&tbnw=99&hl=no&start=1&prev=/images%3Fq%3Df-note%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D 0 Siter
Gjest Notene Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Ble litt feil med linken nedenfor. Her er en ny: http://www.animationfactory.com/brain/search.cgi?a=s&st=sbox&area=all&term=piano 0 Siter
Gjest GA Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Veit ikke om oversikt, men i G-nøkkel er linjene EGDF, mellomrommene FACE. I bassnøkkel er linjene GDFA og mellomrommene ACEG. Alt er regnet opp nedenfra. Notene på hjelpelinjeer og mellom hjelpelinjer er lett å regne seg fram til ved hjelp av C-durskalaen: CDEFGAHC, annenhver note er på og mellom linjene. Sånne plansjer med noter og pianotangenter er å få i de fleste musikkforretninger, og står i de fleste pianolærebøker. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Veit ikke om oversikt, men i G-nøkkel er linjene EGDF, mellomrommene FACE. I bassnøkkel er linjene GDFA og mellomrommene ACEG. Alt er regnet opp nedenfra. Notene på hjelpelinjeer og mellom hjelpelinjer er lett å regne seg fram til ved hjelp av C-durskalaen: CDEFGAHC, annenhver note er på og mellom linjene. Sånne plansjer med noter og pianotangenter er å få i de fleste musikkforretninger, og står i de fleste pianolærebøker. Du glemte H! I g-nøkkel EGHDF og f-nøkkel GHDFA. En God Hest Drar Fort og Gro Hansen Døde Forrige Aften, vettu! 0 Siter
Prozak Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Du glemte H! I g-nøkkel EGHDF og f-nøkkel GHDFA. En God Hest Drar Fort og Gro Hansen Døde Forrige Aften, vettu! For ikke å snakke om kvintsirkelen, og den flotte huskereglen jeg lærte for den en gang: Gamle Damer Antaster Eldre Hærrer, F#sskam! - Far Bbanker Esspen, Asspen Dessuten Gesspen. "..........................................." 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Veit ikke om oversikt, men i G-nøkkel er linjene EGDF, mellomrommene FACE. I bassnøkkel er linjene GDFA og mellomrommene ACEG. Alt er regnet opp nedenfra. Notene på hjelpelinjeer og mellom hjelpelinjer er lett å regne seg fram til ved hjelp av C-durskalaen: CDEFGAHC, annenhver note er på og mellom linjene. Sånne plansjer med noter og pianotangenter er å få i de fleste musikkforretninger, og står i de fleste pianolærebøker. ok, takk for svar:) 0 Siter
Gjest blue cucumber Skrevet 20. mai 2006 Skrevet 20. mai 2006 Veit ikke om oversikt, men i G-nøkkel er linjene EGDF, mellomrommene FACE. I bassnøkkel er linjene GDFA og mellomrommene ACEG. Alt er regnet opp nedenfra. Notene på hjelpelinjeer og mellom hjelpelinjer er lett å regne seg fram til ved hjelp av C-durskalaen: CDEFGAHC, annenhver note er på og mellom linjene. Sånne plansjer med noter og pianotangenter er å få i de fleste musikkforretninger, og står i de fleste pianolærebøker. ok, takk for svar:) 0 Siter
Gjest GA Skrevet 21. mai 2006 Skrevet 21. mai 2006 Du glemte H! I g-nøkkel EGHDF og f-nøkkel GHDFA. En God Hest Drar Fort og Gro Hansen Døde Forrige Aften, vettu! Å pokker. Ja, ja. Sånn er det når man gjør ting litt for kjapt. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 For ikke å snakke om kvintsirkelen, og den flotte huskereglen jeg lærte for den en gang: Gamle Damer Antaster Eldre Hærrer, F#sskam! - Far Bbanker Esspen, Asspen Dessuten Gesspen. "..........................................." Jeg har lært dem sånn: Gamle Damer Aper Etter Herrer Fyss (fiss) Ckam (ciss) Fader Bevare Esspen Asspen Dessuten Gesspen Cesspen 0 Siter
laban Skrevet 22. mai 2006 Skrevet 22. mai 2006 Jeg har lært dem sånn: Gamle Damer Aper Etter Herrer Fyss (fiss) Ckam (ciss) Fader Bevare Esspen Asspen Dessuten Gesspen Cesspen Gi Den Andre Eleven Hans Fissken Få Bort Esspen Asskeladd Dessuten G(j)essene 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.