Gå til innhold

snille dolere: finnes det noen noteoversikt på nettet?

Anbefalte innlegg

Gjest blue cucumber
Skrevet

har begynt å ta opp pianospillingen min igjen, som sluttet med da jeg var 15. og nå er det mange noter som jeg ikke husker lengre, spesielt e i F-nøkkelen.

Vet dere om noen nettsteder med noteoversikt?

Videoannonse
Annonse
mariaflyfly
Skrevet

Det er jo bare å telle seg ut fra f-nøkkelen, dah! :)

Gjest pianospiller
Skrevet

Søk på f-nøkkel i google så får du en oversikt.

Gjest blue cucumber
Skrevet

Det er jo bare å telle seg ut fra f-nøkkelen, dah! :)

Jeg synes faktisk ikke at det er så lett, men det kan jo skyldes at det er lenge siden jeg har holdt på med det. For meg hjelper det å ha en noteoversikt først, pugge dem, før jeg begynner å spille.

kjedelig å stoppe opp foran hver note.

Gjest Notene
Skrevet

Jeg synes faktisk ikke at det er så lett, men det kan jo skyldes at det er lenge siden jeg har holdt på med det. For meg hjelper det å ha en noteoversikt først, pugge dem, før jeg begynner å spille.

kjedelig å stoppe opp foran hver note.

http://images.google.com/imgres?imgurl=http://images.animationfactory.com/imagedir/animations/music/piano/piano_key_hand_play_f_note/piano_key_hand_play_f_note_lg_wm.gif&imgrefurl=http://www.animationfactory.com/animations/music/piano/00351/&h=200&w=200&sz=35&tbnid=oACA37btyi9fHM:&tbnh=99&tbnw=99&hl=no&start=1&prev=/images%3Fq%3Df-note%26svnum%3D10%26hl%3Dno%26lr%3D

Skrevet

Veit ikke om oversikt, men i G-nøkkel er linjene EGDF, mellomrommene FACE. I bassnøkkel er linjene GDFA og mellomrommene ACEG. Alt er regnet opp nedenfra.

Notene på hjelpelinjeer og mellom hjelpelinjer er lett å regne seg fram til ved hjelp av C-durskalaen: CDEFGAHC, annenhver note er på og mellom linjene.

Sånne plansjer med noter og pianotangenter er å få i de fleste musikkforretninger, og står i de fleste pianolærebøker.

mariaflyfly
Skrevet

Veit ikke om oversikt, men i G-nøkkel er linjene EGDF, mellomrommene FACE. I bassnøkkel er linjene GDFA og mellomrommene ACEG. Alt er regnet opp nedenfra.

Notene på hjelpelinjeer og mellom hjelpelinjer er lett å regne seg fram til ved hjelp av C-durskalaen: CDEFGAHC, annenhver note er på og mellom linjene.

Sånne plansjer med noter og pianotangenter er å få i de fleste musikkforretninger, og står i de fleste pianolærebøker.

Du glemte H!

I g-nøkkel EGHDF og f-nøkkel GHDFA.

En God Hest Drar Fort og Gro Hansen Døde Forrige Aften, vettu!

:)

Skrevet

Du glemte H!

For ikke å snakke om kvintsirkelen, og den flotte huskereglen jeg lærte for den en gang: Gamle Damer Antaster Eldre Hærrer, F#sskam! - Far Bbanker Esspen, Asspen Dessuten Gesspen.

"..........................................."

Gjest blue cucumber
Skrevet

ok, takk for svar:)

Gjest blue cucumber
Skrevet

ok, takk for svar:)

Skrevet

Du glemte H!

Å pokker.

Ja, ja. Sånn er det når man gjør ting litt for kjapt.

Skrevet

For ikke å snakke om kvintsirkelen, og den flotte huskereglen jeg lærte for den en gang: Gamle Damer Antaster Eldre Hærrer, F#sskam! - Far Bbanker Esspen, Asspen Dessuten Gesspen.

"..........................................."

Jeg har lært dem sånn:

Gamle Damer Aper Etter Herrer Fyss (fiss) Ckam (ciss)

Fader Bevare Esspen Asspen Dessuten Gesspen Cesspen

Skrevet

Jeg har lært dem sånn:

Gamle Damer Aper Etter Herrer Fyss (fiss) Ckam (ciss)

Fader Bevare Esspen Asspen Dessuten Gesspen Cesspen

Gi Den Andre Eleven Hans Fissken

Få Bort Esspen Asskeladd Dessuten G(j)essene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...